kaiove Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Må bytte bunnpanne-pakningen på min B19A motor. Motoren står i en volvo 340. Spørsmålet er: Kan jeg klare å bytte pakningen uten å måtte ta ut motoren?' Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Skal vi se, 340 har vel annen bunnpanne og annen motorplassering enn 240? Da burde det vel gå greit da etter mine beregninger... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Noen som kan bekrefte dette? For få bilen opp på bukker og ta en titt;) Takk/takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Noen som kan bekrefte dette? For få bilen opp på bukker og ta en titt;) Takk/takker for svar! Fra Haynes leser jeg følgende: DEL B: B19- OCH B200-MOTORER 41 Större arbeten med motorn kvar i bilen Följande arbeten kan utföras med motorn kvar i bilen: a) Demontering och översyn av topplock b) Demontering av kamaxel c) Demontering av oljetråg d) Demontering av oljepump e) Demontering av kolvar och vevstakar f) Demontering av kamrem osv... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Mange takk for hjelpen Reodor F:)! Sikker på at dette gjelder 340-360 også? Prøver først så skal jeg meddele om det går eller ikke...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 i følge hva jeg har lest på 300power forumet er det bare å ta vekk det "røret" som går under motoren. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Mange takk for hjelpen Reodor F:)!Sikker på at dette gjelder 340-360 også? Prøver først så skal jeg meddele om det går eller ikke...:) Det er jo Haynes for 300-serien jeg siterte fra... Som Haaken sier går det et rør mellom rammebalkene i forkant av motoren som trolig må fjernes. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Er jo bare å legge seg ned å se det, er jo offroad biler detta;) Men du må nok kanskje fjerne det fremre røret som stabstaget er festet til og muligens mer, se her: Edit, er jo nesten audi detta jo:oohh Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Takker så masse for hjelpa folkens! Da blir det å bytte bunnpakning neste helg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 For et genialt bilde:thumb Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg