Audisb4 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hei er på jakt etter motor til quattroen no.og lurte litt på kv motoren men etter det eg forstår er en 3b motor ett mye bedre valg. men hva er forskjellen på Aby og 3b? og noen som vet hvordan det er og skaffe motor i utlandet?tenker da på effektavgift og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Heier på jakt etter motor til quattroen no.og lurte litt på kv motoren men etter det eg forstår er en 3b motor ett mye bedre valg. men hva er forskjellen på Aby og 3b? og noen som vet hvordan det er og skaffe motor i utlandet?tenker da på effektavgift og slikt. En KV-motor er en 2.2 liter, 10 ventilers selvaspirerende motor med 136 hk. 3B og ABY er 2.2 liter, 20 ventilers turbomatede motorer på henholdsvis 220 og 230 hk. Altså skiller KV seg sterkt fra de to andre. Motorene er ikke så forskjellige, i hvertfall ikke for sjåføren. Visuelt er det små ulikheter så som innsug, toppdeksel osv. ABY har også en coil for hver sylinder. Slike motorer kan importeres, du betaler ikke effektavgift på selve motoren! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Tenkte på den motoren som e i audi 200 tq men hva ligger motor i pris sånn ca.finner vel ikke noe under 200k tenker eg.men hvor iallverden kan eg få tak i dette:P takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Tenkte på den motoren som e i audi 200 tqr Det er 3B. men hva ligger motor i pris sånn ca.finner vel ikke noe under 200k tenker eg.men hvor iallverden kan eg få tak i dette:P takker for svar Pris varierer. Hør med Velox Motor, de har skaffet 20vt motorer før. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF/TIC Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Det er 3B. Pris varierer. Hør med Velox Motor, de har skaffet 20vt motorer før. 3b motor får man for drøye 15 lapper i norge, samme pris ligger aby og aan også på. mvh Siter 82 VW golf mk1 GTi (16v) 86 VW golf mk2 GTi16v www.west-cruising.cjb.net 97 VW Rs Vento-x- 85 VW Jetta GTi-x- 87 DOGDE RAM 250LE Lang utgave.(HINNA) Ålesund e byen å vw audi e merket:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Ligger til stadighet tilsalgs på VACN sitt forum, ligger en 3B motor for salg der nå til 16k... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 takker for svar:) då må eg bare få meld meg inn i VACN. Drivverket er vel go til 400hk hører jeg rykter om men hva med girkassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 drivverk og girkasse holder til noen rivstarter.. Du har vel 01E kasse som er kjent for å være den mest solide hvis du ser bort ifra 6-trinnskassene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg