Gå til innhold

Kunne noen satt opp en "Turbo Guide"?

Ranger emnet

Exerqtor

Anbefalte innlegg

er ike likt som på vanlige turboer, det med slark for oljetrykk.. er nesten ikke olje som skal inni heller, bare en lille en så ikke lagrene går tørre..slarken går kun på varme.. vet ikke om du har sett jeg har lagt ut bilde av den før, men her er et bilde av restriktoren en skal skru på olje inn på turboen. 1mm hull

http://www.atpturbo.com/Merchant2/graphics/00000001/Catalog%20Images/Oil%20Supply/gtoilinlet035-01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm ok, men kan noen gi meg en link til en turbo som er god for 300 gamp(evt litt mindre eller litt mer) med 2,5" trykkrør også 3-3,5" innsugsrør.. Som passer på 940 grenrør? Som ikke er så jævlig dyr men fortsatt har noe kvalitet?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboer med så stor dim. på trykksida er vel som regel en bra bit bortenfor 300hk..

60-1 komp.hus er vel 2,5" eller noe deromkring.. og den leverer vel det dobbelte av hva du er på utkikk etter... den har vel opptil 4" innsug.. :)

T3/4 hybridturboen (ca.400hk.) jeg har liggende har 2"

Og det er vel den mest brukte dim. på de turboene som er aktuelle for deg..

Er jo bare å kjøpe en silikonslange type 90" overgang 2"/3"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekti rekti, hvor er det jeg får kjøpt en sånn turbo a?

Sliter litt med å finne et silikonrør som kan funke å egentlig..

Finner masse som går fra 3-2" men ikke et som er 90° i tilegg.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollevold bla. har garantert overgang til deg.. de fører hele sortimentet til Samco..

Turbonetics har T3 turbinhus som passer rett på 940 manifold med pyramidetetning hvertfall.. Garret er jeg ikke sikker på om har..

Ikke sikkert at du trenger en hybrid da.. en T3 steg 3 0.63 A/R med super 60 gir vel luft nok til ca.325hk.

KRB har prisgaranti på netics så de er vel rimeligst i Norge.. Så det er bare å ringe å si hva du er ute etter

Hvor man får tak i netic's turbo andre steder vet sikkert noen andre her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekti rekti, hvor er det jeg får kjøpt en sånn turbo a?

Sliter litt med å finne et silikonrør som kan funke å egentlig..

Finner masse som går fra 3-2" men ikke et som er 90° i tilegg.

Når jeg laga til 16T med 3" alu cooler brukte jeg:

90 bend 2" -> 2.5" fra turbo

90 bend 2.5" -> 3" på begge sider av cooler og 90 bend 2.5" på innsug.

Da er det 2.5" rør på begge sider, fint ble det og.

Fant ikke noe 2" -> 3" i 90 bend selv så det ble løsningen.

Handla siliconhoses.com slanger, knall kvalitet.

http://www.protrim.no (bortsett fra at det kan ta tid å få dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hightempsilicone.com er også verst å kikke på, de har vel det meste egentlig..

angående turbo, så til alle dere, når dere først kjøper, kjøp noe skikkelig.. kanskje en turbo til 4lapper, og en til 8lapper, ser lik ut, men når den "flotte" til 4 lapper ryker(ofte nokså kjappt) hva gjør en da? kjøper en ny til 4lapper, og har da total brukt like mye som en skikkelig til 8, eller bare kjøpe en til 8 med en gang, så veit en at en ikke går på en smell..

disse prisene er jo selvfølgelig bare eksempler, men en kjennsgjerning at lignende tilfeller ofte skjer.. er skjeldent det blir annet enn dyrt å handle billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må igjen, i denne tråden, fortelle hvor imponert jeg er over kapasiteten til Mitsu 19T, kjapp spool-up og kapasitet til godt over 300 hk. Eneste ulempen er at den ikke er Bolt-on rødmotor, og høyt mottrykk = høy temperatur.

Prisen har også holdt seg høyt på 19T; et godt alternativ er 18T (eller er det 18G den heter) som er Bolt on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider