Gå til innhold

Mc-gassere`?

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

Hei hå!

 

Tenkte på hvordan det er å montere 4stk mc-gassere på en 1.5L motor?

Med tanke på hva jeg trenger,hvordan det blir med gasswire osv?

 

Gasserene har stått på en 600ccm,må da holde det?

Noen som har gjort dette før?

 

 

Håper på svar:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hå!

 

Tenkte på hvordan det er å montere 4stk mc-gassere på en 1.5L motor?

Med tanke på hva jeg trenger,hvordan det blir med gasswire osv?

 

Gasserene har stått på en 600ccm,må da holde det?

Noen som har gjort dette før?

 

 

Håper på svar:)

 

Fysisk er dette enkelt, du må lage nytt innsug. Gasswiren er også en grei sak, bruk den originale linken mellom mc-gasserene.

Men så. Disse gasserene dine er hver dyset for en sylinder på 150 ccm, de vil på 1.5 liter få 375 ccm hver. Dette vil derfor ikke fungere uten kraftig omdysing, tviler også på at du klarer å oppdrive egnede dyser som passer.

Men ja, tanken er god, det skader heller ikke å prøve. Om ikke annet så blir du en erfaring rikere ;)

 

Mitt forslag om du vil ha mer effekt (og/eller lyd). Kjøp deg et innsug som passer en dobbel Weber 48 DCOE, koster drøye 2k. Få tak i en brukt 45 eller 48 DCOE og sett dette på. Her finnes det mengder av dyser som passer. Riktig dyset vil dette gi et drivstofforbruk på 0,7 liter/mil under snill kjøring :) Mye mer når du trår på ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...skjønner..

Innsug er tiget på en dag,0 problem.

Har tenkt på weber,men tenkte å prøve mc-gasser.(har sett noen som har det)

 

Så jeg må opp i 1300ccm og store dyser da?

Hvis man får tak i gassere til de?

 

Tror prøver uansett jeg,så får jeg iallefall sett hvordan det er:)

Kommer sikkert til å kutte,fjuske og synge salmer men:p

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...skjønner..

Innsug er tiget på en dag,0 problem.

Har tenkt på weber,men tenkte å prøve mc-gasser.(har sett noen som har det)

 

Så jeg må opp i 1300ccm og store dyser da?

Hvis man får tak i gassere til de?

 

Tror prøver uansett jeg,så får jeg iallefall sett hvordan det er:)

Kommer sikkert til å kutte,fjuske og synge salmer men:p

 

Om motoren får tenningsbank pga for lite bensin så må du ta det med ro, ellers tar du knekken på den ;)

Det finnes gassere fra støre motorer, da fra eldre MC'er.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager/skaffer du innsug til dobble webere?

 

Skaffer til en dobbel eller to doble Webere. De for en dobbel DCOE er konstruert slik at det ene løpet forsyner sylinder 1 og 4, mens det andre forsyner sylinder 2 og 3. Andre konstruksjonstyper/måter fungerer svært dårlig!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet er å rive ut all innmaten i de fire enkle gasserne og bruke de som ITB'er, dvs separate gasspjeld til innsprut. Dysehullene sveiser du inn i rørene på innsuget nærmest mulig toppen. Gjerne på undersiden, ute av syne. Da får du indrefilet-oppsett til pølsepris samtidig som du får den riktige forgasser-looken. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FZR-mannen her på Bilforumet har gjort noe tilsvarende på en gammel B21 en gang, og den ble visst svært rapp. I tillegg er vel Turboed1 mannen å spørre når det gjelder motorsykkelforgassere og deres egnethet i bilsammenheng.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffer til en dobbel eller to doble Webere. De for en dobbel DCOE er konstruert slik at det ene løpet forsyner sylinder 1 og 4, mens det andre forsyner sylinder 2 og 3. Andre konstruksjonstyper/måter fungerer svært dårlig!

 

Pris på en til dobbel/to dobble da? Vil man merke forskjell? Er vel mest ute etter "looken" men gjør ikke noe om 1.5 liter går litt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på en til dobbel/to dobble da? Vil man merke forskjell? Er vel mest ute etter "looken" men gjør ikke noe om 1.5 liter går litt bedre..

 

Innsug til en 48 DCOE koster 1990,- Samme pris for de til to 45 DCOE 8v eller 16v. (Selges av Velox Motor)

 

Førstnevnte innsug er brukt i Formel 3 Super Vee. Med dette innsuget og en Weber 48 DCOE har de på 1.6 liters motorer klart å hente ut mellom 180 og 220 hk. Dette har selvsagt kostet flesk i motorbearbeiding/optimalisering for sinnsykt turtall, men viser at dette oppsettet har potensiale. Du vil i alle fall ikke få lavere motoreffekt ;)

Passer til 1.5 literen (827) men ikke er Polomotoren (111).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår