Jon Arne Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hei hå! Tenkte på hvordan det er å montere 4stk mc-gassere på en 1.5L motor? Med tanke på hva jeg trenger,hvordan det blir med gasswire osv? Gasserene har stått på en 600ccm,må da holde det? Noen som har gjort dette før? Håper på svar:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hei hå! Tenkte på hvordan det er å montere 4stk mc-gassere på en 1.5L motor? Med tanke på hva jeg trenger,hvordan det blir med gasswire osv? Gasserene har stått på en 600ccm,må da holde det? Noen som har gjort dette før? Håper på svar:) Fysisk er dette enkelt, du må lage nytt innsug. Gasswiren er også en grei sak, bruk den originale linken mellom mc-gasserene. Men så. Disse gasserene dine er hver dyset for en sylinder på 150 ccm, de vil på 1.5 liter få 375 ccm hver. Dette vil derfor ikke fungere uten kraftig omdysing, tviler også på at du klarer å oppdrive egnede dyser som passer. Men ja, tanken er god, det skader heller ikke å prøve. Om ikke annet så blir du en erfaring rikere ;) Mitt forslag om du vil ha mer effekt (og/eller lyd). Kjøp deg et innsug som passer en dobbel Weber 48 DCOE, koster drøye 2k. Få tak i en brukt 45 eller 48 DCOE og sett dette på. Her finnes det mengder av dyser som passer. Riktig dyset vil dette gi et drivstofforbruk på 0,7 liter/mil under snill kjøring :) Mye mer når du trår på ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ok...skjønner.. Innsug er tiget på en dag,0 problem. Har tenkt på weber,men tenkte å prøve mc-gasser.(har sett noen som har det) Så jeg må opp i 1300ccm og store dyser da? Hvis man får tak i gassere til de? Tror prøver uansett jeg,så får jeg iallefall sett hvordan det er:) Kommer sikkert til å kutte,fjuske og synge salmer men:p Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Kommer til å se helt rått ut da:D Lager/skaffer du innsug til dobble webere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ser rått ut ja!:D Kan vel alltids lage ja.. Tar sjansen på å lage meg innsug til 4stk mc-gassere nå tror jeg,mulig jeg begynner i morgen. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ok...skjønner..Innsug er tiget på en dag,0 problem. Har tenkt på weber,men tenkte å prøve mc-gasser.(har sett noen som har det) Så jeg må opp i 1300ccm og store dyser da? Hvis man får tak i gassere til de? Tror prøver uansett jeg,så får jeg iallefall sett hvordan det er:) Kommer sikkert til å kutte,fjuske og synge salmer men:p Om motoren får tenningsbank pga for lite bensin så må du ta det med ro, ellers tar du knekken på den ;) Det finnes gassere fra støre motorer, da fra eldre MC'er. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Lager/skaffer du innsug til dobble webere? Skaffer til en dobbel eller to doble Webere. De for en dobbel DCOE er konstruert slik at det ene løpet forsyner sylinder 1 og 4, mens det andre forsyner sylinder 2 og 3. Andre konstruksjonstyper/måter fungerer svært dårlig! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 En annen mulighet er å rive ut all innmaten i de fire enkle gasserne og bruke de som ITB'er, dvs separate gasspjeld til innsprut. Dysehullene sveiser du inn i rørene på innsuget nærmest mulig toppen. Gjerne på undersiden, ute av syne. Da får du indrefilet-oppsett til pølsepris samtidig som du får den riktige forgasser-looken. :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Skody: Har du nå bilder av det eller? Blir kansje litt værre til meg som ikke har I-motor da. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 FZR-mannen her på Bilforumet har gjort noe tilsvarende på en gammel B21 en gang, og den ble visst svært rapp. I tillegg er vel Turboed1 mannen å spørre når det gjelder motorsykkelforgassere og deres egnethet i bilsammenheng. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Skaffer til en dobbel eller to doble Webere. De for en dobbel DCOE er konstruert slik at det ene løpet forsyner sylinder 1 og 4, mens det andre forsyner sylinder 2 og 3. Andre konstruksjonstyper/måter fungerer svært dårlig! Pris på en til dobbel/to dobble da? Vil man merke forskjell? Er vel mest ute etter "looken" men gjør ikke noe om 1.5 liter går litt bedre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Når vel ikke 1.5 den mest trimvillige motoren da....mye jobb for lite morro å trimme den. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Skody: Har du nå bilder av det eller?Blir kansje litt værre til meg som ikke har I-motor da. Kilde: http://forums.nicoclub.com/zerothread?id=206594&page=2 Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Pris på en til dobbel/to dobble da? Vil man merke forskjell? Er vel mest ute etter "looken" men gjør ikke noe om 1.5 liter går litt bedre.. Innsug til en 48 DCOE koster 1990,- Samme pris for de til to 45 DCOE 8v eller 16v. (Selges av Velox Motor) Førstnevnte innsug er brukt i Formel 3 Super Vee. Med dette innsuget og en Weber 48 DCOE har de på 1.6 liters motorer klart å hente ut mellom 180 og 220 hk. Dette har selvsagt kostet flesk i motorbearbeiding/optimalisering for sinnsykt turtall, men viser at dette oppsettet har potensiale. Du vil i alle fall ikke få lavere motoreffekt ;) Passer til 1.5 literen (827) men ikke er Polomotoren (111). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Takker for interessant info:) Hvor skaffer man en 48 DCOE da? Kom org på noen bil? Ca pris på noe sånt? Hadde jo seff vært tøffere med 2 dobble da, men regner med at det blir endel dyrere, og penger er ikke det man har mest av når man går på skole.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.