jones Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Har fått et bra tilbud på en 63 starfire. Bilen er veldig grei forutenom at veiva står dønn fast. Har hørt litt rundt og det sies at det er ganske ugunstig å få tak i deler til slikt.. er det bare bare å hive inn f.eks en chev 350, eller er dette også problematisk? Orginalmotoren er en 394.. regner med en chev 350 ikke passer på oldskassa heller? EDIT: planen er å få bilen kjørbar og bruke som bruksbil i sommer halvåret, så hvilken motor som passer er jo selvsagt det samme, bare det blir billig, og uten alt for mye arbeid for å få den inn.. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Chevy passer ikke på gearkassen og ser jo litt "feil" ut. Er vel mulig å få skikk på orginalmotoren kansje? Det er ikke bare ringene som står fast etter lang lagring da? Eller startmotor som henger inne? En nyere Oldsmotor vil jeg tippe passer på gearkassen men kan ikke garantere noe. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Chevy passer ikke på gearkassen og ser jo litt "feil" ut. Er vel mulig å få skikk på orginalmotoren kansje? Det er ikke bare ringene som står fast etter lang lagring da? Eller startmotor som henger inne? En nyere Oldsmotor vil jeg tippe passer på gearkassen men kan ikke garantere noe. Så lenge ingen ser det, så har det jo ikke noe å si hvilken motor som står der ;) er interessert i å få den kjørbar enklest og BILLIGST mulig. Tidligere eier fortalte at den hadde blitt kjørt oljetom, så regner med at det står i veivlagrene altså.. Passer nyere olds motorer på motorfestene? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Så lenge ingen ser det, så har det jo ikke noe å si hvilken motor som står der ;) er interessert i å få den kjørbar enklest og BILLIGST mulig.Tidligere eier fortalte at den hadde blitt kjørt oljetom, så regner med at det står i veivlagrene altså.. Passer nyere olds motorer på motorfestene? Jeg har en olds 350 med kasse som jeg kunne tenke meg å bli kvitt, den har liggi å samla støv alt forlenge, motor og gir, ja la oss si 5 lapper. :cool: ligger i Drammen. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg