Gå til innhold

triks ang redusere db på jt 3"?

Ranger emnet


Weiru'N

Anbefalte innlegg

ett kjapt spm..

 

clutshen min slurrer ut a fA**... helt ny' date=' org turboclutch.

når jeg bytta, ja jeg merke til en slitekant på svinghjulet på 3 - 3,5mm..:S kan tenke seg at jeg må bytte, men passer b230a svinghjul på et?[/quote']

 

Kan godt hende det passer sånn rent fysisk, men jeg skal ikke garantere at det har den "tappen" som ene giveren til motronic leser på. (tror jeg skal ha et ET svinghjul liggende om det skal knipe. 95877562)

 

Angående demper så får jo du ferdig tilpasset demper for en drøy 500lapp fra pedersens, som du bare erstatter ett av røra i JT anlegget med. Og jeg tok ikke min av igjen, da jeg syntes det var litt i overkant med bråk allerede med nesten originalturbo (litt større), men med e46turboen min ble det såppass med bråk at jeg ikke gadd lengre.

 

Brølet får du når du gir på uansett, det er tomgang og småkjøringsbråket som er travelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potte problemet kan du enkelt løse, bare stapp noe glava isolasjon inni, det har eg vært med på å prøve, men eg kan ikke fatte at du ikke får det godkjent, bilen min har 3" eksos i vognkortet med 1 potte, sikekrt samme som deg, JT, godkjent fra biltilsynet i BERGEN, rare folk, og her er de streng, overrasket meg at eg fikk det godkjent, Men Glava prøvde vi på en Opel suge motor med 3" og en potte, det funket, men det gjelder å få det til å sitte, og husk det skal ut igjen, lutrer på om vi pakket det inn i noe stål greier... prøv.. kansje du hører forskjell...

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fjerner man disc`er, øker flow og lydnivå, mens mottrykket øker. Legger man til disc`er, øker flow og lydnivå, mens mottrykket reduseres."

 

Noen skriveleifer ute og går der ja....

 

Men HALLO?!! Hva i alle dager er vitsen med den der i stedet for en ekstra fullflødes demper som passer rett på eksosanlegget? For ikke å snakke om hvor dritings de demperene det faktisk ser ut på en Volvo... Men rice away om du vil...

 

Kan ikke fatte og forstå at å kaste på en ekstra demper som hører til JT anlegget han har og smile skal være så mye om og men... Om å gjøre å bråke mest her eller?

 

Et 3" anlegg med 2 dempere holder til massevis med effekt, og det gjør forsåvidt 2,5" også, men siden alternativet i 2,5" er "rustmons" (Simons) gikk jeg for 3" JT anlegg. Var dum nok til å kjøpe med én demper for at det både var billigere og ble mer lyd av det. Angrer ikke på at jeg kjøpte meg en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk den imellom nå =).. flekka inn en dråpe med spylervæske.:P og sveisa inn en til lyddemper.. alt i skjønnaste orden..

1987 Volvo 745 tic(bremsa 235hk @ 0.8bar)b230et m/fk råder og b234 stempel, lh2.4, kappa Lesjöfors, bsr chip, 3" fra turbo med en demper, k&n filterinsats, turbotrykk @1.2 og btr: @ 3.2 =)

(X)1995 Volvo 850 stv 2.5 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en flatklemt db-innsats som jeg skrur på enderøret v/ behov.. (bruker en skjøt i 3").

 

Dvs. det er en stig-nedgang db-innsats som er hullborret (simmons) og denne presses da inn i enderøret til JT 3". Den er sådan "usynlig", utenom at det er jo da et "skjøterør" og eksosklemme :P men selve db-innsatsen går helt inn i enderøret til jt'en.

 

Innsatsen er som sagt flatklemt (hamret, egentlig), så den lager nesten ingen lyd med den montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår