Lada2103 Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hallo! Driver med overhaling av ei girkasse som prosjekt i vinter og har råkt på følgende problem: Dette er det ene hullet til girkassefestet. Her hadde pinneskruen skrudd seg ut og vibrert i stykker gjengene i godset. Hvilket gjør-det-selv sett anbefales? Evt. om det anbefales å sette bort det på et verksted? Vil helst være sjølhjulpen, går prestisje i det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 løsgjenger vil sikkert gjøre susen:) -Borrer opp med ny borr -Gjenger opp -Gjenger nedi løsgjengene med spes. verktøy Så er det så godt som nytt=) løsgjengesett får du vel kjøpt på jernia,byggmakker, biltema O.l Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ja, skjønner framgangsmåten. Biltema har ikke i sin katalog. Jernia og Byggmaker? Mener du det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Tror 'Helicoil' er merkevaren. PS! Så deg forresten i ei avis her om dagen. Sto om far din som ikke liker østblokkbiler osv.. Ja for det var deg var det ikke? :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Würth's Time-Sert gjengeinnsatser er omtrent en million ganger bedre enn HeliCoil.... mener nå jeg. Kan ikke noe om det riktignok,har bare satt inn rundt 30 med HeliCoil og 200+ med TimeSert i mitt liv... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hvis muligheten til å gå opp til en større bolt er tilstede, så anbefales dette da du slipper å bruke gjengeinnsats. Et tips, ikke finn på å kjøpe gjengetapper og slik på biltema. Dra heller til en profesjonell verktøyforhandler og kjøp tappen(e) du trenger der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lada2103 Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Würth's Time-Sert gjengeinnsatser er omtrent en million ganger bedre enn HeliCoil.... mener nå jeg. Kan ikke noe om det riktignok,har bare satt inn rundt 30 med HeliCoil og 200+ med TimeSert i mitt liv... :) Sånn ble det. Fikk hjelp av en type med et Würth TimeSert sett og det gjorde susen. Ikke noen tvil om at dette er holdbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg