Gå til innhold

Spørsmål om b230a å b230k

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å få a motoren til å gå brukbart med 95 bensin ute tenningsbank?

Så lurer jeg å ha på en vx kam på k motoren min , jobben er vel plugg and play men hvordan blir det med justering å shimsa?

Er den orginal Kammen som står i b230a noen vassere en M kammen? meina på de va m kam som står i k motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 230A'ene jeg har hatt, har jeg kjørt på 95 uten tenningbank!

Har kjørt på 95 jeg også, bilen gikk litt dårligere, men ingen tenningsbank. Står at den skal ha 98, og har fylt 98 i 1,5 år i hvert fall. Burde gå greit med 95, men om du skal ha motoren lenge, så tjener du vel kanskje på å bruke 98.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG har nå tidvis fylt JET 92 oktan på både B20A, B19A, B23A og nå på siste bilen med B230K. Funker bra for meg. Bilen går som ei bøtte møkk uansett. Har også fylt 92 på en 940 med B230F, gikk bra det og. Mener det sto minimum 91 eller 93 oktan i tanklokket på 940en. Er du redd for bank er det jo bare å lytte etter spikninger når du gir på/belaster motoren.

PS! Når kom Volvo med bankesensor på de ulike modellene?

PPS! M-kam? Er A-kam i en 530 topp jeg har plukket av en B230K.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b21a,b23a,b230a skal vist ha 98 . b230k,f skal ha 95

631 har m kam ja en av dei snildeste kammene , tenkte å få litt mer sus i bilen så vurderer å slenge på a eller kjøpe en vx kam på få tak i annen utveksling å muligens en weber.. Men uansett så lurer jeg på ting ang kam skiftet det med shims å justering osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en "ettermarkedsbastard".
Pleier å stå M-kam i B230K med 631 topp, altså den überfestlige varianten uten forbrenningskammer...

Seriøst? Da må jeg ut og se om jeg har 530 eller 631 på K'en i bilen jeg kjører nå. Den bilen er seriøst dau. Dritlang 3.xx:1 utveksling, fire gir og en pukkel på momentkurven som kommer etter å ha dratt den litt på girene før den daler igjen like etterpå. :morph:

Bilen er en '87 245 DritLat eller GørLat med B230K og M45. Den har servo, men ingenting utover det. angry2

Frister litt å hive over den A-kammen hvis det kan ha noe for seg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Da må jeg ut og se om jeg har 530 eller 631 på K'en i bilen jeg kjører nå. Den bilen er seriøst dau. Dritlang 3.xx:1 utveksling, fire gir og en pukkel på momentkurven som kommer etter å ha dratt den litt på girene før den daler igjen like etterpå. :morph:

Bilen er en '87 245 DritLat eller GørLat med B230K og M45. Den har servo, men ingenting utover det. angry2

Hvis det sitter 530/531 i den er det en viss sannsynlighet for at du kjører rundt med ultralav komp...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere der er 631 andre topper funker dårlig på k motoren pga stempela å alle k motora kom med 631 hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider