Gå til innhold

verksted senking

Ranger emnet


hyys84

Anbefalte innlegg

Det som kan kødde det til litt er fjærbeina framme. Har man ikke riktig verktøy for å demontere toppmutteren samt gode fjærklemmer så kan det ta lang tid. Til en gammel Jetta II jeg hadde i sin tid gikk jeg så langt at jeg kjøpte originalt Hazet fjærbeinsverktøy før jeg skred til verket...

 

Andre sverger vel til muttertrekker...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan kødde det til litt er fjærbeina framme. Har man ikke riktig verktøy for å demontere toppmutteren samt gode fjærklemmer så kan det ta lang tid. Til en gammel Jetta II jeg hadde i sin tid gikk jeg så langt at jeg kjøpte originalt Hazet fjærbeinsverktøy før jeg skred til verket...

 

Andre sverger vel til muttertrekker...

 

Uten muttertrekker er det noe dritt..

Hvis en ikke har så går det an å stikke innom et verksted, spørre pent om å få låne muttertrekkeren ut av porten i 2min, løsne toppmuttrene og skru dem tilbake for hånd.

Når du så kommer deg hjem så kan du enkelt løsne dem igjen.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på volvo 240 må man bruke enten muttertrekker eller et spesialverktøy for å få av fjæra foran. Laga mitt eget verktøy for å skru av mutteren. Når det gjelder hjulstillingskontroll, gjorde jeg det ganske enkelt ved å merke hvor alt sto før jeg begynte. Da ble det 99% rett når jeg hadde skrudd sammen alt igjen. (blir jo litt andre vinkler ved senk).

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rallyløp ser vi ofte at de har med et enkelt hjemmelaget verktøy for feltmessig forstillingskontroll/-justering. Laget noe tilsvarende i treverk en gang og oppnådde helt korrekt justering av spissingen. Muligens flaks, men artig var det...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår