Gå til innhold

Kjøpt meg Nissan Skyline R33 GTS-T

2FAST 2FØRTI

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det står jo at han ikke skal ha skilter på bilen da, at han da trimmer den er jo et fett, da toll bare er på kjøpesummen.

Men hvis han blir tatt uten gyldige prøveskilter så kan han få avgifts bot +++ på en bil som ikke får skilter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir tatt for misbruk av prøveskilt kan du også bli dømt til å betale hele engangsavgiften, da du bevisst har ungått denne ved å bruke rødskilter.

Får du da hvite skilter om du betaler engangsavgiften?:coplight

Noope..? Men men, teite regler i Norge. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan kjøre på røde skilter om man vil, når man vil og kan. Man betaler jo for de røde også.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du da hvite skilter om du betaler engangsavgiften?:coplight

Noope..? Men men, teite regler i Norge. Men skjønner ikke hvorfor man ikke kan kjøre på røde skilter om man vil, når man vil og kan. Man betaler jo for de røde også.

Nei får ikke skilter automatisk for det.

Ja reglene er kanskje teite, skjønner ikke hvorfor man ikke kan kjøre uten skilt heller om man vil. (Ja, det var sarkastisk) :)

Det er jo fordi at om man ikke har råd til å betale avgiften, eller ikke har en bil som kan regges, så er det heller ikke meningen den skal brukes.

Enkelt og greit..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det.. har hørt om en som fikk regning på engangsavgifta etter å ha tatt ut 10 prøveskilt på en skyline.. han hadde allerede solgt bilen når han fikk regninga og slapp unna på en eller annen måte.. han soppen på biltilsynet sa også at de har en sperre etter 10 stk så man ikke kan få fler.. kunne gjerne betalt engangsavgifta hvis jeg fikk skilter på kjerra for den er sykt digg å kjøre.. har jo prøveskilt på kjerra for å å flytte den fra garasjen til verkstedet og gjøre litt endringer, for å så teste og kjøre den tilbake til garasjen.. må finne ut hva som må gjøres med bilen før sommern.. er jo meningen å ha driftinglisens på kjerra, men er jo mange treff man må ha prøveskilt for å kunne kjøre.. får kanskje gå til innkjøp av bilhenger for å spare litt på prøveskilta..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står jo at han ikke skal ha skilter på bilen da, at han da trimmer den er jo et fett, da toll bare er på kjøpesummen.

Men hvis han blir tatt uten gyldige prøveskilter så kan han få avgifts bot +++ på en bil som ikke får skilter..

"at han ikke skal ha skilter på bilen" beviser at det er avgift unndragelse og dermed kan tollvesenet bare skrive ut den teksten og sende krav om innbetaling. Flere som har fått det i posten som kan resultere i personlig økonomisk ruin. Ikke mange som kan hoste opp mange hundre tusen på noen uker og i tillegg så tar tollvesenet beslag i bil så den ikke blir solgt. Tror nok offentlig organer følger med her og har man en sur nabo eller dårlig "venn" som ringer tollvesen kan man ende opp i en sur situasjon. Kjører man av veien eller krasjer med noen så sitter man i felle også. Risikofylt sport dette etter myndighetene har satt inn fokus på dette den siste tiden.

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? er det mulig!

Har biltilsynet begynt å tvangsutkreve engangsavgift selv på de som har leid "plastikkskilter" "ofte" ??

Visste godt at de som kjører mye rundt med røde metall prøveskilt risikerer å måtte betale hele engangsavgiften hvis de blir tatt, men dette var nytt...

Må ha kommet de siste årene?

Husker i 2003, da leide jeg plastikk skilter sikkert 20-25 ganger på 1,5 år eller noe.. Var jo bare til drittbiler da, men allikevel.

Fin skyline!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det går etter chassinr eller på personnr.. for hvis jeg oppgir personnr mitt så får de opp alle bila jeg har bestilt prøveskilt på.. så prøver å få flest mulig andre til å leie skilt så jeg jeg slipper å få dem i mitt navn oxo.. eller om de rett og slett går på chassisnr og finner ut hvem som eier bilen.?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg fikk forklart reglene sist jeg leide.

en person kan leie prøveskilter max ti ganger i året per bil, dvs at om du får kompisen din eller venninna di til og leie så går ikke det utover deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det går etter chassinr eller på personnr.. for hvis jeg oppgir personnr mitt så får de opp alle bila jeg har bestilt prøveskilt på.. så prøver å få flest mulig andre til å leie skilt så jeg jeg slipper å få dem i mitt navn oxo.. eller om de rett og slett går på chassisnr og finner ut hvem som eier bilen.?

De siste 6 tallene i chassinr måtte jeg oppgi på evo'n før jeg fikk ordnet med skilter

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider