esbandos Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 boXer, mener du at man får bedre respons, kulere lyd osv om man monterer 2" eksos kontra 3"? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 blir mindre bråke med mindre dimensjon på røra... 3" eller 2,5" på den motoren der har ingenting å si for annet enn eventuelt lyden eller eventuelt egoet til personen som eier bilen. Ikke kjøp simons rør på mekonomen og sveis sammen da de ruster FÆÆÆÆN når du har sveisa i dem. har du den orginale downpipen så bruk fremstykker fra den og lag resten nytt. om du får en overgang frå 2,5" (som jeg mener å huske utløpet på den turboen er) til 3" har det ingenting å si for deg.lag heller sjikkeli downpipe "from scratch" når du oppgraderer til større turbo og henter ut så mye effekt at du virkelig har behov for 3" eksos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Dem ruster vel ikke om man lakkerer dem etter sveisingen? Har ikke den orginale downpipen nei, men har laget meg en downpipe før, da av den orginale endestussen til 240. Funket bra det, men ble for liten dim på røret synes jeg.. Vanskelig å få 2-2.5" inni et 3" rør.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Så en turbobil med 200hk bør ha 3" da eller? :)2,5" fungerer som regel bra opp til 350hk om ikke eksosanlegget er alt for dårlig laget. Andre fordeler med å ikke overdrive dimensjonen er jo kulere lyd, mindre plasspoblemer, og til dels bedre respons? Bedre respons med mindre rør på turbobil? Ikke bland turbobil med sugemotorbil.. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Dem ruster vel ikke om man lakkerer dem etter sveisingen? Har ikke den orginale downpipen nei, men har laget meg en downpipe før, da av den orginale endestussen til 240. Funket bra det, men ble for liten dim på røret synes jeg.. Vanskelig å få 2-2.5" inni et 3" rør.. :p går egentli greit og lage den overgangen. kutt flere snitt ca 2 cm inn i 3" røret og så bank dem inn til det passer dem resterende 5cm av orginalrøret og sveis i vei :) nytter ikke så veldig gådt å lakke. ruster uanz og downpipen blir ganske varm uanz. i tillegg er di jo jævli tynne 0,9mm. kjøp sjikkeli rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Hmm... Hadde håpet på å slippe å sveise på anlegget.. Må ha det delbart når jeg har fått montert det.. Uansett, hvor får man kjøpt skikkelig rør her oppe i nord da? Er jo ikke slike fancye butikker her oppe vel.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 jeg har liggende ny downpipe til 240 turbo. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 hvilken str er den? Mye tenkte du deg for den? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 tror den er 2.5" tja, 500 kr ferdig pakket og sendt? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Det er den orginale downpipen til 240 ja? Skal tenke på tilbudet. Sender deg PM i løpet av uka. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 jepp, org 240 downpipe. send en pm du, ligger og støver på verkstedet. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.