Gå til innhold

Fin bil til 60-70k med litt hester

Ranger emnet


Lasseleeten

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se opp for 1.8T motoren fra VAG! Alle jeg kjenner som har biler med motor av denne typen har hatt drøssevis med tekniske problemer og skyhøye verkstedregninger. Og det verste er egentlig arrogansen de har møtt hos VW/Audi verkstedene.

 

Selv ville jeg aldri kjøpt en Audi/VW/Seat/Skoda med denne motoren, til tross for att det i utgangspunktet er flotte biler...

 

Herregud så mange nybegynnere det er her på bilforumet.

Blir flau av å være medlem her, når jeg leser sånnt som det her!

JEG HAR 1.8 Turbo, ikke noen jeg kjenner gjennom onkelen til bestemors søster. Har fortsatt tilgode og ha en verksted regning det året her, og jeg kjører med allt som er fy fy i følge "Vw audi eksperter", dumpventil, KN filter smørt inn med mye olje osv. Og hvis jeg blar opp service boka mi, så står det ikke noe annet enn kun vanlige servicer, med bytte av olje, filtere osv.

Men så klart, det er ikke umulig at det kanskje har noe med hvordan de i omgangskretsen din behandler bilene sine, sletne motorer som er på vei til å passere 250 000km, bytte av motor olje som det passer seg, opp justering av turbo trykk gjør man vel sikkert for hånd, og uten chip. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen svakheter av 1.8 turbo motoren, rådene tar knekken på rundt 300hk, Lmm kan ta kvelden hvis man heller på med masse olje ved service av ett åpent luftfilter, men de som er redde for det, får kjøpe seg ett "tørrt greenfilter".

Arrogansen av de på VW audi verkstedene kan kanskje komme av at bilene har mye jalla mekk, som de da må rette opp i?

 

Mvh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Jeg hadde nok gått for en Vw Passat, audi a4 eller en annen bil med 1.8 turbo motoren.

Ta en tur til BSR i sverige og sleng på BSR steg 3. 222hk og rett under 400nm bør holde en stund. Holder enn så lenge for meg ihvertfall.

Nissan 200sx S13 er vel heller ikke noe dumt valg, men da er vel det beste å ta en tur til tyskland og importere en orginal og strøken bil med lav km stand, for her hjemme er de fleste som regel kjørt ihjæl.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jammen jammen! xD

 

Vil helst ha en bil som ser brukbar ut også =) Synes passaten er ganske fin, men siden 1.8t motorn tydligvis ikke var den mest holdbare så tenkte jeg dieselen kanskje holdt litt lenger ;) Vet det ikke er den sprekeste du får tak i så klart..

 

Golf er jo fin den også men da skulle jeg helst hatt vr6 og jeg finner ikke akkurat så veldig mange av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, glemte å poste det innlegget over her =P

 

Okei =D

Da blir det nok en passat 1.8T på meg i fremtiden. Synes utseendet på den er veldig fint og det er jo bra med hk å få ut av motoren også =)

 

Blir nok en tur til BSR også da =)

15 000 for steg 3 er jo fan ikke dyrt! =D Men da må jeg finne meg en 98 modell først da =) Hva er forskjellen på 97 og 98 modell 1.8T siden de ikker tilbyr samme trim muligheter på de?

 

Tusen takk for bra svar Hassa! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange nybegynnere det er her på bilforumet.

Blir flau av å være medlem her, når jeg leser sånnt som det her!

JEG HAR 1.8 Turbo, ikke noen jeg kjenner gjennom onkelen til bestemors søster. Har fortsatt tilgode og ha en verksted regning det året her, og jeg kjører med allt som er fy fy i følge "Vw audi eksperter", dumpventil, KN filter smørt inn med mye olje osv. Og hvis jeg blar opp service boka mi, så står det ikke noe annet enn kun vanlige servicer, med bytte av olje, filtere osv.

Men så klart, det er ikke umulig at det kanskje har noe med hvordan de i omgangskretsen din behandler bilene sine, sletne motorer som er på vei til å passere 250 000km, bytte av motor olje som det passer seg, opp justering av turbo trykk gjør man vel sikkert for hånd, og uten chip. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen svakheter av 1.8 turbo motoren, rådene tar knekken på rundt 300hk, Lmm kan ta kvelden hvis man heller på med masse olje ved service av ett åpent luftfilter, men de som er redde for det, får kjøpe seg ett "tørrt greenfilter".

Arrogansen av de på VW audi verkstedene kan kanskje komme av at bilene har mye jalla mekk, som de da må rette opp i?

 

Mvh

 

Den ene er en 99 Mod Audi A4 1.8T, helt original. Alle servicer utført og byttet olje regelmessig (Hver 10000km om jeg ikke tar helt feil). Bilen ble kjøpt i april i år og hadde gått 170000km. Siden den gang har bilen gått ca 10000-150000km og på denne tiden vannpumpen, turboen, oljepumpa, airbag sensor og abs styrenheten tatt kvelden (ikke det at abs styrenheten og airbag sensoren nødvendigvis har noe med 1.8T motoren og gjøre men)

 

Den andre er noe mer forståelig, dette er en 96 mod Audi A4 1.8TQ med 230000km tå telleren. Denne har en viss tulling med tresko vert og tuklet på, men alle servicer er fulgt og oljeskift blir gjennomført regelmessig. Her er det mer forståelig med alt trøbbelet, men tingen er at også på denne er det de samme feilene som har gått igjen. Vannpumpe, Turbo, Oljepumpe, Airbag sensor, luftmassemåler og Clutch.

 

På sistnevnte var det nok en del jallamekk så arrogansen er jo i og for seg forståelig. Men det er jo da den andre originale bilen skal inn til reparasjoner de oppfører seg verst.

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall påpeike en svakhet med Passat, og da spesielt relevant siden du sier du skal finne en 98 modell.

Forstillingene var underdimmensjonert i forhold til kraften de ble utsatt for. Ikke at jeg sier at man plutselig opplever at de gir etter, men det lønner seg å ihvertfall være obs på dette så man ikke finner på å bryte seg opp og ned fortauskanter i tide og utide.

At 1.8T utgjør noe spesielt i forhold til dette problemet vet jeg ikke, det var vell i første rekke Nm på diesel som skapte problemet slik som Toyota som skremmer ut mye av dieselene sine sliter med girkasser. Det er jo dog bra med kraft og påstand utav den 1.8T motoren såeh, lønner seg vell å være litt på vakt og unngå rivstarter og slikt.

Jeg sier meg også enig med en del andre her, det er ganske morro å ha drifta dirigert til bakhjulene;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene er en 99 Mod Audi A4 1.8T, helt original. Alle servicer utført og byttet olje regelmessig (Hver 10000km om jeg ikke tar helt feil). Bilen ble kjøpt i april i år og hadde gått 170000km. Siden den gang har bilen gått ca 10000-150000km og på denne tiden vannpumpen, turboen, oljepumpa, airbag sensor og abs styrenheten tatt kvelden (ikke det at abs styrenheten og airbag sensoren nødvendigvis har noe med 1.8T motoren og gjøre men)

 

Den andre er noe mer forståelig, dette er en 96 mod Audi A4 1.8TQ med 230000km tå telleren. Denne har en viss tulling med tresko vert og tuklet på, men alle servicer er fulgt og oljeskift blir gjennomført regelmessig. Her er det mer forståelig med alt trøbbelet, men tingen er at også på denne er det de samme feilene som har gått igjen. Vannpumpe, Turbo, Oljepumpe, Airbag sensor, luftmassemåler og Clutch.

 

På sistnevnte var det nok en del jallamekk så arrogansen er jo i og for seg forståelig. Men det er jo da den andre originale bilen skal inn til reparasjoner de oppfører seg verst.

 

Oljepumpe? den var ny..for meg ivertfall. Ryker oljepumpa skjærer du som regel hele motoren...

 

Vil ikke akkurat si at diesel er det rette om du vil ha noe hissige greier. Masse Nm men det stopper der.

Diesel er litt billigere og den bruker litt mindre på mila,men du verden hvor kjedelig det er å kjøre :sleeping

 

Du har tydligvis ikke kjørt nyere dieselbiler..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår