Gå til innhold

hva er straffen for sladding på veien?

Ranger emnet

rwd 4ever

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det var vel ikke du som mistet lappen da??:D

åssen var føret??

dette teller jo litt......

sladding på:

tørr asfalt=miste lappen

våt asfalt=hmm.....ikke helt sikker

snø= en venn av meg sladda på snø, dette så polti. de stoppet han og de sa bare "så det var litt glatt i svingen der"......kjekket førerkort og ingenting mer. dette var en senka sota 245.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldigvis ikke meg nei, mener det var våt asfalt uten å si dette for sikkert. Folk i Kr.sand`s området kjenner nok til bilen, han kjører alltid som en tulling, og bilen hans er veldig lik min:( Ikke at jeg alltid kjører så pent, men kjedelig å få stygge blikk for noe jeg ikke har gjort:D

Her er forsvidt artikkelen: http://www.fedrelandsvennen.no/Nyheter/Vest-Agder/kristiansand/article.jhtml?articleID=165856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" 19-åringen hadde tre andre unge menn med seg i Ford Sierraen da han i høy fart firehjulssladdet gjennom rundkjøringen på Tangvall ved 17.30-tiden søndag.

En sivil person fikk stoppet 19-åringen, rev ham ut av bilen og ringte politiet. "

legg merke till at 19 åringen kom i høy fart, men ennå så greide en sivil person å rive han ut av bilen og ringe politiet :)

jævla godt gjort det der ja

jon

lordbongo

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

" 19-åringen hadde tre andre unge menn med seg i Ford Sierraen da han i høy fart firehjulssladdet gjennom rundkjøringen på Tangvall ved 17.30-tiden søndag.

En sivil person fikk stoppet 19-åringen, rev ham ut av bilen og ringte politiet. "

legg merke till at 19 åringen kom i høy fart, men ennå så greide en sivil person å rive han ut av bilen og ringe politiet :)

jon

hmm kan de faktisk ta fra han lappen uten og ha sett noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du putrer inn i en rundkjøring i 50 å bare sladder såvidt det er poå vei ut å en politimann skulle se det å følge etter kan du sikkert bare si at det slapp uten vilje... da slipper man som oftest med advarsel.. men brekksladde i 100 km + midt i sentrum liksom så ryker den nok ganske fort.. kommer jo helt ann på situasjon og politiets humør.

Sjansespill er det uansett, men veldig morro :D

(ikke det at jeg gjør sånt da...) ;)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Tror den sivilpersonen skal være glad det ikke var meg han stoppet..

jaha.. hva hadde du gjort da?? banka han??

Ifølge loven kan de ikke ta lappen på grunnlag av enkeltpersoners utsagn.

Akkurat som at jeg drar noe ut av en bil og ringer politiet og sier at de har tatt flere runder sidelengs gjennom ei rundkjøring!! Men hvis han innrømte det blir det en helt annen sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fedrelandsvennen.no/Nyhe...rticleID=165856

skjønner hvorfor han mista eller kommer til å miste den når han klarer 4-hjulsladd med 4 menn i en orginal sierra tror jeg, i en rundkjøring. da skal man ha ganske god jaget og skjønner hvorfor folk blir redde på fortauet...

hadde blitt ganske irritert jeg også vis jeg hadde vært sivil personen, men vet ikke om jeg hadde giddi og stoppe han og ringe politiet....

men en uskyldig liten brei med et par kontrar skader vel ikke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden dro jeg en ganske stor sladd gjennom en rundkjøring, var såpass at jeg nesten snurret. Beklageligvis kom politiet i V70 fra høyre ( maximum 10m fra meg )og så meg, men utrolig nok - "saved by the bell".

De skrur på blålysene, og jeg begynner å bekymre meg for bot eller førerkortet, men tror du ikke jævlene kjørte FORBI meg og forsvant videre med blålys?...Dette var på samme sted der en annen kar fikk 1000kr i bot for neonlys, så jeg tror jeg hadde gud med meg akkurat i denne situasjonen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

jon

og vi må jo ikke glemme at dette er en RUNDKJØRING !!:rolleyes:

Er jo kanskje litt begrensa hvor høy hastighet du kan ha rundt ei rundkjøring med firhjuls sladd med 4stk i sierran..

Også tilogmed bli revet ut av bilen av en sivil kar..

makan...

Men det er vel ingen som kan bevise noenting når han sivil karen tok saken i egene hender..

Han må vel ha bevis av noe slag ??

-Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Hadde noen dradd meg ut av bilen pga "leking", tror jeg det hadde smellt ..

Det er jo faen meg sinnsykt!!!

Så han syns altså at det er verre å ta en sladd i en rundkjøring,enn å dra en totalt ukjent fremmed utav en bil?

Det klassifiserer til diagnose, sinnsforvirret spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider