Gå til innhold

hva er straffen for sladding på veien?

Ranger emnet

rwd 4ever

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og en kompis var ute og lekte på glatta i kveld på parkeringsplassen ved Haga Golfbane på Griniveien. Var ekstremt glatt så vi dro en del piruetter og noen breie. Så idet vi skulle vi skulle dra stod det en kar og sperret utkjørselen. Karen hadde rimelig høyt blodtrykk og skulle vite navn, alder, skostørrelse etc. Vi opplyste han høflig om at det kun var politiet som hadde krav på den informasjonen, hvorpå vi får spørsmål om hvor fulle vi er. Han løp frem og tilbake, noterte bilnummer og hadde grov munnbruk...

Så ankommer tre eldre herrer til i tweedjakker/Montebello-bunad i hver sin børstraktor. Denne gjengen med gamle grinebitere blir da enige om at de skal ringe politiet :D Satt rolig å så på at de ringte, men knakk sammen i latter da ikke politiet gadd å komme. At noen i det heletatt kan få seg til å misbruke de knappe ressursene politiet har på en bagatell som dette er helt utrolig.

Sladdeglad ungdom vs Gamle grinebitere 1 - 0

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Jeg og en kompis var ute og lekte på glatta i kveld på parkeringsplassen ved Haga Golfbane på Griniveien. Var ekstremt glatt så vi dro en del piruetter og noen breie. Så idet vi skulle vi skulle dra stod det en kar og sperret utkjørselen. Karen hadde rimelig høyt blodtrykk og skulle vite navn, alder, skostørrelse etc. Vi opplyste han høflig om at det kun var politiet som hadde krav på den informasjonen, hvorpå vi får spørsmål om hvor fulle vi er. Han løp frem og tilbake, noterte bilnummer og hadde grov munnbruk...

Så ankommer tre eldre herrer til i tweedjakker/Montebello-bunad i hver sin børstraktor. Denne gjengen med gamle grinebitere blir da enige om at de skal ringe politiet :D Satt rolig å så på at de ringte, men knakk sammen i latter da ikke politiet gadd å komme. At noen i det heletatt kan få seg til å misbruke de knappe ressursene politiet har på en bagatell som dette er helt utrolig.

Sladdeglad ungdom vs Gamle grinebitere 1 - 0

Det er OWNAGE :D ! ...

Makan til idiot, hva slags skade kan det gjøre at man legger noen breie, og spinner litt på en parkeringsplass?. Det eneste man blir utsatt for er at føreren av bilen lærer bilen sin å kjenne litt bedre.

Til og med NAF har anbefalt at man kan leke seg litt på "lukka områder" dvs parkeringsplasser ect, der det ikke er fare for personskade eller hærverk.

Det som også er sprøtt, er jo at denne gammle gjøken satsa liv å lemmer på stoppe dere, hva vet han om hva slags folk dere er?, etter hva jeg forstå var ikke han som stoppa dere så veldig hyggelig "Grov munnbruk ect" . Mange som ikke takler det like godt.

Det er som Överladdaren sier, misbruk av politiet i dette tilfellet, etter hva jeg kan tolke ut i fra teksten.

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folks som stopper deg langs veien er irriterende...

jeg kjørte i byn.. holdt 30.. stopper for fotgjenger i fotgjengerovergang.... forgjengeren går mot bilen min og banker på vinduet mitt... så begynner han og true med at hvis han ser meg spinne .. så skal han ringe til purken....

jeg kjører i 30km/t .. stopper for en fotgjenger.. og han begynner og true med og ringe til purken?? hva fhan feila ham?

så når han begynte og gå videre.. så la jeg igjen ei god stripe gummi.. på pur faen... hadde ikke tenkt og gjøre det.. men siden den pappskallen plutselig får det for seg at han skal true en ungdom in en ungdomsbil.. måtte jeg jo takke ham :rolleyes:

lurer på hvordan han så ut i det jeg burna avgårde :p

------------------------------------------------------------------------

topic:

har lagt meg brei i rundjøring imens purken hadde vikeplikt på meg.. reagerte ikke engang... jeg la ikke merke til at purken var der før etter jeg la meg brei.. ble litt nervøs der gitt :rolleyes:

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange idioter som fyrer seg opp bare ungdom gjør småting de syns er irriterende.

Er en public oppvarma garasje under leiligheta der jeg bor. Her på fredag var det 20 ledige plasser rundt meg så jeg trilla bilen ut i midtgangen så jeg kunne få bedre lys inn mellom setene da jeg holdt på å fikse håndbrekket.

Så kommer ei gretten dame i en nyere a4 og kjefter meg huden full fordi jeg ikke har noe med og stå som en idiot midt i parkeringshuset. (hun skulle selvfølgelig ha den ene parkeringsplassen jeg blokkerte og nekta å ta en av de 19 andre ledige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som oppfører seg sånn finnes ikke fornuftige, å da hjelper det sjelden å prøve å snakke fornuftig med dem heller. Hvis en person stopper deg og prøver å rive deg ut av bilen, kan det ikke da tolkes på forskjellige måter? Jeg hadde heller trodd at han skulle rane meg/banke meg enn at han skulle kjefta på meg ja... Og da hadde det vært 'en eneste naturlig ting å gjøre: Denge fyren,-selvforsvar kalles det. Tror det skulle gått greit å vri seg unna i en rettsak der ja. Sånne folk skulle faen meg blitt hengt i sine egne tarmerDevil Han må da faen meg være helt totalt idiotanger2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Møtte en gang uniformert pol10 i en rundkjøring i rundt 70kmt+ bredt..

Tenkte nok en gang "nå har du virkelig gjort det" .. men nei. Kom aldri no blålys i speilet mitt .. Hørte heller ikke noe på radioen ;)

:cool:

Har hvert ute for lignende en del ganger, ene gangen lå jeg i 200 forbi en purkebil, som akkurat tok på lysene, men snudde ikke, en gang lå jeg bredt med volvoen om vinteren, husker ikke helt episoden, men de tok meg ikke da heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjipt å miste lappen for sladding da:(

Brodern har blitt stoppa for det noen ganger,men da har de vært ok og bare sagt "Var det litt glatt der,osv" ehh ja..."Stilig bil,men vær opps på glatten"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revet ut av en sivilperson ja, hm... artig det.

Sikkert sur gammel faen....

Ascona, du imponerer ingen. Hvorfor hadde han ikke fått ut DEG, når han fikk ut 19 åringen? Mulig du er sterkere, eller no, men alikevel..... og ja, kjørt på han hadde jo vært det helt store.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider