Gå til innhold

hva er straffen for sladding på veien?

Ranger emnet

rwd 4ever

Anbefalte innlegg

Originally posted by Laaars

Revet ut av en sivilperson ja, hm... artig det.

Sikkert sur gammel faen....

Ascona, du imponerer ingen. Hvorfor hadde han ikke fått ut DEG, når han fikk ut 19 åringen? Mulig du er sterkere, eller no, men alikevel..... og ja, kjørt på han hadde jo vært det helt store.

Han hadde ikke fått ut MEG heller..... men noen knekte bein hadde han nok fått ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kunne ha vært en offentlig tjenestemann, ikke polititjenestemann men en ifra Forsvaret el.l. Dem er ikke alltid like lett å ha med å gjøre, slike gamle sikkerhetsoffiserer f.eks...

Stoppa en jævel selv i sommer som braste forbi meg i 130kmt i 60-sona. Ett par kilometer tidl hadde begge passert et oransje skilt hvor det stod: Ta hensyn til beboerne. Skiltet var Vegvesenets - og ikke noe beboerne hadde satt opp selv. Følgelig etter ulykke sikkert... Tulling, skulle tøffe seg for dama, i sin svarte Legacy stv... Kjører ikke i 130, når du ser trampoliner og trehjulssykler 5 meter fra veibanen.

Brukte lysa på'n og han stoppa med en gang. Var rimelig sint (var sulten på middag, hehe) og forklarte han hva jeg syntes. Trodde sikkert jeg var en purk på en fridag sikkert.

Likevel - gjør ikke det en gang til. Kan risikere alt mulig... Plutselig så er det blitt voldssak ut av en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av bartepatruljen i vinter for sladding. Så vidt det slapp vil jeg si. Men hva skal'n gjørra med nysnø og turbopower? :D

Etter litt venting etterfulgt av pekefingeren, fikk jeg beskjed om å dra til en stor parkeringsplass hvis jeg skulle holde på sånn. Det gjorde jeg, og har gjort det både før og siden... :D

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Enig med Ascona her, hørtes ikke veldig smart ut å stoppe bilen.

Jeg syns det var greit å stoppe idioten som kjører i 130km/t på den veien. Glad jeg ikke bor der med kone og barn.

Men jeg ville ikke hatt 60km/t fartsgrense der om det var hus på hver side og barn lekte ved gata (hagen mellom huset og gata). 40km/t hadde passet bedre.

Men brydde han i 130 seg om hva som blei sagt til han?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg at folk her syntes lite om det der. Men saken er at hvis politiet hadde sett han akkurat da, ville han mista lappen på stedet. Om han brydde seg, oppriktig nok, så tror jeg han tenkte seg om ett par ganger, men hvem vet - førøvrig så kjørte vi jo samme vei et stykke videre...

Men jeg hører historier fra gamle folk som ringer snuten for ingenting. Det er og blir bare helt poengløst og tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anholde noen for å leke seg litt med bilen er jo seff totalt idioti og ansees fra mitt ståsted som et lovbrudd i seg selv. (-kidnappingsforsøk/Frarøving av frihet)

Men å blande seg med politiets business kan jo være så mangt. Anholdte feks selv en fyr som prøvde å stikke av med bilen min for et par måneder siden .. Så på dette som svært naturlig og ikke som å blande seg med politiets oppgaver, selv om det egentlig er de som.

Klart, det må sees i sammenheng. Å leke seg litt med bilen, etc, anseer jeg ikke som noen alvorlig fortreelse på noe vis, heller ikke svinkjøring på, til en viss grad "kontrollerte plasser". -Men jeg forstår godt folk som forsøker å snakke vett inn i hodene til personer som gir totalt blaffen i eks 30 soner og "barn leker" skilt. -Er ikke å blande seg med pol10s bisniss, er normal "folkeskikk" ;)

Men dersom jeg ser noen som begår grove lovbrudd, eksempelvis forsøker å bryte seg inn i en bil etc, håper jeg virkelig at folk har vett nok til å ta loven i egne hender ..

Blir en vurderingssak.

Hmm .. ble litt mer enn jeg hadde tenkt å skrive dette ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Klart, det må sees i sammenheng. Å leke seg litt med bilen, etc, anseer jeg ikke som noen alvorlig fortreelse på noe vis, heller ikke svinkjøring på, til en viss grad "kontrollerte plasser". -Men jeg forstår godt folk som forsøker å snakke vett inn i hodene til personer som gir totalt blaffen i eks 30 soner og "barn leker" skilt. -Er ikke å blande seg med pol10s bisniss, er normal "folkeskikk" ;)

Nå var det såvidt jeg forsto det en 60-sone... og det er greit nok at han hadde mistet lappen, men det er ikke din oppgave å holde råkjørere av veien.

Originally posted by TBI

Men dersom jeg ser noen som begår grove lovbrudd, eksempelvis forsøker å bryte seg inn i en bil etc, håper jeg virkelig at folk har vett nok til å ta loven i egne hender ..

Blir en vurderingssak.

Helt enig! Alle biltyver fortjener all straffen de kan få!

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rieger

hvis han kjører 130 i 60-sone hvor barn leker og det er huset tett inntil veien på begge sider, så fortjener han å bli stoppet.. Hvor stor sjangs har han til å stoppe hvis det skjer noe.!!!

Hvis dere ikke fatter dette, burde dere ikke ha hatt lappen!

og hvor har vi 60-sone gjennom et boligfelt? hehe

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider