Gå til innhold

Pærer/dioder til v40

Ranger emnet

macrom

Anbefalte innlegg

Er det noen som har byttet pærer/dioder i instrumentpanelet og i ymse brytere på v40 (2002modell)?

Hadde en liten plan om å skifte ut det grelle grønne lyset med blått. Fant ikke noe i farten på dioder.no, men nå er ikke jeg den beste til å lete heller da :)

Har byttet pæra som sitter bak lysbryteren på min '96 og bare det var en grei utfordring. Dette er noen ganske så spesielle pærer som ser ut til å være nok ett "volvo-design". Men den grelle grønnfargen er bare grunnet en silikonhette, så det burdte være fullt mulig å bytte.

Vil ikke annbefale deg å begynne å rive fra hverandre midtkonsollen da alt sitter på klips og det er lett å lage stygge merker i panelene.

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta pærer på bryterpanelet på min 2003 modell. Disse pærene er med sokkel, og alt får du kjøpt for en dyr penge på volvo. Som Ludo sier så er det silikonhetter på pærene, disse er blå hos meg men virkningen er nokså liten fordi hettene er nokså tynne. Det jeg gjorde var å legge dobbelt med hetter over pæra og det ga bedre virkning.

LED belysning kan være litt vrient å få til siden lyskjeglen er nokså smal på de fleste LED dioder, og da får du ikke lyset spredd utover panelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dioder.no/catalog/advanced_search_result.php?keywords=R-LED

Er fine dioder til å bygge inn i brytere m.m.

Disse kan du enkelt bytte ut de små søte pærene med, ved å ta ut pæren av den lille sokkelen og tre diodene inn istedenfor.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider