Gå til innhold

pigg dekk eller uten pigger

Ranger emnet

speedyracing

Anbefalte innlegg

man tar seg jo bedre fram med pigger når det er is. men er ikke alle steder det er så mye is.. men ofte at det er kjørt ned til asfalten, og ikke noe vits å ha pigger da.. å fint med piggfritt når det har lagt seg litt snø på asfalten, da flyr ikke piggan tel helvette:P

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med piggfritt i alle år, og har enda ikke opplevd noe problem med det.

Trur piggdekk gir falsk trygghet for noen..

Er det glatt så er det glatt!! Da hjelper det ikke med pigg en gang..

Jeg vil nok tru at de som bor i det kalde nord er det greit med piggdekk, men for meg som bor på østlandet, så klarer jeg meg mer en nok med piggfritt..

Pluss at det ikke bråker, og skal man sladde litt er det greit med piggfritt.. Da slepper en og miste piggene etter noen dager:driving

Det var min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kommer vel litt ann på hvor i landet man bor. Jeg kjører pigg da dette gir kortere bremselengde på is enn piggfritt. Piggfritt oppfører seg bedre når det er snakk om snø og bar asfalt, men er liksom ikke da man har de store problemene med å ta seg frem.

Vet piggdekk støyer mer og holder som regel i kortere periode enn piggfri, men føler dette er tryggest. Kanskje falsk trygghet, hvem vet :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er valget enkelt. Har aldri hatt noe annet enn piggfritt. Driver med skihopping, så kjører jo litt uten for allfarvei også, aldri noe problem.

Dessuten tester du bremselengde på is og på bar asfalt med både pigg og pigfritt og legger sammen, får du totalt kortere bremselengde med piggfritt.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten tester du bremselengde på is og på bar asfalt med både pigg og pigfritt og legger sammen, får du totalt kortere bremselengde med piggfritt.

Hmm, dette kommer vel ann på hvordan piggdekk og hvordan piggfri det er snakk om. Men kan ikke se bort i fra at du kan ha ett poeng.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider