Gå til innhold

Wet polish

Ranger emnet


johnhell

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd poleringsprodukter som man kan legge på bilen våt? Tenker på produkter som kommer i sprayflaske. Turtle Wax og Meguiars har vel et par av disse. Husker ikke navnene.

 

Nå banner du i kirken her! :) TW hadde jeg holdt meg LANGT unna. Hva angår MG Spray Wax, så hadde jeg kanskje brukt den etter vask, men ikke som erstatning for en skikkelig vanlig voksing! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg polerer bilen en sjelden gang.. ca.3-4 ganger i året.

I mellom poleringene vasker jeg ofte bilen med voks shampoo.

 

Jeg har funnet ut at å bruke WaxItWet fungerer suverent bra.

Det renser ikke lakken godt slik en wax gjör,.. men den lager ihvertfall en hinne som gjör det lettere å få av mökka neste gang.

 

Artikkel:

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=20996

 

Kilder:

http://www.seab.se/ (bla nedover på siden..)

 

Ellers finnes det jo Sonax som også har fått bra kritik;

http://www.sonax.se/s988200.html

 

..og litt flere fakta;

http://www.automotorsport.se/uploaded/document/2003/12/2/vax_fakta.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig voks/wax renser ikke lakken.

Det vil aldri klare å gjenskape slik fargen en gang var, og den holder heller ikke på resultatet.

For å oppnå det må du til med en lakkrens og polish etter behov.

 

Den der waxitwet til TW har ikke noe langvarig hold. Mulig det hjelper litt, men du får aldri en "ren" lakk av å bruke slike produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som er Quick wax kan legges på bilen vått, men du får ofte bedre resultat om du tørker bilen først og så sprayer på et og et panel om gangen og tørker det tørt med en microfiber klut (ikke pusseskinn som de nevner)

 

Det er Quick wax og det er Quick detailer, QW er med wax, for beskyttelse og glans (hvor mye voks det er i de er forskjellig fra merke til merke) en QDer er uten voks og er bare for glansens/flekkfjernings skyld, aka fingermerker på nyvasket bil...

 

De fleste bilpleie produsentene har en QD el QW etterhvert, hvor bra de forskjellige er mht hverandre er ikke lett å si, men mye er "litt" det samme.. TW sin Wax it wet har jeg ikke testet, så den utaler jeg meg ikke om, men mye mulig den er bra..

 

En QW er ofte en ting du benytter ca en gang i månden, dvs ikke hver gang du vasker bilen (1 gang i uka) om den kan benyttes 1 gang i uka er det ikke mere voks i den en at det forsvinner fort, for er det mye voks vil det "kake" seg etter hvert på bilen (wax build up) som ikke er noe spes..

 

Så det som ofte er gjengs er QW ca hver 3 gang du vasker og en QDer etter hver vask da denne ikke har noe som "kaker" seg i seg..

 

Duragloss sin Aquawax er en 1 gang i månden type, mens Duragloss fast clean and shine er en du kan benytte etter hver vask da den inneholder bittet bitte litt voks..

 

Meguiars QDer kan benyttes etter hver vask mens Meguiars NXT spray wax (noe slikt den heter) er 1 gang i månden etter vask (likte ikke denne selv)

 

Så det har som sagt med hvor mye voks det er i QW som avgjør hvor ofte du benytter den, blir som å legge glass plater oppå hverandre, 1 er bra, 2 er ok, med 3 blir det litt dusere å se igjenom osv osv....

 

Aldri vært noe stor fan av "best in test" opplegg, fordi du aldri vil kjøpe 3 typer å teste selv OM den er bedre, og det andre syntes er bra kan du syntes er dårlig og vise versa...mange produkter som er lover gull og grønne skoger og så er du skuffet som fy etter at du tester det.

 

Meguiars "avslørte" et produkt i USA so skulle være overlegent alt annet, og de benyttet avanserte metoder som ikke mannen i gata kan benytte for å vise holdbarhet/dekkevne etter påføring osv (men sef den testen var jo av Meguiars selv, så hadde den andre vært bra/bedre hadde du på en annen side sikkert ikke hørt noen ting etter testen)

 

Uansett er vi veldig flinke til å dra med oss "best in test" varer, men det er ofte ikke bestandig det er så "best" etter min smak, litt hva du er vant til, litt hva du ønsker og litt hva du vil betale...Tester som har pris som et tema er ikke noe poeng i mine øyne for JEG vil ha bra ting, ikke at prisen trekker ned selv om det var lettes, blankest, holdbart osv..for så å la en voks som koster 1/6 del vinne fordi "prisen var lav"

 

Som med absolut alt annet:

 

Smak og behag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår