Gå til innhold

Bygge om en Audi 100 til "s4"

Ranger emnet

Tommy10

Anbefalte innlegg

Da jeg har kræsjet min S4, tenker jeg og kjøpe meg en Audi 100 og flytte over det som er mulig fra min S4.

Noen som har vært borti lignende?

Det er en Audi 100 2,3 91mod og en Audi S4 2,2tq 92mod.

Håper på svar.

Audi S4 2,2 92mod.

Audi 100 2,3 91mod.

Toyota HiLux 2,0 80mod.

Ex, Audi S4 4,2 v8 92mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så alt for mye på quattro jeg da, det er vel noe det må gå ann å bygge etter hvert om det behovet stiller seg.

Hadde egentlig bare planer om framhjulsdrift til og begynne med.

men det er ikke sikkert dette går?

Audi S4 2,2 92mod.

Audi 100 2,3 91mod.

Toyota HiLux 2,0 80mod.

Ex, Audi S4 4,2 v8 92mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å bruke kassa fra fwd på 2.2 motoren.. Fler som har gjort det! Men ser ikke vitsen. Kjøp en 100q og flytt alt over i tilfelle..

80 til RS2 er det mange som har gjort.. 80 til S2 er det heller værre med da man gjerne bygger om en Coupe quattro til S2..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg vil en 100 FWD ombygd med motoren fra en S4 uansett ikke være verdt noe mer enn en S4-motor alene, sånne jallaombygginger er usalgbare og null verdt uansett.

Bare glem det FWD-opplegget, selv en 2.8 med 174 hk og 250 Nm sliter med grepet på f.eks. våt asfalt, tenk deg det samme med 230 hk og 350 Nm..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider