owyj Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Kjøpte meg en vinterbil for 1500,- sist mandag av en kamerat til brodern, han ville bare ha den bort. Akkurat ei uke etter kom omregistreringsavgiften i posten. Å idag kom den fra eu-kontroll med noen seriøse feil. -Støtdemper lekkasje bak -Farlig rust i bærende konstruksjon øvre innfestning støtdemper bak v/side Kommer kanskje til å fikse dette, tida vil vise. Men hvordan fungerer det hvis jeg vil avregistrere og i tilfelle knokse bilen nå, må jeg betale omregistreringsavgiften da? Mvh Siter Prosjekt: Daihatsu Charade G11 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Leverer du inn skiltene betaler du ingenting før de skal hentes ut igjen. Og bilen blir stående i ditt navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 nei Kan du fordype deg litt mer ? :) Siter Prosjekt: Daihatsu Charade G11 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Omregavgift betaler du den dagen du vil ha alt i orden (vognkort, ingen avskiltningsbegjæring osv). Det er ingen som kommer og krever denne avgiften av deg, så om du vil vente så gjør du det, og ser om bilen kommer på veien igjen. Er du pliktoppfyllende, leverer du inn skiltene i mellomtiden. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterfrantzen Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 etter 6 mnd må du betale 300 for nye skilter. ellers er det ikke noe problem Siter ford probe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bottis86 Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Omregavgift betaler du den dagen du vil ha alt i orden (vognkort, ingen avskiltningsbegjæring osv).Det er ingen som kommer og krever denne avgiften av deg, så om du vil vente så gjør du det, og ser om bilen kommer på veien igjen. Er du pliktoppfyllende, leverer du inn skiltene i mellomtiden. :) Så med andre ord, jeg trenger ikke å betale omreg.avgiften før jeg føler for det? Har 2 biler stående uten skilter og som jeg ikke har betalt omreg.avgiften på (skal sette i stand den ene). Men hvordan blir det om jeg skal sende dem til huggeren da? Siter 86 Volvo 240 turbo SOLGT 87 Volvo 740 tic 91 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 bottis86: så lenge det er levert melding om eierskifte ligger ny eier registrert i systemet og vraking av bil er null problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bottis86 Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 bottis86: så lenge det er levert melding om eierskifte ligger ny eier registrert i systemet og vraking av bil er null problem. Takker. Tror det blir skrap av 240'n etter nyttår.. Siter 86 Volvo 240 turbo SOLGT 87 Volvo 740 tic 91 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Tut og kjør frem til 20. mars 2008 eller til du blir avskiltet på stedet. Da har du hatt billig vinterbil. Eventuelt kan du jo koste på deg halv årsavgift frem til 01. juli 2008 om du føler behov for det og risikoen for å tape 1/2 avgift for 3mnd ekstra er verdt det. :cab Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 Hm, 240 som vinterbil... hadde den ideen jeg å, helt til den ble vrak etter en utforkjøring. Måtte kjøre opp på nytt inkl. teori og en fin symbolsk bot på 5000,-. Noe å tenke på før du skal ut på tur. :) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg