Gå til innhold

Pipelyd

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by lars-frr

Det vil si at det er en sprekk eller noe i en slange eller ???

 

 

 

Forrige gang da det var noe galt med bilen dvs :

Høyt turtall

Fusking

Ikke varme

++++

 

Så skyltes det noe så enkelt som at det ikke var nok spyleveske på bilen :) Kanskje det er noe like enkelt og billig nå også :)

 

Du.... Det har jææævlig lite å si for turtall og varme at det er dårlig med spylervæske på bilen.... Der jeg kommer fra......:D

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig det der var ironi ProsjektRUST...

veldig få biler som "får varme" fra spylerveska...

 

 

Men jeg pleier å koble spylerveske dysene ned til radiatoren min, slik at den får kjøling... burde du prøve en gang.. :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

håper virkelig det der var ironi ProsjektRUST...

veldig få biler som "får varme" fra spylerveska...

 

 

Men jeg pleier å koble spylerveske dysene ned til radiatoren min, slik at den får kjøling... burde du prøve en gang.. :D

 

Mans andre kjøler Intercoolern på den måten.........:) Tror det har litt mindre for seg på radiatoren da............:rolleyes:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

håper virkelig det der var ironi ProsjektRUST...

veldig få biler som "får varme" fra spylerveska...

 

 

Men jeg pleier å koble spylerveske dysene ned til radiatoren min, slik at den får kjøling... burde du prøve en gang.. :D

 

det spørs om den posten min var tiltenkt en liten dose ironi ja.. liten dose! ca 50/50 forhold ironi og kjølevæske. holder garanter til -20C!

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg har special edition jeg :) Nei da mente seff frostvæske :)

Det er ikke viftereimen som lager lyd , det er liksom ikke sånn hylelyd , den heller ikke i nærheten av og være like høy .

Men skal høre på prosjekt rust og ikke gjøre noe med det så lenge det ikke forverrer seg .

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamolager..... Bytt disse når det utvikler seg til en raklelyd du..... Jeg ville gjort det nå, men......

Men ikke fyll spylervæske på bensintanken!!! Da kutter lyset i hanskerommet!!:D Og det er ikke mer en snaue 13% ironi inne i bildet her, så....................... Resterende 87% er en 60/40 blanding av girolje og bremsestøv.......................

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by -Kamilla-

Hei!

 

Fikk samme lyden i min når jeg stramma viftereima mi, det er nokk lageret som begynner å bli dårlig... Jeg ville ha bytta det istedenfor å vente på at det skal ryke, kan gjøre mer skade å vente... Og dyrt blir det jo fort! -Kamilla-

 

Ikke for å kritisere.. men det heter ikke viftereim selv om mange sier det pga. det er det det blir kalt.. men på golf 2 er det ikke det:).. det ble nevnt tidligere i tråden her:) sa det selv...

 

men skrev dette før de andre "pro" folka kommer med sånn skikkelig lekse:) Dynamo reim var vel det de kom fram til...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får rep sett til dynamoen hos forhandler ( + de som dealer Bosch/Valeo (alt etter hvilken type dynamo du har..)... Det du imidlertid BØR gjøre er å plukke opp dynamoen, ta ut lagrene (2stk) og dra til en plass som selger SKF, FAG eller noe, og kjøpe 2 lager.... Er bilen gått jævla langt, kan det jo hende du bør dra innom Bosch (som kan gi deg det du trenger ved å se delenr på dynamoen) og kjøpe noe sleperinger og børster... Det ser du om du trenger... Vekselstrøms dynamo er forresten en vannvittig simpel komponent, og det er overhodet ingen kunst å gjøre en "light overhaul" på den (aner ikke hvor erfaren du er, men dette klarer alle)... I værste fall hvner du på 4-500kr i deler, men sannsynligvis rundt 200 (kun lager)... En byttedynamo koster til skrekk og advarsel sikkert rundt 1500, så: Ikke vent til den står stuck, selv om det er fristende å "ikke skru så lenge det virker".... Er mitt råd....

 

Dessuten heter det kilereim, uansett hva den driver og ikke driver..... Denne kan i nødstilfeller (røket langt ut i gokk) erstattes av en damestrømpebukse (erfaring)....;) Men de fleste skjønner jo hva en mener når en sier viftereim da, det er jo ikke så innst inni helvete med reimer på en 1600gasser........

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår