Morgis Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 tips for å slippe tannpuss når du setter den i revers er å sette den i 2. gir først. da vil den gli i revers uten tannpuss. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Trur æ ville satt mine penger på feil girolje, eventuellt for lite olje på kassa. Hvis den va sånn at den va lettere og få i gir før minusgraderan kom. Men det hjelper sikkert også hvis giroverføringa ikke e så altfor slarkat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 maaa skrev: Trur æ ville satt mine penger på feil girolje, eventuellt for lite olje på kassa. Hvis den va sånn at den va lettere og få i gir før minusgraderan kom. Men det hjelper sikkert også hvis giroverføringa ikke e så altfor slarkat! Kan være feil olje, det får jeg se når jeg har fått de delene som skal være til giroverføringa. Hvis den fortsatt er treg så skal jeg skaffe ny girolje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Morgis skrev: tips for å slippe tannpuss når du setter den i revers er å sette den i 2. gir først. da vil den gli i revers uten tannpuss. :) Bruker 4. jeg. (Samme på v70'n faktisk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 er vel hurtigere å slenge den i 2. først da den er rett ved siden av reversen? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Første Gir fungerer også strøkent før man setter i Revers, bruker også 1. på Lastebiler før man reverserer... Kan være vann i Olja? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Funker ikke å sette den i 1 gir først, får skrapelyd uansett. i neste uke får jeg delene så da får jeg se om det blir bedre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 bilgal86 skrev: Funker ikke å sette den i 1 gir først, får skrapelyd uansett. i neste uke får jeg delene så da får jeg se om det blir bedre :) Får skrapelyd jeg å når jeg bruker 1. men stopper jeg opp, å setter den i 2 for så å sette den i revers. Så holder den stillt :) Er noe som burde stått i instruksjonsboken, da jeg ser alt formange volvoer som skraper når de setter den i revers. :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Jeg hadde samme problemet, jeg byttet kasse! :D Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg