Kverna Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 En nosk soldat ble drept 13:37 i dag. Dette er veldig synd og jeg kondolerer veldig. Hva synes dere om krigen i Afghanistan? Personlig synes jeg vi har noe der å gjøre når vi er medlem i Nato og selv har terrortrusselen imot oss. Når vi bruker penger på forsvaret(desverre for lite) så må man bruke det. Håper vi sender mere soldater og blir kvitt Taliban en gang for alle. Helt enig med deg her, blir nesten irritert når folk sier at vi må trekke soldatene ut med "vi har ikke noe der nede å gjøre, få guttene våre hjem" som argument. Blir sånn "våre gutter er mye bedre enn andre, fred er fint det ass men la nå andre dø for den" Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Selv er jeg kanskje ikke for Afganistan, fordi forsvarets støttegruppe for de som kommer tilbake derfra er for dårlig. Mange som har vært der kommer til å slite med traumer pga. dette, de trenger bedre oppfølging av psykologer osv. i lang ettertid. Der har du et viktig poeng, oppfølgingen av den enkelte soldat er for dårlig ettet endt tjeneste. Men jeg er ikke imot at Norge deltar i slike operasjoner, Norge har siden 70tallet bidratt til at mange har fått et bedre liv,tror tallet med innbyggere i både Libanon og Kosovo ville vært betydelig lavere i dag hadde det ikke vært for Norske soldater som har tjenestegjort der nede og blandt annet fjærnet landminer osv. Vi har en viktig jobb der nede husk det. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 ser jo helt klart hva som ligger bak, men her er det snakk om en ung mann som har tjent Norge og dødd. Da mener jeg det er snakk om å ha litt respekt. For å sitere Stalin: "Ett menneskes død er en tragedie. En million menneskers død er statistikk". Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 enig i at man skal respektere den ene falne soldat og hans pårørende, men å drive å påstå at han døde muslimer er bare teit. men igjen..sånn vil det alltid være uansett hva! istedet for at denne tråden blir mer og mer krass er det vel bare å fortsette å skrive kondolanser til de som kjente han! og la oss håpe at ikke fler nordmenn faller i krig uansett hvor da jeg også har bekjente i utsatte områder! Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Dette er ikke en spesielt tragisk sak. Det er leit for de pårørende og for de nærmeste medsoldatene, men å kalle dette for tragisk fjerner hendelsen fra sitt rette perspektiv. Spesielt så lenge det gjelder mennesker som har dratt ned dit for å oppsøke dødsrisikoen. Jeg har ikke for vane å kondolere kreti og pleti på Internett og ser ingen grunn til å gjøre det nå heller. Ikke har jeg særlig sans for USAs hang til å leke verdenspoliti heller, og synes det er helt på jordet at noen få tusen amerikaneres liv (9/11) legitimerer å teppebombe et helt land fullt av uskyldige sivile tilbake til steinalderen under dekke av å skulle ta knekken på et par rasshøl. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Dette er ikke en spesielt tragisk sak. Det er leit for de pårørende og for de nærmeste medsoldatene, men å kalle dette for tragisk fjerner hendelsen fra sitt rette perspektiv. Spesielt så lenge det gjelder mennesker som har dratt ned dit for å oppsøke dødsrisikoen. Jeg har ikke for vane å kondolere kreti og pleti på Internett og ser ingen grunn til å gjøre det nå heller. Ikke har jeg særlig sans for USAs hang til å leke verdenspoliti heller, og synes det er helt på jordet at noen få tusen amerikaneres liv (9/11) legitimerer å teppebombe et helt land fullt av uskyldige sivile tilbake til steinalderen under dekke av å skulle ta knekken på et par rasshøl. TAKK!!! og skaffe olje seff... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 HVEM BRYR SEG!!!!! HVor mamge amerikanere har daua gjennom åra der!? hvor mange andre nasjoner har soldater. mens norge syter som faen over 1- og 2 som dauer!!* Bortskjemte jævler!! LA DEM BLI DER!!!! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 burde satt inn en gigantisk offensiv og tatt dem alle i stedet for å sende bare noen få Enig med du.. Er vel flere som har nevnt at hvis USA hadde gått inn med full force fra begynnelsen av, så hadde de fått gjort mye mer før jævlene grov seg ned :bok: Og til alle i verden som klager over at USA oppfører seg som "verdenspoliti", hva hadde skjedd om de ikke hadde gjort det? Tviler sterkt på at det hadde blitt bare fred og kos da du.. Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Har medfølelse for soldatens familie og bekjente, men skjønner absolutt ikke hvorfor myndighetene skal slå det så jævlig opp som tragisk osv når de først har kjempa om å få sendt soldater ned dit. Det er krig der, de er soldater, ergo de kan bli drept. Har selv en bror som er eks. FSK/QRF som fikk åla seg ut av Afghanistantur. Og det er jeg glad for :) Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Frack... Mannen var ikkje gamle fyren heller... Gud betre... Kvil i fred... Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 hva med de 16 afghanske soldatene den norske styrken har drept den siste uken?det har ikke blitt nevnt med store avisoppdrag.... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 hva med de 16 afghanske soldatene den norske styrken har drept den siste uken?det har ikke blitt nevnt med store avisoppdrag.... De var Terrorister... :doh Latterlig hele oplegget Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 HVEM BRYR SEG!!!!! HVor mamge amerikanere har daua gjennom åra der!? hvor mange andre nasjoner har soldater. mens norge syter som faen over 1- og 2 som dauer!!* Bortskjemte jævler!! LA DEM BLI DER!!!! Såklart vi som kjente han bryr oss, men skjønner poenget ditt veldig godt. Men den øverste linja kunne du spart deg for. Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Trist sak, men det kommer jo ikke som en stor overraskelse. Det som er tragisk er at de kjørte i upansrede biler. Er lei av politikere som mener at vi må trekke ut styrkene med en gang soldatene kommer i fare. Vi har 500 soldater i afghanistan, den totale ISAFstyrken er på 32.000 soldater fra 37 nasjoner! Vi bør uansett ha noen soldater der for å vise vår støtte. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Refererer til sangehn til klovner i kamp-bomefly for dere som har hørt den. Den sier vel det jeg mener. Hvorfor sender vi forsvaret ut for å for å forsvare landet på et annet kontinent? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg