Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Å kjøre på ei mine i et område som ligger mellom leiren og skytebanen kan vitne om mangelfullt fokus på minerydding og etablering av trygge ferdselsveier fra ledelsens side, men det kan også bety at man har kjørt utenfor ryddet område. I et område med høy minerisiko bør man trå varsomt, eller ikke trå i det hele tatt... Jeg synes det er viktig å skille mellom å gjøre de riktige tingene og å gjøre tingene riktig. Å gjøre feil ting på riktig måte blir liksom ikke helt ...riktig... Det jeg prøver å si er at det nytter ikke hvor flinke man er nede i Afghanistan hvis det ikke er riktig at man er der. Det foregår minst like stor urett andre steder i verden, hvor verdenspolitiet ikke har funnet det opportunt å gripe inn. Å tøye forsvarsbegrepet til at det er greit å valse inn med sitt frontavsnitt under dekke av å bekjempe terror bidrar i mine øyne kun til å øke terrorrisikoen verden over. Jeg er i og for seg enig i det du sier om verdenspolitiet, som gjerne seiler under flere flagg og ofte taler med kløyvd tunge (fritt etter indianernes uttrykk i bladet "Sølvpilen" :)), og det kan godt tenkes at det er andre steder vi kunne gjort mer nytte. MEN, og det er et men her, jeg er ikke enig i at det ikke er riktig av oss å være I Afghanistan. I tillegg til at man har FN-mandat, har man også nasjonens ønske om militær tilstedeværelse v/NATO, i den hensikt å sørge for stabilitet, sikkerhet og bistand til oppbygging av nasjonal infrastruktur. PRT og OMLT gjør veldig viktige oppgaver, idet de blant annet bistår ANA og ANP med opplæring, trening, utstyr og oppdragsløsning. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 ta ut alle soldater sier jeg...og sprøyt hele landet med store fly! det landet dreper MYE mer av vår ungdom her hjemme enn det gjør der nede! (mener Afghanistan) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 ta ut alle soldater sier jeg...og sprøyt hele landet med store fly! det landet dreper MYE mer av vår ungdom her hjemme enn det gjør der nede! (mener Afghanistan) Vennligst begrunn hvorfor man bør trekke ut alle soldater. La meg minne om at Afghanistans lovlig valgte styre ønsker vår tilstedeværelse. Det er vel ikke vår ungdom som drepes av opiumen som produseres der nede, men våre narkiser. La meg minne om at man ikke blir narkoman uten å gjøre noe for å bli det. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 mister de opiumen har de ikke råd til å drifte våpnene sine... mat får de heller antakelig ikke pga det orker de faen ikke lage nok av...de produserer jo 80% av all opium nesten...svina Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 mister de opiumen har de ikke råd til å drifte våpnene sine... mat får de heller antakelig ikke pga det orker de faen ikke lage nok av...de produserer jo 80% av all opium nesten...svina Du virker som en veldig reflektert type. Hehe :) De produserer ikke opium fordi de ønsker å gjøre hele verden til narkomane, må du skjønne, de produserer det fordi de ikke kjenner til noen annen måte å tjene til livets opphold på. Idiot... Det er bare tåpelig å slenge sånne banale bemerkninger, selv du skjønner bedre, så du kan spare deg dét. Våpen får Taliban og andre morsomme organisasjoner fra naboland som Pakistan, de trenger ikke å produsere opium for å få dé hjula til å gå rundt. Det meste de bruker av ammunisjon og eksplosiver ligger igjen fra russerne, så det betaler de ikke noe for. Nå blir jeg nesten litt varm i toppen, kjenner jeg, for jeg blir så irritert over sånne overfladiske, ureflekterte, uvitende, uinnvidde, uinteresserte, usaklige, uempatiske og fullstendig uopplyste figurer som deg, som saboterer en ellers saklig diskusjon ved å slenge ut påstander som er så langt under lavmål som overhodet mulig. Nå skal ikke denne diskusjonen utvikle seg til drittslenging, men jeg må bare få si min ærlige mening her, og den er at dersom du ikke har noe fornuftig å si, kan du like godt holde kjeft ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 likevel produserer de opium som er ulovlig...og de vet det... slikt trenger vi ikke...de som selger narkotika driter vel en lang en i om folk blir narkomane...og hvis de mister den inntekta sliter de stoort..og det er vel ikke no å være lei seg for... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 likevel produserer de opium som er ulovlig...og de vet det... slikt trenger vi ikke...de som selger narkotika driter vel en lang en i om folk blir narkomane...og hvis de mister den inntekta sliter de stoort..og det er vel ikke no å være lei seg for... Du har selvsagt rett, jeg gir opp. DCA for president in Afghanistan :) Da hadde det nok blitt slutt på opiumsproduksjonen, må vite. Djises... Faen da, mann! Hvis valget ditt er å produsere litt opium eller å la familien sulte i hjel, er ikke valget så forbanna vanskelig :) Kanskje det kan være en idé å hjelpe dem å få landet på rett kjøl igjen, slik at de kan få seg et normalt liv med normal utdanning og normale jobber? Kanskje det er det man er i gang med å gjøre i Afghanistan nå, med mandat fra FN og etter Afghanistans lovlig valgte styres eget ønske? Eller skal vi bare teppebombe hele landet tilbake til steinalderen, for å kvitte oss med både Taliban, opium og "livsgrunnlaget" til ISAF (slik at soldatene kommer hjem)? Jeg begynner å tvile på om du egentlig forstår noe av deg jeg skriver, så snart gir jeg faktisk opp å få deg til å forstå noe, men kan du ikke i det minste prøve å tenke? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 vi får se...noen fasit fins ikke ennå...jeg ofrer ihvertfall ikke livet mitt for sånt...det utgår.. Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 vi får se...noen fasit fins ikke ennå...jeg ofrer ihvertfall ikke livet mitt for sånt...det utgår.. Dét er det ingen som har bedt deg om å gjøre heller :) Hva er du villig til å ofre livet ditt for da, siden du trekker det fram? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 det vet jeg ærlig talt ikke...er ikke mange som gjøre det... men syns du bør verve deg med engang siden du er så hypp på at vi skal være der... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
InFlames Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hehe gode argumenter på DCA. Tipper alle i hele Norge hadde produsert opium hvis de måtte det for å få inntekt som nevnt. Da hadde det vært vi som var JÆVLAN! Siter 07 Toyota Auris TTE Edition ex. 92 Mazda 323F ex. 92 Opel Vectra ex. 86 Opel Ascona http://sprett.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 det vet jeg ærlig talt ikke...er ikke mange som gjøre det... men syns du bør verve deg med engang siden du er så hypp på at vi skal være der... Hvem sier at jeg ikke allerede har gjort det? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hehe gode argumenter på DCA. Tipper alle i hele Norge hadde produsert opium hvis de måtte det for å få inntekt som nevnt. Da hadde det vært vi som var JÆVLAN! er vel det at de ikke orker gjøre annet som er den største grunnen...heller slapt å kriminelt enn ordentlig og lovlig... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 er vel det at de ikke orker gjøre annet som er den største grunnen...heller slapt å kriminelt enn ordentlig og lovlig... Har du vært der nede eller, siden du har så god greie på hvordan de har det? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hvem sier at jeg ikke allerede har gjort det? vel...ingen hittil...men har jeg rett sitter du vel godt og trygt plassert her i norge ennå...:) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg