Gå til innhold

Hvilket merke er enklest å mekke selv?

Ranger emnet


johanfo

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel ganske greit utelukke vag fra denne med en gang med tanke på spesialverktøy

 

Har du noe spesielt grunnlag for den kommentaren eller? flesteparten av "Spesialverktøyene" som man kanskje er avhengige av får man kjøpt på biltema (ja, faktisk), og diagnoseverktøy er ikke noe problem å anskaffe..

 

Nå har ikke jeg skrudd på så ekstremt mye annet enn vag, men vil ikke akkurat si at det er håpløst å skru på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke være Volvo når en ser alle spørsmålene på den delen av forumet.

Hadde de vært så enkle å skru på så burde jo den delen av forumet vært nesten død.... :D

 

Jeg sitter med den samme følelsen ovenfor Corrado-delen av forumet. Makan til bil med alskens trøbbel skal man lete lenge etter, særlig tatt i betraktning hvor få det er solgt av den i forhold til dusinbiler fra f eks Volvo.

 

Skal jeg foreslå den ultimate gjør det selv-bilen må det bli Opel Kadett B med 1100. Tysk metrisk enkelhet, ingen deler veier over 40 gram, ikke en gang motorblokka...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11693495&sid=xz5ebdaOBN2229369

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med den samme følelsen ovenfor Corrado-delen av forumet. Makan til bil med alskens trøbbel skal man lete lenge etter, særlig tatt i betraktning hvor få det er solgt av den i forhold til dusinbiler fra f eks Volvo.

 

Vel på Corrado er det mange idioter som har hatt bilen før, og mange idioter som har den nå ;) Du vet typen som heller bruker 20000,- på stereo enn ei krone på service, når de alle kjører gris blir det jo lett å forutse hva resultatet. Som jeg pleier å si når jeg blir spurt om hva som er vanligste feilen på Corrado: "Forrige eier"

 

Fleste feilene på Corrado er jo stort sett el-relatert, dvs defekte sensorer, og det er ikke alltid lett for menigmann å finne ut av. Dessuten er tydligvis alle Corrado-eiere alergiske mot søkefunksjonen

 

just my 2p

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med den samme følelsen ovenfor Corrado-delen av forumet. Makan til bil med alskens trøbbel skal man lete lenge etter, særlig tatt i betraktning hvor få det er solgt av den i forhold til dusinbiler fra f eks Volvo.

 

Skal jeg foreslå den ultimate gjør det selv-bilen må det bli Opel Kadett B med 1100. Tysk metrisk enkelhet, ingen deler veier over 40 gram, ikke en gang motorblokka...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11693495&sid=xz5ebdaOBN2229369

 

 

Enig med Felgen her, latterlig lett bil å skru på :) Eventuelt en Rekord D\C, om du vil ha større bil ;) Hadde en 76 Rekord (vel har enda ;) ) som førstebil, latterlig enkel å skru på, og jeg kjørte den i filler hele tia, så det var nok å skru på (nei, den falt ikke sammen av seg selv, det er et mirakel i seg selv a t den bilen lever enda, slik som jeg brukte den ;) )

 

Motorrommet i en Kadett B med 1.1 :D Min. :P

Nytt5-7.jpg

 

Får du deg en Kadett A, så kan du kjøre tvers over Afrika med den og :D ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Felgen her, latterlig lett bil å skru på :) Eventuelt en Rekord D\C, om du vil ha større bil ;) Hadde en 76 Rekord (vel har enda ;) ) som førstebil, latterlig enkel å skru på, og jeg kjørte den i filler hele tia, så det var nok å skru på (nei, den falt ikke sammen av seg selv, det er et mirakel i seg selv a t den bilen lever enda, slik som jeg brukte den ;) )

 

Får du deg en Kadett A, så kan du kjøre tvers over Afrika med den og :D ;)

Kadett B tåler mye juling ja! Ulempen er at det meste er rusta fast når man skal skru på det. Fordelen er at alt er så smått, at selv om det sitter fast så går det på et vis til slutt. Savner den bilen...

Visste du at Hammond får den kadetten shippa til england as we speak? "Oliver is coming home!" :D

 

Kosta meg 3000, kjørte den et år og solgte den for det samme til lykkelig ny eier (da fremdeles i daglig drift). Anbefales om du kan leve med å ha en svindau bil. Billig går de og!

 

Min gamle:

Kadett-b_HTMT.jpg

 

Kadett-b_Burn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel volvo er enkelt ja. kan jo sitte oppi motorommet å skru. Gammel bmw er ikke så my værre.

Mazdaen er også relativ enkel, men kan være litt trangt å komme til i motorrommet.

 

Og franske biler.... hva f er det med å skru fast alt med knøtt små torx skruer? skulle nappe av bensinslangen på fuelrailen på en citroen zx.. viste seg at hele driten var laget av plast som jo var blitt sprø på 10 år. nipplene knakk som fyrsikker. måtte jo da bytte hele.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

helt klart RWD volvo. alt er enkelt og greit. det er ikke en forskjellig størrelse på vær jævla skrue og umbrako, teite torx å skruer på de mest utrolige plasser. det blir heller ikke brukt umbrako på understell og lignende plasser.

virker ikke som bil designere i enkelte land forventer at bilene deres skal holde lenger enn garanti tiden. å bytte olje på noen biler er jo en egen sermoni. menmen, ikke min hodepine! :D jeg skrur lastebil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår