Gå til innhold

ABS feil på S4 92 2.2tq? hjelp?

Ranger emnet

Snakey

Anbefalte innlegg

Hei.

No begynner vinteren å nærme seg Bergen, og vinterdekkene er kommet på, men ABS systemet fungerer ikke. i dashen lyser det bare [ABS aus] og det hjelper ikke å trykke på ABS knappen i midtkonsollen...

Trenger noen tips på hvos jeg skal begynne feilsøkingen.

Prøvde å levere bilen til Auto Sentrum, men de greide ikke å få noe info ut av hjernen.

Idag når eg byttet dekkene tok jeg utav sensorene bak og rengjorde de litt, mye rust og dritt inni der.. også de taggene hvor sensorene føler på, på drivakslingen, er det overflate rust på, spiller dette noen rolle?

Har disse S4 92 2.2tq noen stander feil når det gjelder ABS systemene?

All hjelp mottas med stor takk :blunk:

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringene er fine...

tok ut begge bak, renset de, og tok å banket de godt på plass. Uten noe hell...

Har jo prøvd, uten at de fikk ut noe som helst informasjon, men lurer på om det kan hjelpe å sette i orginal chippen å levere den inn på nytt for diagnose. kanskje det hjelper?? Har superchip i den no (tror jeg)

Andre forslag mottas med stor takknemlighet...

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis (og bare hvis) dere har samme system som corrado og endel ford (sikkert flere også) så kan dere måle motstand i sensorene. corrado og gamleforden min hadde teves mkII, eller IV, husker ikke i farta. Motstanden skal være på omlag 1200ohm +-200. Hvis du får noen målinger som er helt på jordet i forhold til de andre sensorene så er det noe galt.

Ofte kan en sensor ha korrekt motstand, men likevel ikke indusere nok spenning. Her er det enklest om du får med deg en medhjelper, finner abs-enheten og måler på riktige pinner (de som kommer fra hjulsensorene). Les av hvor stor spenning som induseres i f.eks 50km/t på alle sensorene. Ved ca 50km/t bør det være rundt 1V ac.

Det er ikke skitt og dritt på abs-kranser eller sensorer som er problemet, men avstanden mellom abs-krans og sensor. Noen millimeter for stor avstand og sensoren klarer ikke å indusere nok spenning og abs-enheten får ikke tilstrekkelig signal.

Første bud er å finne ut hva slags abs-system dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis (og bare hvis) dere har samme system som corrado og endel ford (sikkert flere også) så kan dere måle motstand i sensorene. corrado og gamleforden min hadde teves mkII, eller IV, husker ikke i farta. Motstanden skal være på omlag 1200ohm +-200. Hvis du får noen målinger som er helt på jordet i forhold til de andre sensorene så er det noe galt.

Ofte kan en sensor ha korrekt motstand, men likevel ikke indusere nok spenning. Her er det enklest om du får med deg en medhjelper, finner abs-enheten og måler på riktige pinner (de som kommer fra hjulsensorene). Les av hvor stor spenning som induseres i f.eks 50km/t på alle sensorene. Ved ca 50km/t bør det være rundt 1V ac.

Det er ikke skitt og dritt på abs-kranser eller sensorer som er problemet, men avstanden mellom abs-krans og sensor. Noen millimeter for stor avstand og sensoren klarer ikke å indusere nok spenning og abs-enheten får ikke tilstrekkelig signal.

Første bud er å finne ut hva slags abs-system dere har.

okey, det høres bra ut..så hvis mine sensorer er ca 1/2 cm fra så er det for lang avstand til at de kan lese???

1995 Audi RS2 2.2TQ

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider