NISMO racing Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Er det påkrevd med tilleggsvarmer på en -04 bil? Har lyst til å kjøpe i tyskland, der er varmere sjelden vare..Bilen blir vel varm som andre bensinbiler selvom det er kaldt? Evnt. hvor lang tid bruker en tdci uten ekstravarmer på å nå normal driftstemp kontra en tdci med varmer? Hadde vært fint med tilbakemelding fra dere her på forumet:) Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Pga at en moderne dieselbil har så optimal forbrenning blir det lite overskuddsvarme igjen til å varme opp kjølevæsken. Under 10 blå begynner oppvarmingstiden å bli irriterende lang uten varmer Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hva hvis bilen er oppvarmet før man kjører, evnt ved hjelp av motorvarmer og kupevarmer? Klarer den da å holde på varmen selvom det nærmer seg 15 minus? Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Hva hvis bilen er oppvarmet før man kjører, evnt ved hjelp av motorvarmer og kupevarmer? Klarer den da å holde på varmen selvom det nærmer seg 15 minus? Dieselvarmeren (ihvertfall på Volvo) varmer opp kjølevannet til nesten driftstemperatur, rundt 60-70 grader. Med vanlig motorvarmer ser du ikke reaksjon på tempmåleren engang, kanskje en bitteliten en. Dessuten vil jeg tro bilen er mye verre å få solgt igjen om du ikke har varmer. Jeg ville ihvertfall ikke hatt en nyere dieselbil uten varmer, skulle jeg kjøpt :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg