Gå til innhold

16v topp, hvilken?

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

Aceofspades: aaaah :p hehhee så det ikke før nå ;) hehhe

løfterne jeg skal ha har shimsing/justering under ;) fabrikat er ukjent da det ikke er jeg som skal skaffe dem.

 

ken karijord: Turboed1 her på forumet som skal bygge om og trikse med topp og kammer.

 

volvo-r-sport: hvorfor ikke liksom??? like god blokk det som dem andre men med kraftigere oljepumpe. trenger ikke være redd for oljetrykket :) i tilegg skal blokka betongfylles litt i bunn for og stablisere cylindervegga der nede.

 

Å kjøre 8500rpm og masse effekt på den støpte veiva der er jo ikke gromt ihvertfall...

Har ingen problem med oljetykk på motoren min, har kjørt hydrauliske løftere og blenda underspylinga og kjører med store pumpa.. har 6kg+ på fullt øs og 100 grader på olja i panna....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det ikke no form for nummer på 16v toppene? sånn som 405, 531, 530 osv..

 

532 elns mener jeg det står på min.. Hvis ikke jeg har røyka ullsokkene mine igjen da...

 

Jeg har ikke noe sansen for at oljepumpa har egen reim bare. Hvis den ryker og du ikke følger med så blir det sikkert en veldig god motor etterpå.

Mister du oljetrykket så er det ikke lange stunda den motoren overlever hvis du ikke følger med og får stoppa den pronto...

Se hva som skjedde med originaldrevet til mats ivarson, husker ikke om motoren hans tok skade av det men.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

532 elns mener jeg det står på min.. Hvis ikke jeg har røyka ullsokkene mine igjen da...

 

Jeg har ikke noe sansen for at oljepumpa har egen reim bare. Hvis den ryker og du ikke følger med så blir det sikkert en veldig god motor etterpå.

Mister du oljetrykket så er det ikke lange stunda den motoren overlever hvis du ikke følger med og får stoppa den pronto...

Se hva som skjedde med originaldrevet til mats ivarson, husker ikke om motoren hans tok skade av det men.

 

 

om reima ryker så ryker toppen og motorn stopper uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår