AC^ Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Aceofspades: aaaah :p hehhee så det ikke før nå ;) hehhe løfterne jeg skal ha har shimsing/justering under ;) fabrikat er ukjent da det ikke er jeg som skal skaffe dem. ken karijord: Turboed1 her på forumet som skal bygge om og trikse med topp og kammer. volvo-r-sport: hvorfor ikke liksom??? like god blokk det som dem andre men med kraftigere oljepumpe. trenger ikke være redd for oljetrykket :) i tilegg skal blokka betongfylles litt i bunn for og stablisere cylindervegga der nede. Å kjøre 8500rpm og masse effekt på den støpte veiva der er jo ikke gromt ihvertfall... Har ingen problem med oljetykk på motoren min, har kjørt hydrauliske løftere og blenda underspylinga og kjører med store pumpa.. har 6kg+ på fullt øs og 100 grader på olja i panna.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 har jo den blokka og hvorfor ikke bruke den da? hvem har sagt noe om støpt veiv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 hmh, skrik ut da om noen har en 234 topp liggende evt vet av en.. kan godt være helt orginal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 er det ikke no form for nummer på 16v toppene? sånn som 405, 531, 530 osv.. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 hmh, skrik ut da om noen har en 234 topp liggende evt vet av en.. kan godt være helt orginal torgeir wetterhus har noen b234 motorer liggende og noen topper :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 er det ikke no form for nummer på 16v toppene? sånn som 405, 531, 530 osv.. 532 elns mener jeg det står på min.. Hvis ikke jeg har røyka ullsokkene mine igjen da... Jeg har ikke noe sansen for at oljepumpa har egen reim bare. Hvis den ryker og du ikke følger med så blir det sikkert en veldig god motor etterpå. Mister du oljetrykket så er det ikke lange stunda den motoren overlever hvis du ikke følger med og får stoppa den pronto... Se hva som skjedde med originaldrevet til mats ivarson, husker ikke om motoren hans tok skade av det men. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 mats ivarson bøyde noen ventiler i toppen han men ellers gikk det bra. oljepunpa er drevet av registret på samme måte som vanlig b230 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Er det et oljekapasitets-problem med b230 bunndel og 16v topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 532 elns mener jeg det står på min.. Hvis ikke jeg har røyka ullsokkene mine igjen da... Jeg har ikke noe sansen for at oljepumpa har egen reim bare. Hvis den ryker og du ikke følger med så blir det sikkert en veldig god motor etterpå. Mister du oljetrykket så er det ikke lange stunda den motoren overlever hvis du ikke følger med og får stoppa den pronto... Se hva som skjedde med originaldrevet til mats ivarson, husker ikke om motoren hans tok skade av det men. om reima ryker så ryker toppen og motorn stopper uansett.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Er det et oljekapasitets-problem med b230 bunndel og 16v topp? Kan ikke si det,men om en har turbo,underspyling og 16 hudrauliske løftere,da er man i faresonen på lavt turtall. Har selv hatt b230 med 16v topp og det funker fint,iallefall uten undrerspyling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Jeg foretrekker mekaniske løftere da vi snakker mye bedre presisjon ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 mekaniske er gull :D dette med løftere som ble nevnt tidligere. mine løftere har en justerbar pigg under med settmutter. slipper shimsinga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Kan ikke si det,men om en har turbo,underspyling og 16 hudrauliske løftere,da er man i faresonen på lavt turtall. Har selv hatt b230 med 16v topp og det funker fint,iallefall uten undrerspyling. Hva drar mest olje hydraulløfere eller underspyling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 hmh, skrik ut da om noen har en 234 topp liggende evt vet av en.. kan godt være helt orginal http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=4710&cat=138 Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Kan ikke si det,men om en har turbo,underspyling og 16 hudrauliske løftere,da er man i faresonen på lavt turtall. Har selv hatt b230 med 16v topp og det funker fint,iallefall uten undrerspyling. B204 FT/GT har turbo, underspyling og hydrauliske pushere, så det er håp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.