Gå til innhold

Audi 80 1,8 S

Ranger emnet

ZyrIouZ

Anbefalte innlegg

tror jeg gjør det enkelt jeg, noen som vet om en brukt motor som er gått under 150 tusen og funker?

Om du tenker å kjøpe en brukt motor for så å ta toppen fra denne så er det greit nok, men også denne må/bør planes før den settes på. Om du tenker å skifte hele motoren så er det en unødvendig stor jobb kontra å kun plane toppen og skifte toppakningen ;)

Et firma her i nærheten planer/freser for 600,-

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men, hvis jeg bruker "litt" olje. og tømmer den først en gang om det er mulig heller på så det er fullt, starte bilen et par ganger og lar det blande seg. så igjen tømme den for olje. og så gjøre dette om igjen. noen som tror dette lar seg gjøre?

noen som vet hvordan jeg kan slippe og bruke Manuel Shock? eller hvordan man staver det:flushit:

Audi 80 1,8 S 1987 mod <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men, hvis jeg bruker "litt" olje. og tømmer den først en gang om det er mulig heller på så det er fullt, starte bilen et par ganger og lar det blande seg. så igjen tømme den for olje. og så gjøre dette om igjen. noen som tror dette lar seg gjøre?

noen som vet hvordan jeg kan slippe og bruke Manuel Shock? eller hvordan man staver det:flushit:

Hmmm. Er klart at du ved en prosedyre som du beskriver vil klare å få ut alle rester av vann i motoren din. Det som skulle bli igjen vil forsvinne vha kondensering.

Kjøp billig olje på Biltema for å "vaske" med, kjør motoren varm for så å tappe av igjen. Men først av alt må du jo fikse toppakningen din!

Hvorfor vil du slippe å bruke manuell choke? Manuell er mye bedre enn automatchoke, du kan ta den av umiddelbart etter oppstart, noe du ikke kan med tomatchoke. Du slipper unødvendig forhøyet bensinforbruk i kaldkjøringsfasen og har mindre komponenter som kan svikte. Se bare på Pierburg 2E2 ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok når du sier det på den måten så høres choken genial ut da, beholder den da =P men så er det om det er noe som er sprukket eller noe da? og dette med og Plane og frese toppen? hvordan er det? takk for hjelpen så langt, har laget en liten liste over hva jeg skal gjøre med den som jeg vet.

Motoren -

- Rense Oljefilter og oljetank

- Bytte toppakning

- Bytte viftereim

- Bytte toppdekselpakning

- Bytte girolje og bremseveske

- Effekt anlegg

- KN filter

- Intercooler.

Karosseri/ytre -

- Fjerne Rust

- Bygge på 5 cm på frontfanger og bakfanger

- Sideskjørter

- Bytte speil

- Sote vinduer

- 17" alu felger/sommer 15" alu felger/vinter

- Lakke Audi Ringene Gull

- Fjerne Lister på sidene

- Sote baklykter

- Lykt lister forran

- Full lakering

- Bytte baklykt

Interiør(cupe og bagasjerom) -

- Fjerne Rust

- Trekke om platen i bagasjeromet

- Bygge plater rundt kantene i Bagasjerommet

- Musikk Anlegg

- Nye Forseter

- Nytt Ratt

- Ny Girkule og pose

- Nye Pedaler

- Nye Gulvmatter

- Trekke om dørene

Diverse -

- Fikse låser

- Rense Varme/kulde Anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et verksted som planer toppen, retter opp tetteflata mot blokka/toppakninga. ved demontering av topp, sjekk flaten for skjevheter.

jeg har sett og justert både på Keihin forgasseren (audi) og på

2e2 forgasseren.

Synes audiforgasseren er mye bedre, bedre flens,ikke så mye mikkmakk. og det beste av alt: manuell choke :)

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stortsett bare for utseende med intercooleren og lyden på effektannlegget. =P og jeg har stortsett de fleste delene liggende allerede, brukte da selfølgelig.

men først og fremst skal jeg få bilen EU godkjennt da, før jeg begynner på sånnt noe.

Baklyktene sitter helt fast, noen som vet hvordan jeg kan få de av? jeg har fjernet skruene og det er ikke brukt tec7 eller noe annet, lurer bare på om det er noe spess som må gjøres? Takker for hjelpen når det gjelder alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider