Lightyear Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Jeg har lånt en boss effektforsterker og denne vil jeg gjerne brokoble, det står bridge på noen av utgangene men ingen bryterer for å brokoble. Er det bare å koble til på brokoblet utgangene? A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 står det at kanalene er bridget da er det bare å gyve på Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 godt å høre at du bare har lånt den... IKKE kjøp den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightyear Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Da bare kobler jeg sub'en på de kontaktene som er merket bridge, regner med at det er kanal 3 som skal brukes som input til denne da. Boss er ikke noe å samle på altså? Jeg har bare lånt den fordi sony forsterkeren min havarerte etter bare et par timers bruk, skal sende den inn på service hvis det ikke blir dyrt.. A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightyear Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Det er forresten en Boss EL-54 "golden series" mosfet, han som eier den har ingen peiling på ytelser eller specs, internett vet heller ingenting om denne. står 240w på den og den har en 30A sikring, mot 2x30A og 500w på min egen sony :D A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 hvis det står "bridge" mellom begge kanalene -faktisk denne ene gangen er bridge mellom "pluss" fra den ene kanalen og "minus" fra den andre kanalen...og ikke finnes noe brytter for bridge modus da MÅ DU KOBLE en MONO SIGNAL til BEGGE INNGANGENE av DE brokoblede kanalene... ellers vil det bli dårlig med trøkk elller en lav effekt nivå... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hvorfor må det være akkurat et MONO signal? Jeg vet jo at en del forsterkere må ha signal inn på begge kanalene mens andre kun bruker left-inngangen. Men jeg har kjørt inn et stereosignal. Er det veldig dumt? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 det skal HELST være mono fordi (kaller den ene kanalen 1 og den andre kanalen 2) kanal 1 har "riktig fase" siden dens utgang er "pluss" til høyttaleren (feks). Mens kanal 2 har en invertert inngang KONSTANT og derfor dens utgang har "minus" fortegn... og den egentlig årsaken er faktisk at mye bass/subb informasjon kan være i stereo (dvs ikke i fase mellom begge kanalene) og da vil ikke brokoblingen fungere 100% da dette krever en 100% symetrisk og identiske signaler inn på begge inngangene... (teknisk forklart: signalen fra hver inngang blir sumert og forsterket mens diferansene blir eliminert eller mindre forsterket enn ellers...) I "praksis" vil du risikere at den ene bass anslaget ikke er så definert/ren/høyt siden det er en liten fase forkjell mellom kanalene... comprende?? ;) skal du "bare" bruke Left kanal så MÅ det finnes en brytter for "bridge" mode... for da velges innvendig å snu fasen på den Rigth kanalen samtidig som de kobles av inngangen fra den Rigth inngangen... haha... skjønte du det? ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightyear Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Heisann matador :hello: Det er ikke noe stress, kan bare bruke et y adapter fra delefilteret. Men som du kan se i tråden min på avforum så tipper jeg at det ikke er sony forsterkeren som er årsaken til at anlegget er dødt. Så jeg gidder neppe å bruke boss forsterkeren, den er vel ganske dårlig også etter hva jeg har skjønt A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg