Gå til innhold

Min 85 740 turbo

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt denne bilen: 1683287-bilde1-tic2.jpg

Dette blir et lite prosjekt. Motoren ifølge forige eier er en 2,5 liter. 940 blokk, penta veiv, smidde stempler.. Det sitter 531 topp på den og en t3 turbo av ukjent fabrikat. Ic n er orginal og den lader 1 bar. Motronic sprut... Forige eier hadde lite peiling på hva som var gjort med den. Han prata om vann insprøytning under stempla for å kjøle dem :crazysant: Så det sitter da en ekstra kjølevæske tank som er koblet en pumpe og et filter på og den går inn på intercooleren. DSC00004.jpg

Så til alle problemene:

Dette systemet er da koblet fra.. Er ikke bare bare. Noen som har peiling på vanninsprøytning? har lyst til å koble det opp igjen og se om det funker. Gikk en slange fra beholderen som ser ut som den skulle vært på innsuget men er kappet og blenda.

Bilen kutter ved full gass. Ser ut til å få nok bensin for ved rusing skytter den stikkflammer ut av potta. Noen ideer? Åpna styreenheten igår men der var det bare digre kretskort på begge sider. Hvordan kommer jeg til chippen for jeg lurer da på om den er chippet?

Den sliter med å starte når den er kald. Er det kaldstardysa som er problemet? Hva gjør jeg?

Også er det m90 kasse på den. Men den er dårlig tilpasset 740 for spaken ligger klistra i dashbordet i 1,3 og 5 gir. Lurer derfor på å bøye eller kappe spaken for å få den 3-4 cm lenger bak. noen som har gjort dette før?

MVH

Jarl

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider