Gå til innhold

Hvordan fjerne malingsprikker på svart bil?

Ranger emnet


borgermester

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har nylig gått til innkjøp av en sort Chrysler Stratus LE, og som tråd-tittelen sier, så har den en del hvite prikker som jeg antar å være maling.

Prikkene befinner seg på hele høyre side, og delvis på taket.

 

Jeg har søkt og lest en god del tråder, men finner ingen spesifikke tråder på det med maling. Noen foreslår claybar til lignende problemer - kan det være aktuelt i dette tilfellet også?

 

Jeg er særdeles takknemlig for alle svar, siden det ikke ser bra ut på nypolert bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken merke er det på bilpleiesentralen? Pass på at du benytter en mild en først, du får også aggresiv clay og den tar g-o-d-t, men da må du ofte over å korrigere etterpå med polering fo åp fjerne merker som kommer på lakken, Megs sin Quick Clay kit er mild og bra...

 

Vanlig mild caly tar en del, men har malinga sitti lenge kan det være litt jobb å fjerne den igjen, men det er vel verdt et forsøk med clay, bare pass på å jobbe med den et sted det er varmt nå om dagen, hard, kald clay og lakk er ikke den beeste kombon mht å lage merker i lakken, samt at du bør/må legge på beskyttesle på bilen etter at du har clayet...Clay er noe du egentlig gjør etter bilen er vasket og FØR den poleres..

 

Test det ut og gi tilbakemeld her om det funket bra, ok eller dårlig....

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om mild clay fungerer, da må du i så fall jobbe godt med den. Er begrenset hva den klarer å suge opp. Kommer litt an på hvordan lakken far før den ble malt også, hehe. Lykke til i hvert fall. Støtter truhaa, som vi alltid sier: "Prøv alltid minst hissige kombinasjon av puter og middel"

 

Ta bilder før og etter da!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår