reyes Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Vectra B 1,8 16v 00modell. Måtte stoppe bilen her om dagen, da bilen ikke gikk normalt lenger. Virker som den den kun går på 3 sylinder. Bilen rister å klarer ikke å holde seg på tomgang. Må kontinuerlig holde gassen for å holde bilen i live!. Er ingen tegn til lekkasje rundt motoblokka heller. Har ikke fått skjekket tennpluggene eller tenningen. Kan det være en sensor? noen fortalte meg! Noen som hvor jeg skal starte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Hmm, opplever det samme på Omegaen min jeg, men har jo 6 sylindre der. Går det over om du får bilen litt varm og pushern litt? Jeg regner med det er noe tenning eller dyser som er skitne jeg da. Skal bytte alt fra coil til og med plugg jeg og bruke dyserens. Anbefaler vell deg å gjøre det samme sånn sett, begynn med det billigste da selvfølgelig;) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hmm, opplever det samme på Omegaen min jeg, men har jo 6 sylindre der. Går det over om du får bilen litt varm og pushern litt?Jeg regner med det er noe tenning eller dyser som er skitne jeg da. Skal bytte alt fra coil til og med plugg jeg og bruke dyserens. Anbefaler vell deg å gjøre det samme sånn sett, begynn med det billigste da selvfølgelig;) Det kommer helt plutslig mens jeg kjører. Tør ikke å starte bilen lenger, den er tungstartet å går ikke rent. Men begynner m pluggene å jobber meg derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Skift plugger, fordeler, rotor? etc! Også kan du jo gå med startgass flaska og sjekke om han kanskje trekker falskluft noe sted, eller det kan være kondens, tett bensinfilter, eller kanskje noe elektronikk som er fuck? f.eks... Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Skift plugger, fordeler, rotor? etc! Også kan du jo gå med startgass flaska og sjekke om han kanskje trekker falskluft noe sted, eller det kan være kondens, tett bensinfilter, eller kanskje noe elektronikk som er fuck? f.eks... Skiftet plugger å luftfilter for et par uker siden. Men plugg nr. 2 var mere sotet enn dem andre. Tenningsmodul: 1-3-4-2 For ikke sjekket om den trekker falsk luft, motoren har problemer m å starte. Virker som tenningen er litt fucked. Men gikk over reg. reima å den stemte med overens med merkene!. Aner ikke hva det kan være. Motorlampa lyser også konstant! Hjelp!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Motorlampa lyser, Jau da erre vel noe sonn nymotes elektronik da, det holder jeg fingra mine lengst mulig vekk ifra;) Få tak i diagnoseleser eller å få lest feilkodene er nok lurt, eller så må du svelge skammen og sette den på verksted Det er ikke Tenningen som er ikke riv ruskende gal da? Koster ikke mange grunker for en tenningslampe på biltema, den fungerer helt greit.. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen2k Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Seie bara luftmengde\massemålar eg ;) gå(kjør) til ett opel verksted å spør om di har en ekstra liggenes som du kan prøve og se om det er den som kuker... en kompis hadde det samme probleme nå nettop, og det var luftmengde\massemåleren som kuka! Siter - 91' Audi 80 2.0l 16v - 00' Audi A6 2.8l v6 Triptronic - 88' Toyota Supra 3.0 24v - 90' Toyota Supra 3.0 Turbo 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansemann88 Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hadde noe av det samma problemet. Da var det en ventil som var problemet, og da lyste den gule motorlampa. Mener det var Eksos-retur ventil den het :) Siter ( )2006 Toyota Hiace 4x4 (x)1999 BMW 520i touring (x)1979 Volvo 244 (x)1998 Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Tok nettopp en selv diagnose test. Kom ut med feilkode: 1405 som står for EGR Valve. Hva er en EGR Valve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Det e tbakeføring av eksos :P EGR ventilen til den som er fucka då. her er nå bilde av en http://www.vauxallparts.co.uk/?product_id=58&option=Prod_detail&image_id=51 Kan den lille dritten skape så mye problemer på en bil:P Ja for dra å kjøpe en sånn i morra da, den er vell ikke billig heller. Best at bilen starten igjen da:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen2k Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 hehe va kje den rette EGR som du har men det er no i sammen duren. ka e motorkoden din ? Siter - 91' Audi 80 2.0l 16v - 00' Audi A6 2.8l v6 Triptronic - 88' Toyota Supra 3.0 24v - 90' Toyota Supra 3.0 Turbo 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 hehe va kje den rette EGR som du har men det er no i sammen duren.ka e motorkoden din ? X18XE1. Tenkte jeg skulle prøve å vaske den i CRC for å se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansemann88 Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Kan den lille dritten skape så mye problemer på en bil:PJa for dra å kjøpe en sånn i morra da, den er vell ikke billig heller. Best at bilen starten igjen da:P Stemmer det.. samma problemet som jeg hadde :) Eksos-retur ventil.. lille dritten :P Siter ( )2006 Toyota Hiace 4x4 (x)1999 BMW 520i touring (x)1979 Volvo 244 (x)1998 Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyes Skrevet November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Da var problemet løst. Hele 2000kr for den EGR Valve greia. Men det var det som skulle til:) Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArildS Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Har og hatt problem med EGR ventilen på 1.6 motor til Tigra. Sinnsykt vanskelig å plukke denne ut. Det er mulig å rense/move den frem og tilbake og få denne til å funke så noenlunde i en stund, men dritten blir fort stør igjen. Mitt tips er: Får du dritten ut så IKKE put den tilbake igjen om du ikke er nødt, du vil nødig opp med samme ventilen et halvt år etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.