Turbokassa Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 tror jeg bytter den ut med 3" og setter den inn ved EU elns, for du får vel ikke store forskjellen med en sports-kat? Man får kanskje ikek stor forskjell med eller uten heller? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet November 25, 2007 Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 Spurte bcb om det var noe å tjene effektmessig på å fjerne cat, og de påstod 10-15hk forskjell på orginal cat og 3" rør. Det er nok litt bedre "fløde" i en sportcat enn den orginale, men er jo fort å sette den orginale på før en eu kontroll. Har tenkt å fjerne min i løpet av vinteren. Har 2år til neste eu godkjenning Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Spurte bcb om det var noe å tjene effektmessig på å fjerne cat, og de påstod 10-15hk forskjell på orginal cat og 3" rør. Det er nok litt bedre "fløde" i en sportcat enn den orginale, men er jo fort å sette den orginale på før en eu kontroll. Har tenkt å fjerne min i løpet av vinteren. Har 2år til neste eu godkjenning samme her, den ble godkjent nå i sommer så. Også er det jo som du sier fort gjort, to eksosklemmer av, kanskje løsne litt oppheng, også på med kat, så er det og feste oppheng og klemmene. hehe men trenger man å foreta justering på blanding (bensin/luft)om man bytter til 3"? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 samme her, den ble godkjent nå i sommer så.Også er det jo som du sier fort gjort, to eksosklemmer av, kanskje løsne litt oppheng, også på med kat, så er det og feste oppheng og klemmene. hehe men trenger man å foreta justering på blanding (bensin/luft)om man bytter til 3"? Trenger ikke det nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Trenger ikke det nei hmm det er jo godt og høre. Men sånn ca hvor mye bruker mann på å bygge 3" fra biltema? Håper det er greit at jeg "låner" og har lånt tråden Tormod? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet November 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 prismessig tenkte du, eller av rør og dempere?? Jeg kjøpte bare en masse bøyer, en to meter med rør og en demper. Kom på 1200,- ca med en demper (bør nok ha 2, da blir det ca 1500) Men treng ikke mer enn 1m med rett rør, men kjekt å ha tilfelle en skjærer feil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 ja, sånn det skal være..:P bare det ikke blir for mye during inni bilen, så man sitter med dotter i øra.. hehe noen som vet om racing-kat klarer EU? tenker da på Co2 utslipp. En 3" katalysator er godkjent for å klare motorer opp til 7.5l. Metalisk katalysator er vel den besste, og den blir kalt race, Men det er vel bare for det den flower best og er mest tålig for varme. Kjeramisk er den som er vanlig i standard biler, og en slik i 3" burde holde lenge. En Metalisk koster fort en 5000-7000kr mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 En 3" katalysator er godkjent for å klare motorer opp til 7.5l.Metalisk katalysator er vel den besste, og den blir kalt race, Men det er vel bare for det den flower best og er mest tålig for varme. Kjeramisk er den som er vanlig i standard biler, og en slik i 3" burde holde lenge. En Metalisk koster fort en 5000-7000kr mvh aha høres bra ut.. Noen som vet om JT har 3" kat? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 prismessig tenkte du, eller av rør og dempere?? Jeg kjøpte bare en masse bøyer, en to meter med rør og en demper. Kom på 1200,- ca med en demper (bør nok ha 2, da blir det ca 1500) Men treng ikke mer enn 1m med rett rør, men kjekt å ha tilfelle en skjærer feil:) okay.. hehe, ja kjekt å ha. Bedre med for mye enn for lite :D Sparer en del penger da, men blir det riktig eller mye tull med vinklinger osv? (passform) Blir jo en hel haug med skjøter da hehe :D Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet November 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 okay.. hehe, ja kjekt å ha. Bedre med for mye enn for lite :DSparer en del penger da, men blir det riktig eller mye tull med vinklinger osv? (passform) Blir jo en hel haug med skjøter da hehe :D Tror je brukte to 15 graders bøyer pluss ferdig kardangbøy, så var veldig greit:) litt mye skjøter ja, burde vel kanskje sveise halvparten, men mye mere arbeid:P Jeg sveiset kun fast flensen som satt på cat`n inn på overgangen fra 2.5" til 3" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Tror je brukte to 15 graders bøyer pluss ferdig kardangbøy, så var veldig greit:) litt mye skjøter ja, burde vel kanskje sveise halvparten, men mye mere arbeid:P Jeg sveiset kun fast flensen som satt på cat`n inn på overgangen fra 2.5" til 3" ja, hadde kanskje blitt bedre med helsveisa ;P men noe dritt og demontere igjen da.. hehe Biltema har overganger også? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Ja, har på biltema:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.