Gå til innhold

Effektanlegg

Ranger emnet


_Tormod_

Anbefalte innlegg

tror jeg bytter den ut med 3" og setter den inn ved EU elns, for du får vel ikke store forskjellen med en sports-kat?

Man får kanskje ikek stor forskjell med eller uten heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spurte bcb om det var noe å tjene effektmessig på å fjerne cat, og de påstod 10-15hk forskjell på orginal cat og 3" rør. Det er nok litt bedre "fløde" i en sportcat enn den orginale, men er jo fort å sette den orginale på før en eu kontroll. Har tenkt å fjerne min i løpet av vinteren. Har 2år til neste eu godkjenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte bcb om det var noe å tjene effektmessig på å fjerne cat, og de påstod 10-15hk forskjell på orginal cat og 3" rør. Det er nok litt bedre "fløde" i en sportcat enn den orginale, men er jo fort å sette den orginale på før en eu kontroll. Har tenkt å fjerne min i løpet av vinteren. Har 2år til neste eu godkjenning

 

samme her, den ble godkjent nå i sommer så.

Også er det jo som du sier fort gjort, to eksosklemmer av, kanskje løsne litt oppheng, også på med kat, så er det og feste oppheng og klemmene. hehe

 

men trenger man å foreta justering på blanding (bensin/luft)om man bytter til 3"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke det nei

 

hmm det er jo godt og høre. Men sånn ca hvor mye bruker mann på å bygge 3" fra biltema?

 

Håper det er greit at jeg "låner" og har lånt tråden Tormod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sånn det skal være..:P bare det ikke blir for mye during inni bilen, så man sitter med dotter i øra.. hehe

 

noen som vet om racing-kat klarer EU? tenker da på Co2 utslipp.

 

En 3" katalysator er godkjent for å klare motorer opp til 7.5l.

Metalisk katalysator er vel den besste, og den blir kalt race,

Men det er vel bare for det den flower best og er mest tålig for varme.

Kjeramisk er den som er vanlig i standard biler, og en slik i 3" burde holde lenge.

En Metalisk koster fort en 5000-7000kr

 

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 3" katalysator er godkjent for å klare motorer opp til 7.5l.

Metalisk katalysator er vel den besste, og den blir kalt race,

Men det er vel bare for det den flower best og er mest tålig for varme.

Kjeramisk er den som er vanlig i standard biler, og en slik i 3" burde holde lenge.

En Metalisk koster fort en 5000-7000kr

 

mvh

 

aha høres bra ut..

Noen som vet om JT har 3" kat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prismessig tenkte du, eller av rør og dempere?? Jeg kjøpte bare en masse bøyer, en to meter med rør og en demper. Kom på 1200,- ca med en demper (bør nok ha 2, da blir det ca 1500) Men treng ikke mer enn 1m med rett rør, men kjekt å ha tilfelle en skjærer feil:)

 

okay.. hehe, ja kjekt å ha. Bedre med for mye enn for lite :D

Sparer en del penger da, men blir det riktig eller mye tull med vinklinger osv? (passform)

Blir jo en hel haug med skjøter da hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. hehe, ja kjekt å ha. Bedre med for mye enn for lite :D

Sparer en del penger da, men blir det riktig eller mye tull med vinklinger osv? (passform)

Blir jo en hel haug med skjøter da hehe :D

 

Tror je brukte to 15 graders bøyer pluss ferdig kardangbøy, så var veldig greit:) litt mye skjøter ja, burde vel kanskje sveise halvparten, men mye mere arbeid:P Jeg sveiset kun fast flensen som satt på cat`n inn på overgangen fra 2.5" til 3"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror je brukte to 15 graders bøyer pluss ferdig kardangbøy, så var veldig greit:) litt mye skjøter ja, burde vel kanskje sveise halvparten, men mye mere arbeid:P Jeg sveiset kun fast flensen som satt på cat`n inn på overgangen fra 2.5" til 3"

 

ja, hadde kanskje blitt bedre med helsveisa ;P men noe dritt og demontere igjen da.. hehe

Biltema har overganger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår