grubbel Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 løken i jettaen må punge ut på forsikringen sin, har testet lik situasjon før, dog litt mindre skade. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hadde han ikke kjørt for fort hadde det ikke skjedd. Hadde ikke han i jettaen lagt seg ut uten å se seg for så hadde det ikke skjedd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HondaGirl Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hadde ikke han i jettaen lagt seg ut uten å se seg for så hadde det ikke skjedd Jeg er ganske sikker på at både politi og forsikringsselskap ser saken fra en annen side enn det du gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcuze Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 http://www.xtremfoto.no/Ulykke_E18_Botnetunnelen_nor_10_11_07.htm her er det hvertfal fler bilder.... Siter kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs) ------------------------------------------ bmw 318I E-36 94 mod (solgt) *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 det irriterer meg så JÆVLI de idiotene som legger seg ut uten å titte eller beregne litt engang..ser veldig ofte idioter som legger seg rett ut slik at biler i venstre felt må stå på bremsen omtrent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Jeg er ganske sikker på at både politi og forsikringsselskap ser saken fra en annen side enn det du gjør. Det skjønner jo jeg også! Subben holdt for høy fart enkelt og greit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HondaGirl Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Går det virkelig ann å nekte for at dette ikke hadde skjedd om sopern i Jettaen hadde tittet 2 ganger i speilet før han la seg ut? Skadene tatt i betraktning, fyren i Subaruen har kjørt gris og tapt. I fare for å gjenta meg selv, man forventer ikke at trafikk kommer bakfra i den hastigheten på Norske veier med Norske fartsgrenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hadde ikke Jetta-mannen lakt seg ut uten å sjekke speilet hadde det ikke skjedd. Det er mye mulig at begge har gjort en vurderingsfeil. Det er likevel liten tvil om at det er Impreza-føreren som har tatt den største risikoen. På stedet svinger veien svakt mot høyre, den har svak helling nedover og han har nettopp kommet ut av en tunnel. Det er heller ingen tvil om at det er Impreza-føreren som har best oversikt over situasjonen, og hvis det er så typisk som dere skal ha det til at biler bra skifter felt hist og her, uten og blinke og det som verre er. Hvorfor kjørte han da så fort, jeg mener, dette nå han jo vist at kunne skje, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 altså.. TRENGER det virkelig å betgy at han faktisk HAR kjørt "gris" så pent som dere ordlegger det! det er da faen ikke uvanlig å kjøre 140 der! det er faktisk en helt vanlig cruisehastighet! men ikke glem at selv om det er 100sone der BETYR IKKE DET at alle faktisk kjører hundre. mange ligger så lavt som 80! hva om da jettan kjørte 80? uansett hvem som har kjørt hvor fort JETTAN burde uten tvil mista lappen å! prezan hjalp til å skape en farlig situasjon som KUNNE skjedd... Jettan gjorde at det skjedde! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HondaGirl Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Det er mye mulig at begge har gjort en vurderingsfeil. Det er likevel liten tvil om at det er Impreza-føreren som har tatt den største risikoen. På stedet svinger veien svakt mot høyre, den har svak helling nedover og han har nettopp kommet ut av en tunnel. Det er heller ingen tvil om at det er Impreza-føreren som har best oversikt over situasjonen, og hvis det er så typisk som dere skal ha det til at biler bra skifter felt hist og her, uten og blinke og det som verre er. Hvorfor kjørte han da så fort, jeg mener, dette nå han jo vist at kunne skje, eller? Han bedrev sikkert tørrtrening til å poste i denne tråden :pimp http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/4347-hvor-fort-pa-norske-veier.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 etter det jeg kan se på bildene vil jeg ikke si at jettaen ble truffet så hardt bak i grunn! Vil tru at kødden i jettaen som da var en gammal gubbe/kjerring skulle ut i venstre. prezan kom bak. reagerte kanskje lITT for kraftig med å låse hjula sine, og kanskje tuta, og værtfall kommi sidelengs mot jettan! så prøver da jettan å legge seg tilbake og der sneier dem hverandre på venstre side i ræva og gjør at jettan snurrer og blir pressa av! Nå er det vel ganske umulig å låse hjulene på en Impreza WRX ettersom den har ABS så vi kan nok slå bort at den kom sidelengs mot jettaen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Nå er det vel ganske umulig å låse hjulene på en Impreza WRX ettersom den har ABS så vi kan nok slå bort at den kom sidelengs mot jettaen. Tjah, mange har da brytere for å koble av slike ting. men uansett, låste hjul eller ei. så skal det ikke mye til for å få sleng på ræva på en bil med 4x4. Du vet jo hvordan det fungerer i rally. venstrebremsing er jo til for en grunn. Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Nå er det vel ganske umulig å låse hjulene på en Impreza WRX ettersom den har ABS så vi kan nok slå bort at den kom sidelengs mot jettaen. Du skal ikke være så sikker på at ABS'en har vært på da, slår av ABS'en på min egen innimellom. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Skadene tatt i betraktning, fyren i Subaruen har kjørt gris og tapt. Nei. Fyren i Imprezaen har brutt fartsgrensen og Jetta mannen har brutt vikeplikt ved feltskifte regelen. Og siden dette er norge hvor fartsyndere blir akseptert kriminalisert på lik linje med pedofile så har impreza mannen tapt. Det er helt sjukt egentlig. Så lenge man har brutt fartsgrensen i norge så har man 100% skyld, og dette er akseptert av majoriteten innebyggere. Det hjelper ikke om bil nr 2 har brutt 100 andre regler så lenge bil nr 1 brøyt fartsgrensa. Bil nr 1 har all skyld uansett. Nei nå drar jeg å grisekjører. Pass på å ikke bytt felt uten å se i speilet ellers får dere 1900kg audi presset inn i bagasjerommet deres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Tjah, mange har da brytere for å koble av slike ting. men uansett, låste hjul eller ei. så skal det ikke mye til for å få sleng på ræva på en bil med 4x4. Du vet jo hvordan det fungerer i rally. venstrebremsing er jo til for en grunn. Venstrebremsing kan man da gjøre selvom man har ABS :) Men ja, det kan jo ha vært fullt av hjemmemekk på denne prezaen. Jeg derimot velger å tro bilen har både ESP og ABS inntill noe annet er bevist. Men man kan jo fint vingle i sitt felt med disse på. Spesielt om det kommer en pensjonist i 75kmt plutselig i ditt felt uten å titte i speilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.