Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Det står at Impreza'n holdt meget høy fart. Jeg ser at de fleste tar det for gitt at han da kjører i rundt 120-130, men dette er det ingen som ennå vet. Den veien er god for sikkert 200 om ikke mer, med tanke på at svingen der er en lang fin kurve som ikke trenger noe hard ''sving'ing''.

 

STI'n er jo en sprek bil, så det at den kan ha holdt en slik hastighet betviler jeg ikke. Det jeg istedet lurer på, er det der at sjåføren er en 27 år gammel mann som kjørte bil og sikkert var eier. STI'n er ingen billig bil, så å si at eieren har penger og dermed litt oppi huet også ville trolig ikke være å lyve.

 

Dette blir selvfølgelig bare antagelser av meg, men når man tenker over det slik: Hvordan kan en slik mann få seg til å kjøre så fort på en så trafikkert vei? Vis man ser på filmen som ligger inne på den bildelinken linket til tidligere her i tråden ser man jo at det er mye trafikk. Man bør vel skjønne at selv det ser ut som at det er klart og fritt fram så kan hvem som helst sprette ut. Akkurat som når man kjører i et lite nabolag, hvor det kan sprette ut en unge sånn helt uten videre.

 

You get my point..

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det står at Impreza'n holdt meget høy fart. Jeg ser at de fleste tar det for gitt at han da kjører i rundt 120-130, men dette er det ingen som ennå vet. Den veien er god for sikkert 200 om ikke mer, med tanke på at svingen der er en lang fin kurve som ikke trenger noe hard ''sving'ing''.

 

STI'n er jo en sprek bil, så det at den kan ha holdt en slik hastighet betviler jeg ikke. Det jeg istedet lurer på, er det der at sjåføren er en 27 år gammel mann som kjørte bil og sikkert var eier. STI'n er ingen billig bil, så å si at eieren har penger og dermed litt oppi huet også ville trolig ikke være å lyve.

 

Dette blir selvfølgelig bare antagelser av meg, men når man tenker over det slik: Hvordan kan en slik mann få seg til å kjøre så fort på en så trafikkert vei? Vis man ser på filmen som ligger inne på den bildelinken linket til tidligere her i tråden ser man jo at det er mye trafikk. Man bør vel skjønne at selv det ser ut som at det er klart og fritt fram så kan hvem som helst sprette ut. Akkurat som når man kjører i et lite nabolag, hvor det kan sprette ut en unge sånn helt uten videre.

 

You get my point..

 

hva om det hadde vært utrykningskjøretøy som kom?

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Hvordan vet du at denne bilen hadde BRA bremser?? Selv om bilen har det når den er nye, kan de har vært slitte nå.

En bil med bra ABS bremser skal da ikke vingle sidelengs ved nødbrems.

 

jeg tror virkelig ikke du har prøvd å bremse hardt på norsk vei med spor og varierende kvalitet. dette er veeeldig avhengig av bil. f.eks. 911 med masse vekt bak og feite dekk er knall og går veldig rett, mens f.eks. minien min skifter fil og jeg må ratte og styre mot hele tiden. selv i tyskland på god vei er det vanskelig og bilen vil virre litt rundt.

 

abs gjør deg ikke til supermann, den gir deg muligheten til å svinge bare.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså folkens, hvis Subaruen hadde hatt så VOLDSOMT stor fart, ville ikke jettaen vært totalt MOS bak da? Med den lille skaden på jettaen så kan da umulig subaruen hatt mer enn 30-40km/t mer enn Jettaen?

 

Se bare på tilstanden på biler som har vært i kjedekollisjon inn til oslo? der er det snakk om LAVE hastigheter og toltalvrakede biler.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har faktisk sirener og blinkende lys vis du ikke vet det. Det gjør at de blir enkle å oppdage og vike for.

 

og dette tror du kjerringa med "sminkespeilet" retta mot seg, og stereo på fullt ser?

 

om du kjører litt i trafikken ser du at utrykningskjøretøy ofte må bråbremse p.g.a. neper, samt ofte må helt ned i hastighet til normal trafikk før folk flytter seg.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at mine språklige veiledninger ble kraftig sensurert litt lenger opp i tråden ønsker jeg på ny å ytre meg, denne gangen strictly on topic.

 

Kun etterforskningen vil (forhåpentligvis) vise hva som er rett, men la oss anta at sti-føreren, la oss kalle han Vegard Verdensmester, holdt en hastighet på 180 km/t. La oss videre anta at Jetta-føreren, la oss kalle han Nils Normalbilist, holdt 95 km/t og at han tittet i sidespeilet, så en blå prikk "langt der borte", ga tegn og la seg ut for å kjøre forbi sinkene som lå i 95.

 

Det skal være mulig for Nils å foreta en lovlig forbikjøring, muligens etter alle kunstens regler, uten å risikere å bli torpedert av Vegard som kommer bortimot dobbelt så fort som lovlig og dobbelt så fort som antatt. Her er det Vegard som har ansvaret for å hensynta at de rundt han ikke er verdensmester slik som han.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså folkens, hvis Subaruen hadde hatt så VOLDSOMT stor fart, ville ikke jettaen vært totalt MOS bak da? Med den lille skaden på jettaen så kan da umulig subaruen hatt mer enn 30-40km/t mer enn Jettaen?

 

Se bare på tilstanden på biler som har vært i kjedekollisjon inn til oslo? der er det snakk om LAVE hastigheter og toltalvrakede biler.

 

Dette taler vel egentlig kun Nils' sak. Han har gitt tegn og lagt seg ut i god nok avstand til at Vegard rakk å bremse ned farten til 140...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at mine språklige veiledninger ble kraftig sensurert litt lenger opp i tråden ønsker jeg på ny å ytre meg, denne gangen strictly on topic.

 

Kun etterforskningen vil (forhåpentligvis) vise hva som er rett, men la oss anta at sti-føreren, la oss kalle han Vegard Verdensmester, holdt en hastighet på 180 km/t. La oss videre anta at Jetta-føreren, la oss kalle han Nils Normalbilist, holdt 95 km/t og at han tittet i sidespeilet, så en blå prikk "langt der borte", ga tegn og la seg ut for å kjøre forbi sinkene som lå i 95.

 

Det skal være mulig for Nils å foreta en lovlig forbikjøring, muligens etter alle kunstens regler, uten å risikere å bli torpedert av Vegard som kommer bortimot dobbelt så fort som lovlig og dobbelt så fort som antatt. Her er det Vegard som har ansvaret for å hensynta at de rundt han ikke er verdensmester slik som han.

 

for tja 5-6 år siden hadde jeg en lik situasjon dog mye mindre skadeomfang, jeg så han laaangt bak og la meg ut, jeg var 10-15 under grensa og ville derfor forbi, han innrømmet å ha hatt mellom 160 og 180 og ble notert i skademeldingen, jeg legger meg ut og ser at dette aldri går bra da han rett og slett kommer fortere enn jeg vil ha sjangs til å akselerere og legger meg inn igjen slik at han akkuratt treffer meg på venstre hjørne av støtfanger bak.

 

jeg fikk all skyld da det var jeg som skifta fil, selv om vi i skademeldingen skrev hastigheten til å være over fartsgrensen for hans del.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir da atskilling mer skader om man treffer en bil i 30-40kmt rett i ræva.

 

Jeg vil si at hastighetsforskjellen var 10kmt jeg

 

Og en annen ting. Hva forårsaket denne hemningsløse vinglingen fra side til side om ikke farten?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for tja 5-6 år siden hadde jeg en lik situasjon dog mye mindre skadeomfang, jeg så han laaangt bak og la meg ut, jeg var 10-15 under grensa og ville derfor forbi, han innrømmet å ha hatt mellom 160 og 180 og ble notert i skademeldingen, jeg legger meg ut og ser at dette aldri går bra da han rett og slett kommer fortere enn jeg vil ha sjangs til å akselerere og legger meg inn igjen slik at han akkuratt treffer meg på venstre hjørne av støtfanger bak.

 

jeg fikk all skyld da det var jeg som skifta fil, selv om vi i skademeldingen skrev hastigheten til å være over fartsgrensen for hans del.

 

Hvilket vil si at jeg hadde vært totalt skyldfri dersom en tosk hadde lagt seg ut i det jeg i 215 km/t dundret forbi et normaltkjørende høyrefelt på vei hjem fra Vallåkra for et par år tilbake. Neppe....

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår