Gå til innhold

Ny fotoboks i fløyfjellstunnelen i Bergen!

Ranger emnet

Suveren

Anbefalte innlegg

Hva vil det si da... man er jo ikke da 100 % sikker på sjåføren... og det må jo holde?

Såfall kommer vi i 95... holder ikke dte i en 60 sone?

Merket ingen blink, men det jo ikke sikkert det ikke er tatt bilde av den grunn?

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tja.. Var jo en fyr for 1 år siden tror jeg som ble blinka av en fotoboks i 226 km/t. Han fikk væpnet politi på besøk og han sleit nok med å bortforklare den ja.. Han mista førerkortet for 2 år og en del dager pallespikring tror jeg... Å de registrer det på reg nr.. Så får du bot i posten må du navngi hvem som lånte bilen din.. Hvis ikke må du betale.. Å prøver du deg med at bilen er stjelt og den ikke er det.. er det 1001 ute..

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da såvidt jeg husker 80 sone igjen i begge retninger i Fløyfjellstunnellen.

Jeg kjørte selv igjennom sørgående løp 3 ganger på forskjellige tidspunkt (og NEI, det er ikke bare for å sjekke om det var bokser der :)) Og jeg nilglodde på veggene, og jeg kunne ikke se noen fotoboks...

Correct me if I'm wrong.

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Det er da såvidt jeg husker 80 sone igjen i begge retninger i Fløyfjellstunnellen.

Det er korrekt, men nå er jeg i tunellen som går ut mot dalen... der er det 60!

Gått på en smell du også kanskje.

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjørte i 110 i 60 sona? Da ville du hvertfall mista lappen hvis du hadde blitt stoppa ellers...

Men det med ansvar, hvertfall på moped så er det eieren av mopeden som får svi om en annen låner den bort og kjører ned en person f.eks...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en ganske tidi opplevelse med en farts-box her i bergen..

han fikk et brev i posten der det sto at han måtte komme inn på Bergen politikammer snarest mulig (sto ingen ting om at han hadde blit tatt)

Da han kom inn på politi stasjonen fikk han se bilde av han og en person til(sladdet) der han viste fingeren til fartsboksen:)

spurte om å få med bilde med seg, men nei :(

MVH lasse...

lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Når kommer vårt mottrekk til denne grusomme handlingen?

Foreslår av vi alle lagrer litt fyrverkeri etter nyttårsaften..så lager vi en real bombe som vi taper rundt fotoboksen sitt sentrum.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få klarhet i litt her, så tar de bilde av SJÅFØREN i tillegg til skiltet, så blir du knipset, så ligger du dårlig an. Det trekkes fra 3km\t i alle fartsmålinger så vidt jeg vet...

videre, så merker du det om du blir knipset. Blir du knipset i en tunell, så kan jeg love deg at du ser ikke DEN DRITT på en halvtime, hvis det er trafikksikkert, så er jeg en ku, med 6 bein, og 8 haler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fotoboks i Fløyfjell, retning Bergen. Sjekker dette hver dag fordi jeg vet at det kommer en før nyttår. I retning ut fra sentrum holder de på lage fartsmålere dvs. de måler deg fra innkjørsel til tunnel til du kjører ut, da regner de ut gjennomsnittstid og derav farten. Det trekkes ikke fra sikkerhetsmargin på dette.

Men, hvor mange bokser er det i tunnelen til/fra Fyllingen? Ble litt nervøs nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider