Willypolly Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 kom til å tenke på dette, det er jo ikke mange dråpene man trenger for å få farge på det. noen som har hørt om at dette er gjort, eller som vet om det er skadelig for bremsevesken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rick Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Hvorfor??? Skal du lage hull i bremseslangen sånn at alle kan se sporet etter deg å hyle "Wooooowh!! For en Feeeet farge han hadde på bremseveska dåh!" ?? Siter -Why Drive When You Can Drift..- *Nissan SilEighty -92 *Mitsubishi Carisma -96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Hvorfor???Skal du lage hull i bremseslangen sånn at alle kan se sporet etter deg å hyle "Wooooowh!! For en Feeeet farge han hadde på bremseveska dåh!" ?? Du bytter ikke bremseveske så ofte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 hele vitsen med bremseveske er jo at det skal være fritt for ting som kan koke ved en rimelig temperatur... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Jeg antar at konditorfarge i hovedsak består av vann, og det vil man jo ikke ha i bremsevæska si. Bremsevæska er hygroskopisk og trekker til seg vann i løpet av bruksperioden. Dette reduserer kokepunktet og øker faren for fading. Å utfordre denne skjebnen ytterligere ved bevisst å tilføre vann er neppe heldig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1granada Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Kan du forklare hva du skal med farge på bremsevesken? Det blir jo det samme som å male tanhjulene i girkassen, Meningsløst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Det er vel for å se om all væska er byttet ut ved skifte av væske. ATE har to væsker, superblue og gold. De er like bortsett fra farge. Kjøp de to utgavene annenhver gang, så er problemet løst! (Om jeg gjettet riktig om hvorfor du skulle dette, det hadde ikke skadet å fortelle litt mere bakgrunn før du spør.. ) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Trodde ikke det skulle være nødvendig å forklare, men ok, ja det er for å lettere skille ny og gammel veske når man bytter. Det har seg slik at jeg har flere liter fra før med samme farge, og ved banekjøring anbefales det å bytte ganske ofte. Da kan det være et problem å se skillet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1granada Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Ok, sånn å forstå. Da var det jo ikke så meningsløst likevell, men Reodor F har jo svaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Da vil jeg strekke det litt lengre og spørre hva annet man kan bruke for å sette farge på væska? Et eller annet slags finmalt pulver må være brukandes.. (Ja, jeg vet det finnes blå bremsevæske. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 altså.. dette var jo LAME spørsmål først og fremst! nr 2. når du bytter bremsevæske så skal du IKKE være gjerrig! KJøp deg gjerne 2 liter væske med en gang og begynn å tømme systemet ditt! så fyller dy nye og pumper hele systemet ditt reint med ny væske.! så enkelt er det Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg