Gå til innhold

Closed Deck Vs. Open Deck.

Ranger emnet


A.H

Anbefalte innlegg

Den der har fått isatt foringer den.... En liten mental glipp akkurat nå gjør at jeg ikke husker navnet på den typen foringer. Open deck sliter noen ganger med "ustabile" sylindre... rett og slett at toppen av sylinderen vandrer i henhold til ytterveggen på blokka pga varme og/eller sidebelastning..dette gir i enkelte tilfeller (Porsche 944/951 springs to mind) trøbbel med toppakningen. Closed deck er mer stabilt,men i noen tilfeller har de litt dårligere kjøling helt øverst i sylinderen (logisk siden de ikke har vann øverst). Den foringstypen her stabiliserer blokka i forhold til open deck,men kjøler bedre enn et closed deck. Hvis jeg bare kunne komme på hva de het....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Block guard er vel det komersielle navnet iallefall!
Niks. En block guard er bare ei plate som sitter tredd nedi kjølevannskanalen... den har ingen befatning med innsiden av sylinderløpene. De foringene der er Darton Modular-Integrated-Deck-foringer... foringer med flens,for det beste fra begge verdener..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. En block guard er bare ei plate som sitter tredd nedi kjølevannskanalen... den har ingen befatning med innsiden av sylinderløpene. De foringene der er Darton Modular-Integrated-Deck-foringer... foringer med flens,for det beste fra begge verdener..

 

 

Ah... litt rask i triggern der. Ser det jo faktisk når man studere bildet bedre! Ganske lik igrunn! :)

Nikasilbelagt de foringene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... litt rask i triggern der. Ser det jo faktisk når man studere bildet bedre! Ganske lik igrunn! :)
Jep,de ligner greit mye på hverandre... :)
Nikasilbelagt de foringene der?
Tror alle Darton's foringer er "Ductile Iron"... hvis de ikke har dukket opp med noe nytt i det siste.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår