A.H Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Denne her har visst det som heter closed deck. om jeg ikke er helt på jordet: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1667387 Hva er egentlig greia? hva gjør closed deck. så mye bedre enn open deck. og motsatt? Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Den der har fått isatt foringer den.... En liten mental glipp akkurat nå gjør at jeg ikke husker navnet på den typen foringer. Open deck sliter noen ganger med "ustabile" sylindre... rett og slett at toppen av sylinderen vandrer i henhold til ytterveggen på blokka pga varme og/eller sidebelastning..dette gir i enkelte tilfeller (Porsche 944/951 springs to mind) trøbbel med toppakningen. Closed deck er mer stabilt,men i noen tilfeller har de litt dårligere kjøling helt øverst i sylinderen (logisk siden de ikke har vann øverst). Den foringstypen her stabiliserer blokka i forhold til open deck,men kjøler bedre enn et closed deck. Hvis jeg bare kunne komme på hva de het.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Block guard er vel det komersielle navnet iallefall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 NM-Performance skrev: Block guard er vel det komersielle navnet iallefall! Niks. En block guard er bare ei plate som sitter tredd nedi kjølevannskanalen... den har ingen befatning med innsiden av sylinderløpene. De foringene der er Darton Modular-Integrated-Deck-foringer... foringer med flens,for det beste fra begge verdener.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Turboed1 skrev: Niks. En block guard er bare ei plate som sitter tredd nedi kjølevannskanalen... den har ingen befatning med innsiden av sylinderløpene. De foringene der er Darton Modular-Integrated-Deck-foringer... foringer med flens,for det beste fra begge verdener.. Ah... litt rask i triggern der. Ser det jo faktisk når man studere bildet bedre! Ganske lik igrunn! :) Nikasilbelagt de foringene der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 NM-Performance skrev: Ah... litt rask i triggern der. Ser det jo faktisk når man studere bildet bedre! Ganske lik igrunn! :) Jep,de ligner greit mye på hverandre... :) Sitat Nikasilbelagt de foringene der? Tror alle Darton's foringer er "Ductile Iron"... hvis de ikke har dukket opp med noe nytt i det siste. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.