Gå til innhold

ABS- feil Passat -96 modell.

Ranger emnet

PucheN

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

Fikk endelig tak i noen med WOW så jeg fikk sjekket feilen.

Var en ABS- sensor bak som ikke hang med. Nå skal jeg bytte den også får vi se om det blir bra:) Blir godt med abs igjen:)

Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan skaffe sensor billig?

På Norsk Bildelesenter har de ikke sensor bak til bilen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har samme problemer på min passat 99 mod stv. ABS-hyler og blinker når jeg starter bilen, eller så begynner den å hyle etter noen minutter. Har også kjørt i over en time uten at feilen kom. Og inntil da fungerer ABS.

Vil anta det er problemer med en eller flere sensorer, eller kanskje en kontaktfeil?

- 2006 mod. Ford S-Max Trend
- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv
- 2002 mod. Opel Astra G Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem her blinker nesten hele tiden, sensorene er i orden de har jeg målt.

Antageligvis er det ABS Sentralen som er gåen får ikke kontakt med den med måleinstrument når lampene lyser og blinker, men når lampene er slukket så får jeg kontakt med sentralen og ikke no feilmelding. Eller kan det være dårlig kontakt ne andet sted som gjør det,noen som har peiling på dette

Tar imot alle forslag med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem her blinker nesten hele tiden, sensorene er i orden de har jeg målt.

Antageligvis er det ABS Sentralen som er gåen får ikke kontakt med den med måleinstrument når lampene lyser og blinker, men når lampene er slukket så får jeg kontakt med sentralen og ikke no feilmelding. Eller kan det være dårlig kontakt ne andet sted som gjør det,noen som har peiling på dette

Tar imot alle forslag med takk

Vilket måleinstrument bruker du,får du fram feilmeldinger og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilket måleinstrument bruker du,får du fram feilmeldinger og slikt?

Har en vag-com 409.1 selv som jeg bruker har også vært på Møller bil der fikk de heller ikke kontakt med sentralen så jeg fikk bare beskjed om at det kunne bli veldig dyrt og begynne og feilsøke på verksted

får ikke no feilmelding annet en at jeg ikke får kontakt med enheten

Dette er foresten en 1999 mod.

Fikk lest ut dette i dag

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 111 A

Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00

Coding: 0273004284

Shop #: BB 24334

1 Fault Found:

01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster

03-10 - No Signal - Intermittent

Lenke til kommentar