Gå til innhold

Knirker å spraker..

Ranger emnet


ActiveX

Anbefalte innlegg

Når jeg svinger på rattet på bilen knirker det noe for jævlig.

Antar det er ene demperen foran på venstre side.

 

Betyr det at den er defekt?

 

Også et annet spørsmål.

Har tenkt å senke bilen litt. Holder det med at jeg skrur av demperne og kutter av litt på selve fjærene?

 

Hvilken bil har du?

 

Ang. senking, bør du få tak i godkjente senkefjerer om mulig.. Kapping er fyfydamndamn

 

PS. Skriv med normale bokstaver:D Måtte jo tenke for å klare å lese:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra http://www.eiker.no

 

1 525,00 0

FJÆ-50-1-010 Senkesett Mazda 626 lim.+coupe 40mm

Modell: 82-87 Ingen TUV 2 010,00,-

 

Kanskje litt dyre uten TUV, men er nok en del mere behagelig og bedre og kjøre enn med kappede fjerer..

 

Ang. demperen, kan det være den som gjør det. Skjekk om det er mye drit rundt pakninger, eller om pakningen er råten.

Skiftet dempere på en 323 her en dag, og de skal visst nok ikke akkurat være de beste demperene på markedet.. ZoomZoom kvalitet?

 

Men du bestemmer jo selv ang kapping. Syns det er en fin måte å få ned bilen en halvmeter(om ønsket) på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra http://www.eiker.no

 

1 525,00 0

FJÆ-50-1-010 Senkesett Mazda 626 lim.+coupe 40mm

Modell: 82-87 Ingen TUV 2 010,00,-

 

Kanskje litt dyre uten TUV, men er nok en del mere behagelig og bedre og kjøre enn med kappede fjerer..

 

Ang. demperen, kan det være den som gjør det. Skjekk om det er mye drit rundt pakninger, eller om pakningen er råten.

Skiftet dempere på en 323 her en dag, og de skal visst nok ikke akkurat være de beste demperene på markedet.. ZoomZoom kvalitet?

 

Men du bestemmer jo selv ang kapping. Syns det er en fin måte å få ned bilen en halvmeter(om ønsket) på:D

 

Jaok. Det med senkingen er egentlig ikke noe jeg prioriterer uanset.

Er bare midlertidig bil, anyware...

 

Men må jeg skru av hele demperen? Og er det noe spesielt stress med å få den på igjen?

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaok. Det med senkingen er egentlig ikke noe jeg prioriterer uanset.

Er bare midlertidig bil, anyware...

 

Men må jeg skru av hele demperen? Og er det noe spesielt stress med å få den på igjen?

 

Prøv med først bare å ta av dekket.. Vet ikke helt på bilen din, men du bør kunne se/kjenne på pakningen uten å måtte ta den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår