Gå til innhold

Mortens 96' S40!

Ranger emnet

Morten Jensen

Anbefalte innlegg

Heisann -

Da var tiden inne for å lage en egen tråd om min nye bil. Dette er da en rød 1996 modell, og er min andre bil. :D Forrige var en 93' Primera, som lakk som en sil og hadde stadig et problem eller tre. Forskjellen mellom disse to bilene er nesten ubeskrivlig... hehe. Bilen har gått 187000.

Har hat bilen i tre og en halv uke bå, og det jeg har rukket er å slenge inn anlegget og bytta til black rim foran. Anlegget har jeg store planer for, men dette vil bli beskrivd senere når jeg får begynt for alvor. Nå har jeg kun laga kassa til forserkeren. Lyktene var et sant h*****e å få til å funke, og jeg fikk det ikke til å virke før jeg fikk skjema fra Henrik på Hova :D. Men da virka alt på første forsåk og, så hvis man vet hvor kablene skal så tar det maks et kvarter å koble dem opp!:) Jeg skal forklare hvordan bare jeg får henta skjemaet i garasjen... hehe.

Bilen fremstår som totalt strøken, og det eneste som kunne vert fiksa er pyntelista nederst på fangeren foran som har knekt. Volvo skulle ha 1340 kroner for den med clips og alt! Hadde lyst til å rope "mora di!":D men har tre skraphandlere innenfor et kvarters kjøring, så prøver der først. Er ganske sikker på å finne noe etter hvert og dette er uansett ikke noe krise.

Planer for bilen er bla. XC-grill, hvite markeringslys, hvite sideblinkers, muligens ny frontfanger, senkesett til våren, nye felger (kommer når sommerhjulene skal på til våren), ny cd-spiller, ("multimediasenter" som de med skjerm heter så fint..), vinge bak og litt annet småpjus. Senking er en selvfølge! Tror det kommer til å bli en kjempefin bil når den er ferdig!:D

Bildene kommer i kveld da de er på en annen pc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, som sagt så skal jeg ha bakspoiler. :) Og I dag tidlig når jeg hadde kjørt til et sted og gikk ut av bilen, så ble jeg stående og stirre på speilene når jeg slang igjen døra og tenkte "hvorfor i huleste er ikke de røde??". Så ja, speilhusene må bli røde med tiden!:D

Cristine - lakkerte ikke du dørhåndtakene og noe greier for en stund siden? Begynte ikke det å flasse av? Noen som har noen anbefallinger hvis jeg skal lakkere speilhusene? Er det en form for priming eller no'? er jo bare plast nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt så skal jeg ha bakspoiler. :) Og I dag tidlig når jeg hadde kjørt til et sted og gikk ut av bilen, så ble jeg stående og stirre på speilene når jeg slang igjen døra og tenkte "hvorfor i huleste er ikke de røde??". Så ja, speilhusene må bli røde med tiden!:D

Cristine - lakkerte ikke du dørhåndtakene og noe greier for en stund siden? Begynte ikke det å flasse av? Noen som har noen anbefallinger hvis jeg skal lakkere speilhusene? Er det en form for priming eller no'? er jo bare plast nå...

Samboeren min lakkerte først dørhåndtakene ja, men siden han ikke hadde plastmykner eller hva det heter i lakken så begynte det å flasse etter en stund ja. Leverte inn dørhåndtakene for lakkering sammen med lakkeringen av stylingen og de har ikke begynt å flass igjen nå. :)

Koster sikkert ikke så allverdens mye hvis du leverer de inn og får de lakkert.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automaten er ikke noe å klage over... hehe. Bilen hadde en veldig grei pris og var i tillegg helt strøken og da dreit jeg i automaten. Har hatt det før og selv om jeg ikke er noen stor fan av det. Men det er en ektrem kjørekomfort kan du tro! Kassa er veldig bra, men kan til tider være litt dau. Klarer meg finfint!:D

Anlegget ble sinnsykt bra! Skal ta med noen aluminiumslister hjem fra jobben (byggmakker) i morra, så da kommer de siste detaljene på. Plexiglasset over forsterkeren må nok mest sannsynlig vente til neste uke når jeg slutter tidlig på jobb... Tar noen fine bilder i morra!:D Har noen nå som jeg kanskje legger ut senere, men de er ikke så veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra ut baki derja, ikke mye plass til mye annet tho;)

Har du begynt med høytalere i døren framme?

Har virkelig ikke snøring på kordan i FÆ** jeg skal få det til, plagdes som en idiot her om dagen da jeg prøvde å gå gjennom den svarte pakkningen på døren der all annen elektronikk går igjennom.:<

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider