Gå til innhold

Ukjent med golf - fusking

Ranger emnet

Gjest hafnor

Anbefalte innlegg

Hello boys. Jeg er ny her.Driver helst med 80-tals amerikanere men er imponert over golf også.

Kjøpte meg en golf Cl 1.6 1988 i fjor på denne tid. Bilen går helt fint og har ikke gåen toppakning. Jeg har et annet problem: På kalde og rå dager fusker bilen omtrent nøyaktig etter en mils kjøring. Når jeg stopper og starter motoren på nytt et par ganger er problemet vekk. I sommer hadde jeg ikke problemet i det hele tatt.

Så er det spørsmålet: Jeg har skiftet kjølesensoren(den hvite) så den er det ikke. Derimot har jeg en sensor(rød) som ligger like under kjølesensoren. Kan det være denne? hva er den til?

Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til KrOlle: Jeg har ikke skrudd av sensoren ennå for da renner vannet ut- skrur den ut imorgen antagelig. Flott om du vil finne delenummeret.

VWgolf2: He - jeg vet at jeg mangler både skjoldet og slangen.Men tror du dette er så alvorlig at det skaper kondens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket om pakningen rundt forgasseren er hel? disse har det med å sprekke, er bare å prøve å trykke den ned når bilen går på tomgang da skal den slutte å fuske, eller så kan du løfte litt på den å se om den er løs fra feste platen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg med delenummerne, men jeg kjøpte slange+forvarmingsskjold (de kalte det mantel) hos Møller.

Hvis jeg ikke husker feil, var det ca 200 for mantelen, og 3-400kr for slangen, som kom i metervis. Dette er alt for dyrt! Gå til en hugger. Mantelen sitter kun på 1 skrue, lett å få av :)

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider