Gå til innhold

Skyline motor i en 300zx??????


Mr.X

Anbefalte innlegg

Originally posted by GtiCars

V6 er ikke verdt å trimme, men det er rekkesekseren.. Den er allerede mest potent også fra grunnen av... V6 med twin turbo har sine begrensninger også..

 

Nå er det jo snakk om en bil som har en meget potent V6 originalt. Så hvorfor konvertere til en rekke-6 som ikke er på langt nær like potent?

 

Kan jo ikke sammenliknes med Supra som har potent rekke-6 originalt :rolleyes:

 

Er vel kanskje enklere og billigere å trimme en rekke-6 kontra en V6, men i dette tilfelle er det ikke sånn.

Her er det bytta en V6 på 280hk som fint er god for over 500hk i bra original-skikk, mot en rekke-6 med 250hk som vel hvertall ikke kan matche det V6'n er god for.

 

Kanskje var det en 300ZX NA? Men alikevel hadde ikke JEG giddi å putta en RB25DET nedi der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by TurboKnut

Vi har jo noen her hjemme som har gått bort i fra rekke sekser og heller satser på V6 under pansret. De to turboene har blitt byttet ut med noe som ser ut til å høre hjemme i en Scania.....

 

Bilen er en 240Z om noen ikke skulle vite det..

 

 

har du noen flere bilder av denne bilen?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Proskjekte var og hente inn en 300ZX NA lite toll og dritt og få ta i en turbo motor og putte nedi..

 

morn foresten, jobber du enda med Opel? :)

 

Er jo ikke akkurat lav engangsavgift på en 300ZX. en gammel 91 mod er avgiften over 90 000,- ... + bilen og frakt og moms av bilen+frakt + tolldeklarering + ECE dok.. så kommer du til prosjektet, og det er ikke akkurat en vilken som helst motor vi snakker om, og prisene på deler til den er astronomiske.. Bare innkjøp av en brukt motor vil koste mere en bilen vil. Trimming av den knekker de fleste budsjetter også..

 

Regn også med at du må gi minimum 100 lapper for en 2,6 motor..

Men kanskje det blir billig allikevel !?

 

Da er det lettere og billigere å gjøre noe ekstremt med europeere.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

300zx kom i en versjon i japan med original RB20DET motor,

så å slenge inn en RB25 høres ikke som noe dumt valg,

og heller ikke noe problem.

Skulle tro motorfestene ikke skulle trengs å byttes engang,

vist den allerede har en RB20 motor....

Husker ikke helt hva den bilen ble kallt, men sikkert noe ala

Fairlady 200Z og noe... Alle Z biler er kallt Fairlady i Japan.

 

RB25DET i den siste NEO6 versjonen fra R34 Skyline GTS,

yter faktisk 280hk originalt, noe som RB26DET offisiellt yter.

(RB26 ligger vel nærmere 350hk i R34...)

Så, en RB25 uansett versjon, skulle lett trimmes til 400hk,

gjerne mere vist en koster på seg litt.

 

Har jævli lyst på en RB25 i Z`n min..... :)

-98 Primera GT

-84 Blazer

-77 280Z

-77 924

-76 260C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrZ

300zx kom i en versjon i japan med original RB20DET motor,

så å slenge inn en RB25 høres ikke som noe dumt valg,

og heller ikke noe problem.

Skulle tro motorfestene ikke skulle trengs å byttes engang,

vist den allerede har en RB20 motor....

Husker ikke helt hva den bilen ble kallt, men sikkert noe ala

Fairlady 200Z og noe... Alle Z biler er kallt Fairlady i Japan.

 

RB25DET i den siste NEO6 versjonen fra R34 Skyline GTS,

yter faktisk 280hk originalt, noe som RB26DET offisiellt yter.

(RB26 ligger vel nærmere 350hk i R34...)

Så, en RB25 uansett versjon, skulle lett trimmes til 400hk,

gjerne mere vist en koster på seg litt.

 

Har jævli lyst på en RB25 i Z`n min..... :)

 

 

z32 har aldri kommet med rb20det. du tenker nok på z31. men tviler ikke på at motorfestene passer rett over.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg inbiller meg, eller vil en V-motor lettere sprenges til helsikke under høye turtall?

 

Og Nissans rekkeseksere er etter min fargede/subjektive/bias'ede mening overlegne alle motorer i hele verden! ;) Noe å tenke på at de fleste som bygger bil som skal gå styggfort, finner frem skohornet, og jekker nedi en Nissan rekkesekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat i England som var over og besøkte meg denne uka og tok med seg en høyrerattet Nissan tilbake til England fra meg.

 

Han har en kamerat der borte som har satt en RB25DET i en Sileighty. Dessuten hadde dukket det opp en småskadet Sileighty på en skrot like i nærheten. Hadde en CA18DE motor uten turbo (?). Denne skulle hentes ut derfra så fort som det lot seg gjøre.

 

Så - skohorn og lang motor, det holder godt det....

 

Visste dere at i utgangspunktet så er Nissan's L-motor (den gamle rekkesekseren [og fireren]) en ren kopi av en Mercedes 220S motor som Nissan "forbedret" som de selv sa.

Tidlig på 70-tallet kjøpte Mercedesdrosje-eierne i Oslo pakninger fra Nissan (Drosjeeiernes Felleskjøp) når de hadde motortrøbbel. Toppakning, bunnpannepaking og manifoilpakninger gikk om en annen, og var mye billigere enn hos Mercedes.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

 

morn foresten, jobber du enda med Opel? :)

 

Er jo ikke akkurat lav engangsavgift på en 300ZX. en gammel 91 mod er avgiften over 90 000,- ... + bilen og frakt og moms av bilen+frakt + tolldeklarering + ECE dok.. så kommer du til prosjektet, og det er ikke akkurat en vilken som helst motor vi snakker om, og prisene på deler til den er astronomiske.. Bare innkjøp av en brukt motor vil koste mere en bilen vil. Trimming av den knekker de fleste budsjetter også..

 

Regn også med at du må gi minimum 100 lapper for en 2,6 motor..

Men kanskje det blir billig allikevel !?

 

Da er det lettere og billigere å gjøre noe ekstremt med europeere.. hehe

 

Er vel ikke akkurat 100k for en rb26? http://www.trs-autoteknikk.no/index.php?prod=265

Men å tolle inn en NA (uten turbo), ville jo forsvare innkjøp av en RB26 i tillegg. Det ER en mye grommere motor uansett!. Men når det gjelder godkjenning, husk at da får man hk avgiftene på nytt igjen. Dermed forsvinner det "smutthullet".

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Jeg har en kamerat i England som var over og besøkte meg denne uka og tok med seg en høyrerattet Nissan tilbake til England fra meg.

 

Han har en kamerat der borte som har satt en RB25DET i en Sileighty. Dessuten hadde dukket det opp en småskadet Sileighty på en skrot like i nærheten. Hadde en CA18DE motor uten turbo (?). Denne skulle hentes ut derfra så fort som det lot seg gjøre.

 

Så - skohorn og lang motor, det holder godt det....

 

Visste dere at i utgangspunktet så er Nissan's L-motor (den gamle rekkesekseren [og fireren]) en ren kopi av en Mercedes 220S motor som Nissan "forbedret" som de selv sa.

Tidlig på 70-tallet kjøpte Mercedesdrosje-eierne i Oslo pakninger fra Nissan (Drosjeeiernes Felleskjøp) når de hadde motortrøbbel. Toppakning, bunnpannepaking og manifoilpakninger gikk om en annen, og var mye billigere enn hos Mercedes.

 

PMC (Prince Motor Company) produserte mercemotorer først på lisens, så forbedret de konstruksjonen (bla har de omvendt vippetøy) og i 1965? kjøpte Nissan PMC.

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats Right,

og Skyline er egentlig en PMC.

Ble oppkjøpt av Nissan i 1967

 

Første Skyline kom i april 1957 og var designet av Michelotti (som også designet Daf.................).

Et eller annet sted har jeg salgsbrosjyra på 57 modellen, og det er en "slank" og nydelig bil etter datidens klumpete og pompøse design. Særlig takstolpene er så tynne at en skulle tro de knapt kunne bære vekta av taket.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Er det noe jeg inbiller meg, eller vil en V-motor lettere sprenges til helsikke under høye turtall?

 

Og Nissans rekkeseksere er etter min fargede/subjektive/bias'ede mening overlegne alle motorer i hele verden! ;) Noe å tenke på at de fleste som bygger bil som skal gå styggfort, finner frem skohornet, og jekker nedi en Nissan rekkesekser.

 

Når det gjelder turtall, så er V motorene overlegne rekkemotoren.. Men skal vi snakke om overlegenhet, så skal en se på Wankelmotoren :-)

 

Nissan RB2x motorene er overlegne når det gjelder styrke og overdimisjonering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår