Gå til innhold

Chipping 1.9TDI

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Bare lurte på, tåler motoren og dens komponenter at man bare uten videre chipper, altså bare modifiserer ECU'en?

Tenker da på toppen, sylinderene og stempelene osv??

Min TDI er levert med 110hester originalt og med chip kan jeg få 140hester, blir vel mye mer trykk osv inni kammerene , er det sjans for at ting ryker eller?

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorene skal tåle dette, men en bil som har gått 280000 har kanksje en del pakninger som begynner å bli litt morkene å kan jo også være mer slitt med tanke på fulgte servicer vedlikehold osv. noen sier at dette vil gå helt bra å noen ikke, dra til en vw forhandler å be om en teknikers vurdering av denne saken, er han skeptisk har du jo vært fall en fagmans vurdereing.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på, tåler motoren og dens komponenter at man bare uten videre chipper, altså bare modifiserer ECU'en?

Tenker da på toppen, sylinderene og stempelene osv??

Min TDI er levert med 110hester originalt og med chip kan jeg få 140hester, blir vel mye mer trykk osv inni kammerene , er det sjans for at ting ryker eller?

 

 

Heisann,

 

tror ikke du trenger å bekymre deg så alt for mye, innmaten tåler over 200hk uten problemer, derimot hvis du har litt sliten turbo så kan den komme til å ryke da en chipp vil øke ladetrykket ditt ganske mye, sannsynligvis rundt 1.5bar. men hvis du har en frisk turbo så anbefaler jeg på det sterkeste å chippe, du får en raskere bil med renere forbrenning og lavere forbruk ved normal kjøring, og den blir super å trekke henger og vogn med f.eks

 

glemte å nevne over, at du kan bytte vakumslangene dine til turboen da disse ofte blir morkne og da mister du mye av ladetrykket ditt..

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Høres ganske trygt ut da. Er litt mindre skeptisk nå. Men jeg vil ikke betale 7000kr her i Norge for chip, f.eks hos Tsracing osv.

 

Noen som vet hvor man trygt kan chippe i Sverige? For rundt 4000kr eller i nærheten

 

Når det gjelder clutch, har jeg lest at man kan oppgradere til VR6 clutch eller noe, med G60 flywheel(hva er det på norsk?)..... hadde vært gøy å fått bytta det...

 

Mekker'n: du virker å ha skikkelig erfaring og peil. Hvor bor du?

 

Hva med http://www.tuning-chip.at/indexenglish.htm som har chip til 380Euro og hele 148hester....men man må selv lodde ....kan ikke jeg azz

 

Motoren har gått ca 175.000km . Har endret sign nå.

 

tdip0wer: hvor ligger vakuumslangene? Er det slangene som går til og fra turboen? Jeg leste et sted at VNT17 turboen er litt større og bedre.. er det lurt å bytte til den , dersom min ryker en dag??

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Høres ganske trygt ut da. Er litt mindre skeptisk nå. Men jeg vil ikke betale 7000kr her i Norge for chip, f.eks hos Tsracing osv.

 

Noen som vet hvor man trygt kan chippe i Sverige? For rundt 4000kr eller i nærheten

 

Når det gjelder clutch, har jeg lest at man kan oppgradere til VR6 clutch eller noe, med G60 flywheel(hva er det på norsk?)..... hadde vært gøy å fått bytta det...

 

Mekker'n: du virker å ha skikkelig erfaring og peil. Hvor bor du?

 

Hva med http://www.tuning-chip.at/indexenglish.htm som har chip til 380Euro og hele 148hester....men man må selv lodde ....kan ikke jeg azz

 

Motoren har gått ca 175.000km . Har endret sign nå.

 

tdip0wer: hvor ligger vakuumslangene? Er det slangene som går til og fra turboen? Jeg leste et sted at VNT17 turboen er litt større og bedre.. er det lurt å bytte til den , dersom min ryker en dag??

 

 

Bare finn turboen din så finner du slangene, burde være en enkel sak å bytte, jeg bytta på mine til siliconslanger, de tåler litt mer og morkner ikke.

Jeg kan jo komme med noen forslag jeg ville gjort med bilen din. Kjøp større dyser før du chipper, fra Kermatdi.com, kostet meg 2000,- ferdig sendt til postkassa mi, her er det mye krutt å hente, du burde nok satse på Powerplus764 dyser de burde gi deg mye morro for penga, jeg har selv PP520 på min og de funker noe vanvittig bra sammen med chip! Jeg har bare 90hk tdi men med de nye dysene fikk jeg 106hk, pluss at den er chippet så den går noe hinsides godt til å være 90hk i utgangspunktet.

Etter at du har montert dyser kan du nok ta å chippe bilen, vet ikke hvilken leverandør du velger å bruke, men det finnes mange av dem, ES eller TS er gode alternativer men dyre er de, men de chipper orntlig ;) Ang. turbo så kan du sikkert satse på en VTG17 turbo ja, Norsk turboservice kan sikkert hjelpe deg med det. Og når det gjelder clutch vet jeg ikke helt til den bilen, men jeg har nylig bestilt Sachs racing clutch fra protrim.no som skal tåle 420NM så det holder nok for meg da jeg bare har i overkant av 300NM. Denne clutchen er bolt on og koster meg 5000,- komplett :)

 

Så jeg ville startet med å handle dyser og fått bilen orntlig chippet etterpå, evt. fjerne innmaten i catalysatoren også. Dyser og chip gir mest for penga, skal du bytte turbo kan det fort bli dyrt. Med dyser og en skikkelig chip antar jeg at du får rundt 160hk og 350NM med 110hk motoren, og hvis du ikke nøyer deg med det kan du jo handle større turbo evt større intercooler osv..

 

håper dette hjalp litt..

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha azz!!! Nå fikk jeg bekreftet det jeg ville selv. Har lest så mye om å bytte disse dyser, nozzles ikke sant? På tdiclub. Også var det en som akkurat skrev til meg at jeg burde titte på kermatdi.com + at du også skriver det. Da skal jeg bestille det!!! Straks. Takk skal du ha. Kommer tilbake til deg :)

 

 

Bare finn turboen din så finner du slangene, burde være en enkel sak å bytte, jeg bytta på mine til siliconslanger, de tåler litt mer og morkner ikke.

Jeg kan jo komme med noen forslag jeg ville gjort med bilen din. Kjøp større dyser før du chipper, fra Kermatdi.com, kostet meg 2000,- ferdig sendt til postkassa mi, her er det mye krutt å hente, du burde nok satse på Powerplus764 dyser de burde gi deg mye morro for penga, jeg har selv PP520 på min og de funker noe vanvittig bra sammen med chip! Jeg har bare 90hk tdi men med de nye dysene fikk jeg 106hk, pluss at den er chippet så den går noe hinsides godt til å være 90hk i utgangspunktet.

Etter at du har montert dyser kan du nok ta å chippe bilen, vet ikke hvilken leverandør du velger å bruke, men det finnes mange av dem, ES eller TS er gode alternativer men dyre er de, men de chipper orntlig ;) Ang. turbo så kan du sikkert satse på en VTG17 turbo ja, Norsk turboservice kan sikkert hjelpe deg med det. Og når det gjelder clutch vet jeg ikke helt til den bilen, men jeg har nylig bestilt Sachs racing clutch fra protrim.no som skal tåle 420NM så det holder nok for meg da jeg bare har i overkant av 300NM. Denne clutchen er bolt on og koster meg 5000,- komplett :)

 

Så jeg ville startet med å handle dyser og fått bilen orntlig chippet etterpå, evt. fjerne innmaten i catalysatoren også. Dyser og chip gir mest for penga, skal du bytte turbo kan det fort bli dyrt. Med dyser og en skikkelig chip antar jeg at du får rundt 160hk og 350NM med 110hk motoren, og hvis du ikke nøyer deg med det kan du jo handle større turbo evt større intercooler osv..

 

håper dette hjalp litt..

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sånne bokser som må kobles til OBD kontakten.

 

Hvorfor ikke det? Sikker på at du ikke blander det sammen med tuningbokser som ikke endrer map'en, bare føkker opp signalene? Jeg synes PPC-boksene virker helt knall jeg, iom at man enkelt kan gå tilbake til originalmap.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha azz!!! Nå fikk jeg bekreftet det jeg ville selv. Har lest så mye om å bytte disse dyser, nozzles ikke sant? På tdiclub. Også var det en som akkurat skrev til meg at jeg burde titte på kermatdi.com + at du også skriver det. Da skal jeg bestille det!!! Straks. Takk skal du ha. Kommer tilbake til deg :)

 

 

Ja nozzle betyr dysespisser, du bytter ut de gamle spissene dine med nye dysespisser, denne jobben klarer du fint sjøl, står en god monteringsanvisning på kermatdi.com sine sider.

Det er det jeg ville gjort først, og hvis du leser litt på tdiclub.com så finner du fort ut at det er den vegen de fleste går, dyser så chip. Etter det tror jeg neppe du trenger å trimmer mer, for bilen din blir å gå som ett uvær, men samtidig være billigere i forbruk, alt etter som hvor tung du er på gasspedalen :) Jeg er da stor fornøyd med mine oppgraderinger og angrer ikke ett sekund på de penga jeg har lagt ut, dyser 2000.-, chip 4000.- , clutch 5000.- , sportsfilter 600.-

Dette er jo bare basis modifikasjoner, man kan trimme en diesel langt mer enn med bare disse oppgraderingene.. he he

 

 

PPC er det samme som chiptuning bare at det er en mye enklere metode en å lodde inn i hjernen, og mye raskere. Men er usikker på om du kan bruke dette på din 110hk, jeg kan det ikke på min da jeg har for gammel elektronikk på min..tror det går ann på pumpe dyse motorene dog, altså 105, 115, 130 hk osv...

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDIP0WER: OK, takk så langt. Men på kermatdi.com så står det ingenting om hvilken motoren disse dysene passer til osv. Min motorkode er AFN, passer de POWERPLUS 764?

 

Du mener at jeg kommer til å ha over 150 hester etter dyser + chip?

Jeg gleder meg azz. Driver med å skaffe deler for bremse oppgradering nå. Har fått tak i Audi A8 skiver nå. Mangler bare Audi TT caliperholdere...

 

Ja, PPC har ikke listet opp denne motoren, mulig den er for gammel for dere chip. Så PPC er trygt altså, da vet jeg det. Men kan du gi meg link til clutch'en du har kjøpt? Også lurer jeg på hvilken chip du bruker, og hvilken bil har du? Og hvilken luftfilter har du? :)

Hehe, mye spm, men setter STOR pris på at du utveklser dine erfaring med meg!!!! Takk igjen :)

 

Forresten: Har du vært hos Bosch verksted for å få justert dysene eller noe, som det sto på veiledningen??

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDIP0WER: OK, takk så langt. Men på kermatdi.com så står det ingenting om hvilken motoren disse dysene passer til osv. Min motorkode er AFN, passer de POWERPLUS 764?

 

Du mener at jeg kommer til å ha over 150 hester etter dyser + chip?

Jeg gleder meg azz. Driver med å skaffe deler for bremse oppgradering nå. Har fått tak i Audi A8 skiver nå. Mangler bare Audi TT caliperholdere...

 

Ja, PPC har ikke listet opp denne motoren, mulig den er for gammel for dere chip. Så PPC er trygt altså, da vet jeg det. Men kan du gi meg link til clutch'en du har kjøpt? Også lurer jeg på hvilken chip du bruker, og hvilken bil har du? Og hvilken luftfilter har du? :)

Hehe, mye spm, men setter STOR pris på at du utveklser dine erfaring med meg!!!! Takk igjen :)

 

Forresten: Har du vært hos Bosch verksted for å få justert dysene eller noe, som det sto på veiledningen??

 

Ja det vil jeg absolutt påstå, chip alene gir jo 140hk minst, og PP764 dysene gir ca. 25hk, men jeg vil anbefale å sende en mail til kerma og spør dem hvilke dyser som passer til den motoren FØR du bestiller så slipper du å være i tvil. Foresten, tok bare 7 dager så hadde jeg dysene i postkassa ferdig sendt fra USA :) Jeg har PP520 dyser, de er omtrent like store som dine orginale dyser, men litt mer effekt får du med dem, så jeg trur du burde satse på PP764 dysene, men som sagt hør med kerma først!

 

Jeg har ikke vært på bosch verksted nei, og det føler jeg at jeg ikke trenger heller da bilen går veldig rent å pent, de fleste orker ikke justere dysene da det ikke er absolutt nødvendig men for all del der jo bare å gjøre det de som føler for det he he..

 

Ang. bilen min, tja er vel bare en Seat Cordoba 1.9tdi -98mod. 90 hk utgave med diverse smått å godt på hehe.. Faktisk chippa jeg bilen først og så fikk jeg meg dyser, dette er ikke optimalt! men jeg synes det funker sinnsykt bra, og bilen ryker ikke så mye heller, vurderer og chippe på nytt når jeg blir rik en gang :P Jeh har vel en såkalt ES tuning chip, den skal vist gi 125hk/280NM til min motor heter det, og PP520 dyser som skal gi ca. +20hk/40NM, vil tro jeg har 310NM omtent med dette oppsettet nå, men som sagt det er ikke optimalt da jeg chippet først, og så dyser.. Og ang. luftfilteret så har jeg montert ett åpent luftfilter av merket Vibrant Performance, det gir jo en grom motorlyd, og fin plystrelyd fra turboen og ett fint utseende under panseret, men noe MER effekt tror jeg det ikke gir, kostet 600kr hvis jeg ikke tar helt feil. Noen sier åpne filter ødelegger luftmengde måleren på 1.9tdi motorene, men min har funket så langt meget bra, og det er vaskbart :) Neste jeg har tenkt å gjøre er å modde eksosanlegget litt, ta ut innmaten i catalysatoren osv. det hjelper mye på, det sies man henter ut rundt 5hk +/- på å fjerne innamten i cat'n, dette gjelder 1.9tdi motorene og kan jo variere fra bil til bil, men jeg skal da gjøre det, funket som bare det på kompisen min sin gammle A4 tdi :)

 

Jeg måtte ringe de på Protrim.no for å finne ut hvilken clutch jeg skulle ha, så jeg vil anbefale å ringe de hvis du planlegger å oppgradere clutchen din. Jeg bestilte en forsterka Sachs clutch, såkalt racing clutch, den tåler 420NM men finnes sikkert mange varianter. Den føles nesten ut som den orginale men tåler langt mer, har litt tyngre pedalfølelse sa de, men ikke overdrevent mye..koster 5000.- komplett til min.. så skal den jo monteres og, lurer på hva det koster hehe..

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK...

Jeg har sendt mail til kermatdi vedr dysene..

OK, etter dysebytte drar jeg til Bosch kun dersom det er BILLIG, siden det ikke er så viktig. Trodde det var farlig for motoren og ikke justere skjønner du. Fy fader, du har nesten 145hester og 310Nm på din orignale 90hesters..utrolig bra, 61% mer hester/effektøkning. Bra chip av EStuning da...sjekka litt på deres web, det er dyrt. 7000kr for chipping.

OK, da skal jeg gå "riktige" veien da.. for å få det optimalt. skal bestille dysene så fort jeg får svar om at de passer til min motor. Har lest veil og ser greit ut, må bare være drit forsiktig under bytte. Var det noe som gikk galt hos deg, under dysebytte..? Er det ikke mulig å bytte injektorene også i samme slengen, med noe performance injectors eller no, hehe??

Tror jeg kjøper samme lufterfilter som ditt, er det kon-filter eller hva det nå heter? Ditt var billig, for K&R koni-universalfilteret koster over 1200! Grunnen til at jeg ikke har bytta før er AKKURAT pga det du skriver om at de kan ødelegge l.m.m..

Men hvor kjøpte du filteret? Har leti som f*** på nettet, finner ikke i Norge... i USA koster den under 40dollar, hehe. Norge skal ha 10 mer enn hva ting koster!!

 

Jeg får ta en ting av gangen. Tar clutch og eksos senere til sommer. Men jeg sendte mail til http://www.tmchiptuning.com, noen av få som har chip til min motor. Svaret jeg fikk:

"Effektökningen för din bil är 30 Hk och 60 Nm, monterat och klart är priset 2999 kr.

Garanti på programvaran i 2 år samt original tillbaka om så finns önskemål.

 

Bränsleförbrukningen går ner 0.1 l / mil."

 

Dette er veldig bra pris for chipping. Er det ikke? hva sier du? Og de holder til i Stenungsund som er før Gøteborg på E6.. + at jeg fysisk kan gå til dem. Jeg spurte Kermatdi på mail om chip. de sa de har til min motor, men måtte ha ECU nummer + Bosch software nr osv, evt måtte sende ECU til dem.

Det er tryggere hos svenskene tror jeg...

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK...

Jeg har sendt mail til kermatdi vedr dysene..

OK, etter dysebytte drar jeg til Bosch kun dersom det er BILLIG, siden det ikke er så viktig. Trodde det var farlig for motoren og ikke justere skjønner du. Fy fader, du har nesten 145hester og 310Nm på din orignale 90hesters..utrolig bra, 61% mer hester/effektøkning. Bra chip av EStuning da...sjekka litt på deres web, det er dyrt. 7000kr for chipping.

OK, da skal jeg gå "riktige" veien da.. for å få det optimalt. skal bestille dysene så fort jeg får svar om at de passer til min motor. Har lest veil og ser greit ut, må bare være drit forsiktig under bytte. Var det noe som gikk galt hos deg, under dysebytte..? Er det ikke mulig å bytte injektorene også i samme slengen, med noe performance injectors eller no, hehe??

Tror jeg kjøper samme lufterfilter som ditt, er det kon-filter eller hva det nå heter? Ditt var billig, for K&R koni-universalfilteret koster over 1200! Grunnen til at jeg ikke har bytta før er AKKURAT pga det du skriver om at de kan ødelegge l.m.m..

Men hvor kjøpte du filteret? Har leti som f*** på nettet, finner ikke i Norge... i USA koster den under 40dollar, hehe. Norge skal ha 10 mer enn hva ting koster!!

 

Jeg får ta en ting av gangen. Tar clutch og eksos senere til sommer. Men jeg sendte mail til http://www.tmchiptuning.com, noen av få som har chip til min motor. Svaret jeg fikk:

"Effektökningen för din bil är 30 Hk och 60 Nm, monterat och klart är priset 2999 kr.

Garanti på programvaran i 2 år samt original tillbaka om så finns önskemål.

 

Bränsleförbrukningen går ner 0.1 l / mil."

 

Dette er veldig bra pris for chipping. Er det ikke? hva sier du? Og de holder til i Stenungsund som er før Gøteborg på E6.. + at jeg fysisk kan gå til dem. Jeg spurte Kermatdi på mail om chip. de sa de har til min motor, men måtte ha ECU nummer + Bosch software nr osv, evt måtte sende ECU til dem.

Det er tryggere hos svenskene tror jeg...

 

 

Nei du trenger ikke å bytte injektorene/dysene, du bytter kun spissene da det er disse som sprayer inn korrekt mengde diesel til rett tid, Powerplus dysene er helt unike og har myye bedre spray teknologi enn dine orginale. Hvis du vil ta den til ett bosch verksted så skal du bare gjøre det, er altid godt å være sikker på at alt fungerer slik det skal. Eneste jeg kan si til deg ang. bytting av disse dysene er at dette er skjøre greier, mist dem ikke i gulvet, ikke fikle med dem for mye, alt skal være rent, rens alt med diesel og en tannbørste, bruk bomulsservietter som ikke "loer" fra seg papirstøv e.l De nye spissene skal ikke renses eller noe, kun monteres! For de er helt nye sant? :) så ikke kom borti med noe verktøy eller harde gjenstander mot de nye spissene ellers kan de bli ødelagt, behandle de som diamanter, hvis du har gjort dårlig rent kan det oppstå diesel lekasje rundt injektorn og toppen og det vil du ikke, for det kan bli meget dyrt! ellers er det bare å ta deg god tid under monteringen, alt står fint beskrevet i monteringsanvisningen, men husk for all del å ha alt rent å pent slik det står, det er ikke noe de kødder med de som har skrevet anvisningen! :) Og foresten det følger med 4 nye tetteringer med de nye spissene når du bestiller dem, så det trenger du ikke tenke på. Dysespissene trenger ca. 50 mil for at de gir maks effekt, du vil ikke merke så mye i begynnelsen, men SÅ begynner du å merke stor forskjell gradvis. Tror de er belagt med noe stoff i fra fabrikk og trenger å slites til litterann, det står også om dette på tdiclub.com

Men jeg syntes det ble forskjell med en gang, motorn gikk renere og bedre respons på gassen :) Men nå funker de bare helt rått, var omtrent like stor forskjell fra orginal til chippa bil, så mye forskjell var det med de nye Powerplus dysene montert!

 

Luftfilteret hadde den lokale verkstedet her så jeg kjøpte ett hos han, trur han får de fra vangbo.no eller noe sånt uten å være for sikker..3000.- er jo ikke ille for chip da, men har ikke hørt om det selskapet faktisk, du kan jo høre litt rundt omktring, kanskje det er flere her som har fått bilene sine chippet der.. du må nesten avgjøre sjøl, men kjøp for all del ikke powerbox i allefall hehe, der kan du fort bli lurt, og hvis du finner en box som funker så er det iallefall langt i fra optimalt, husk at når en chipper så justeres både tenning, dieselmengde og turbotrykk m.m men med box økes som regel bare dieselmengde.. bob bob spørr du meg...

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ok..

Blir bare klokere og klokere vedr optimalisering av TDI motor, hehe. Ja, utifra bekrivelsen på dysebytte, skjønte jeg at man må være EKSTREM forsiktig. Skal bruke sånne plastikk-gjennomsiktige hansker å på dem med og unngå ta på dem mest mulig.

Utifra det du skriver, høres det veldig spennende ut etter dysebytte... :)

At det er merkbart og morsomt blir det. Jeg kommer tilbake til deg når jeg har fått dysene i posten.

 

Ja, vangbo selger vibrant luftfilter. Jeg ringte ditt idag og sjekka litt da. Koster ca 600+ mva, og de vakuumslangene(er ikke sikker på om de kan brukes til turboen) av silikon kosta 400+mva, dyre greier for slanger liksom. Men man får rabatt hvis man er medlem f.eks av VWaudi-club og det er 20%. Så jeg venter til nyttår og blir medlem der og handler hos vangbo deretter, siden medlemskapet varer fra 01.01...

 

Har spurt folk på her og diskusjon.no om de har hørt om tmchiptuning eller noe erfaringer...får se da. Høres ut som ES tuning chippen du har , tar ut mer hester enn tmchiptuning...ser ut som de er mer forsiktig, for du fikk 35hester mer og jeg får kun 30, så prosentmessing, mye mindre her ....hvor mye betalte du for chip og hvor rent fysisk gjorde du det?

 

Men TAKK FOR SVARENE dine. Setter STOR pris på det!!!!

 

EDIT 16.11:

Nå ser det ut som norskbildelesenter skal ha 3500kr for å chippe bilen min...og får da 27hester + 70Nm mer. Det er jo ganske likt det tmchiptuning ville gitt med deres chip...da går jeg heller får nsb...nærmere og lettere ved utslipps prob etc..

 

Eller hva sier du/dere? Det er snakk om 1000kr i forskjell fra sveske tmchiptuning og nsb...det er vel verdt siden er i Norge + at det er nsb som har peil eller tar jeg feil?

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår