Gå til innhold

Chipping 1.9TDI

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

OK, ok..

Blir bare klokere og klokere vedr optimalisering av TDI motor, hehe. Ja, utifra bekrivelsen på dysebytte, skjønte jeg at man må være EKSTREM forsiktig. Skal bruke sånne plastikk-gjennomsiktige hansker å på dem med og unngå ta på dem mest mulig.

Utifra det du skriver, høres det veldig spennende ut etter dysebytte... :)

At det er merkbart og morsomt blir det. Jeg kommer tilbake til deg når jeg har fått dysene i posten.

 

Ja, vangbo selger vibrant luftfilter. Jeg ringte ditt idag og sjekka litt da. Koster ca 600+ mva, og de vakuumslangene(er ikke sikker på om de kan brukes til turboen) av silikon kosta 400+mva, dyre greier for slanger liksom. Men man får rabatt hvis man er medlem f.eks av VWaudi-club og det er 20%. Så jeg venter til nyttår og blir medlem der og handler hos vangbo deretter, siden medlemskapet varer fra 01.01...

 

Har spurt folk på her og diskusjon.no om de har hørt om tmchiptuning eller noe erfaringer...får se da. Høres ut som ES tuning chippen du har , tar ut mer hester enn tmchiptuning...ser ut som de er mer forsiktig, for du fikk 35hester mer og jeg får kun 30, så prosentmessing, mye mindre her ....hvor mye betalte du for chip og hvor rent fysisk gjorde du det?

 

Men TAKK FOR SVARENE dine. Setter STOR pris på det!!!!

 

EDIT 16.11:

Nå ser det ut som norskbildelesenter skal ha 3500kr for å chippe bilen min...og får da 27hester + 70Nm mer. Det er jo ganske likt det tmchiptuning ville gitt med deres chip...da går jeg heller får nsb...nærmere og lettere ved utslipps prob etc..

 

Eller hva sier du/dere? Det er snakk om 1000kr i forskjell fra sveske tmchiptuning og nsb...det er vel verdt siden er i Norge + at det er nsb som har peil eller tar jeg feil?

 

 

 

hm ja engangs handsker er greit uansett når man mekker på bilen, så slipper du søl på hendern :p

Trur jeg betalte 4000.- for min chip, han som chippa den holder til i midttroms, han får programvare fra ES i trondheim. Han tok ut hovedhjernen og loddet av de orginale chippene, leste av programvaren så fikk han tilsendt Trimprogramvare fra ES og brente det inn i to nye tomme chipper, loddet på så var det bare tute å kjøre :)

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Det var ikke dårlig pris. EStuning ser ut til å være bra på chipping. De mener de er unike, men jeg tror ikke de er "unike" eller noe flinkere enn svenskene, hehe. Men utifra det som står på nettsiden deres vedr. ytelsene etter chipping, så er tallene høyrere enn alle andre tuningsfirmaene jeg har undersøkt på nettet. Men om det er sant vet jeg ikke, da må man faktisk teste bilen etter at deres chip er satt inn.

 

Men uansett, poenget er at du fikk det til en VELDIG BRA PRIS. Fordi på siden deres står det 7000,- for chip, og jeg sendte mail og spurte om billigere pris, svaret jeg fikk var at de har "juletibud" og det er 5500. For meg er det altfor dyrt, når nbs.no og svenskene gjør det for hhv. 3500,- og 2500,-, riktignok med noe lavere hester/Nm .... Men likevel har jeg lyst til å ha satt inn ES chip, pga ytelsene, men da må jeg få til en pris som du gav...max 4000,-, hehe

 

Får se hva det blir til, jo mer tid man bruker, jo mer finner man ut.

Men takk for hjelpen igjen!!

Du hører nok fra meg.

Hvor gammel er du da? :)

 

hm ja engangs handsker er greit uansett når man mekker på bilen, så slipper du søl på hendern :p

Trur jeg betalte 4000.- for min chip, han som chippa den holder til i midttroms, han får programvare fra ES i trondheim. Han tok ut hovedhjernen og loddet av de orginale chippene, leste av programvaren så fikk han tilsendt Trimprogramvare fra ES og brente det inn i to nye tomme chipper, loddet på så var det bare tute å kjøre :)

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Det var ikke dårlig pris. EStuning ser ut til å være bra på chipping. De mener de er unike, men jeg tror ikke de er "unike" eller noe flinkere enn svenskene, hehe. Men utifra det som står på nettsiden deres vedr. ytelsene etter chipping, så er tallene høyrere enn alle andre tuningsfirmaene jeg har undersøkt på nettet. Men om det er sant vet jeg ikke, da må man faktisk teste bilen etter at deres chip er satt inn.

 

Men uansett, poenget er at du fikk det til en VELDIG BRA PRIS. Fordi på siden deres står det 7000,- for chip, og jeg sendte mail og spurte om billigere pris, svaret jeg fikk var at de har "juletibud" og det er 5500. For meg er det altfor dyrt, når nbs.no og svenskene gjør det for hhv. 3500,- og 2500,-, riktignok med noe lavere hester/Nm .... Men likevel har jeg lyst til å ha satt inn ES chip, pga ytelsene, men da må jeg få til en pris som du gav...max 4000,-, hehe

 

Får se hva det blir til, jo mer tid man bruker, jo mer finner man ut.

Men takk for hjelpen igjen!!

Du hører nok fra meg.

Hvor gammel er du da? :)

 

 

Hvis du får rundt 140hk så er jo det ganske bra med chip, det kan variere fra bil til bil alt ettersom hvordan stand motorn er i. Hørt noe mer ang. de dysene da? Hvor i landet bor du egentlig?

Jeg er ikke gammel, hehe 86mod...

Bare hyggelig å hjelpe litt, er jo en drøss me ting man kan gjøre med disse motorene, er helt genialt spørr du meg..

1.9TDi Rules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, TDIP0wer:

Jeg måtte bruke penger på fixe noe dynamoreimstrammer kostra 3000 med jobb.

Nå må jeg bytte girkasse olje, bare olja kommer på 6-700, så jeg må vente litt med dysene. Etter nyttår blir det helt sikkert! :)

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår