Gå til innhold

passat highline tdi -04 problemer?

Ranger emnet

NISMO racing

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe familiebil, valget står mellom mondeo og passat. Har bestemt meg for å kjøpe bil med mye utstyr, derfor highline og seff 130 hk diesel. Har kun prøvd mondeo, ikke passat. Hva kan jeg vente meg?

Er tilleggsvarmer standard, evnt. er dette nødvendig?

Hvordan er motorstøyen?

Hva er serviceintervallene? Og hvor mye koster regreimbytte?

Er det noen vanlige feil på disse bilene?

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjører du Passaten så kjøper du ikke Forden. Passaten er i en klasse for seg selv når det gjelder kjørekomfort og opplevd kvalitet. Hvis du velger Passat, pass på tannreimen, må byttes max hver 90000 km eller hvert 5. år uavhengig av hva andre sier. Passer du på dette har du en driftsikker bil. Ford-tannreimer har jeg ingen peiling på, annet enn at jeg har byttet et par så det kan hende de ikke er noe bedre. Passat 130TDI blir min neste bil også, hvis jeg ikke velger Audi A6 1,9TDI eller 2,5TDI. Har kjørt Ford, Opel, Toyota, Butsimishi, ZoomZoom osv osv... og hva de nå kaller bilene sine. Ender opp med å kjøpe VW eller Audi igjen, (kjører VW Golf IV nå) kjørekomforten betyr mer enn alt annet. Andre problemer med Passaten (1997-2000 og noen senere modeller)har vært bærearmer og dørlåser men det problemet skal være løst på årsmodellen du nevner, pass også på at klosser/skiver/ brekkwirer er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse har du da? For nye mondeo får jo enormt mye skryt, og slår jo biler som Passat, V70 osv i nesten alle tester:)

Eller har du mer autofile valg som disse:

11_-882121122.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11583611&sid=xz6fea0LqnT874088

og denne:

31_-1470306295.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10730331&sid=xz6fea0LqnT956705

EDIT: Du som kjører Nissan og er vant med den kvaliteten bør jo absolutt vurdere Hondaen.. Kjenner en del folk med Passat, og folk flest har vært borti kjipe feil og problemer med disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider