Gå til innhold

Trenger råd ang 1000-metere..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Kan vel ikke si at Volvo 240 er en pen bil.. Men de blir rå så lenge de er rett bygd opp. Dvs. uten 1000-metringer spesiellt. Det styggeste man ser på en 240 er 1000-metringer og plast!

Selge 240en har jeg ingenting igjen for. Kan jo like godt selge skjela mi å kaste bilen på sjøen. Har jo kebabtralla, så jeg klarer meg så vidt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo mye dårligere lys i USA-fronten enn i den "vanlige" da..

1000-metringer er jo rally da, men på usa-front kommer det nok til å se jalla ut ja...

Jeg syns ikke det er noe dårlig lys i USA-fronten i forhold til vanlig. Tvert i mot! Er et triks man kan gjøre ved å bruke et relè også, bare å søke. Skal ikke være nødvendig med uoriginale 1000-metre for å se i mørket, selv oppi sameland. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke si at Volvo 240 er en pen bil.. Men de blir rå så lenge de er rett bygd opp. Dvs. uten 1000-metringer spesiellt. Det styggeste man ser på en 240 er 1000-metringer og plast!

Selge 240en har jeg ingenting igjen for. Kan jo like godt selge skjela mi å kaste bilen på sjøen. Har jo kebabtralla, så jeg klarer meg så vidt:)

vel, smak og behag, men jeg synes den har endel linjer som kommer spes. bra frem med skikkelige felger.

en ting som er styggerre en tusinger er blodsenket førr med org plåtisar, ekligt..

hehe, bra du er litt selvironisk om pakkisvogna di;)

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, smak og behag, men jeg synes den har endel linjer som kommer spes. bra frem med skikkelige felger.

en ting som er styggerre en tusinger er blodsenket førr med org plåtisar, ekligt..

hehe, bra du er litt selvironisk om pakkisvogna di;)

Haha, plåtisar faktisk..hehe

Jeg kan endelig være gal, men jeg kommer aldrig til å si at jeg liker sykkelister som ikke sykkler på gangfeltet:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bytte pærer eller reflektorer, for det er slett ikke noe dårlig lys på 240en hvertfall!

Og du ødlegger utseende på en ellers stygg bil enda mer!

Men det er jo typisk dere nordlenninger å ha slikt på bilene deres.

Takker for den i allefall ;)

Har kanskje med at om Vinteren er det 1-2t lys om Dagen, resten er det mørkt!

11.00 - 13-14.00 er det lyst midtvinters!

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Nå var ikke dette en tråd om hvor stygg eller tøff 240 er med 1000metere, men hvilke jeg skal ha meg.. 1000metere skal jeg ha uansett siden det er bare 1 time lys her oppe om dagen og fattigland som skrur av gatelysene for å spare strøm ellerno.. Uansett, hvor får man tak i slike små runde lys som man kan plassere f.eks i frontfangeren?

Morgis, har sjekket reflektorene og alt det. Alt så bare fint ut der..

Hvordan har du montert xenon?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har benyttet 4stk Hella ballaster.

2 til nærlys og 2 til fjernlys.

Nærlysene valgte jeg 4300K for å få mest behagelig og brukbart nærlys og for at det skal se originalt ut. Fjernlyset er 6000K for å få en kaldere effekt og som lyser opp veiskilt bedre.

DSC01178.JPG

Først må man lage en lask på lysreleet slik at nærlyset forblir påslått mens fjernlysene er slått på.

DSC01182.JPG

Ingen inngrep på det elektriske.

Jeg valgte å montere et rele på lysbryteren da 240 har mye spenningsfall i det lange strømnettet.

DSC01179.JPG

H1 sokkelen til fjernlyset

DSC01180.JPG

H4 low sokkelen

DSC01181.JPG

Med dette så blir lyset nydelig og ingen stygge 1000metere :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider