Gå til innhold

Dårlig bassgjengivelse i BMW 325 E39

Ranger emnet

Koffe

Anbefalte innlegg

for det første...fikk ikke med meg om det var 40L lukket eller bassrefleks....?

uansett..for det andre, så bør man sette element og port slik at det spiller bakover i alt som heter sedan..(nedover eller oppover funker i noen)

og det er ikke vits i å sette element forover i slike biler,om man ikke gjør jobben skikkelig og får det 110% tett, så det ikke kommer luft/bass/lyd fra element og bakover i bagasjen.

er det ikke tett føler man mer bass om man åpner bakluka..skal ikke skje.

e32 har så stor bagasje at bassen blir dempet voldsomt bak i der..egen erfaring..det kommer lyd frem og inn kupeen, men den er redusert og heller dårli sq.

så eneste måten å få fin og bra lyd inn i kupeen er å gjøre det slik jeg har gjort det på min e32... gjør man dette på sedaner generelt, og får tettet godt rundt får man minst like bra/fin lyd som i en golf med papphylle..(som vi alle vet får lett mye lyd..)

og kutte vekk så mye av seterygg-stålet er så som så...eller fy å fy..

det er iallfall totalt ulovlig ifølge biltilsyn/bmw norge, har jeg fått beskjed om etter å ha forhørt meg på andres vegne..som har gjørt dette..

men uansett har jeg aldri kuttet vekk en så stooor firkant, men akkurat store nok hull til elementa, for når man har elementa slik i ryggen og det er tett rundt er det ingen problem med å ha portene i hatthylla..om man ikke har lukket kasse da..men uansett kasse-type vil det funke best.

så to hull bare til elementa og skur kassen fast i stålet med skruer, strategisk/symmetrisk plassert, stiver opp stålet.

det fikk jeg `godkjent` hos biltilsyn. gjerne med noen meget tynne striper med sika/lim der hvor kassa ligger inntil stål.

dette bildet skal jeg også lagre på pc... men til skrekk og advarsel, til neste som vil kutte stål, at sånn skal det iallfall ikke gjøres... ;)

-stig

Er det noen årsmodeller av e32 som ikke har dette stålet/metallet der, mener og ha lest at noen er orginalt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider